A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (2002-2007)

Accord 2.2 CTDi Executive Leather 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez tényleg Hattori Hanzō

Szöveges ítélet

//BEVEZETÉS

Történetem az autóval 2006 szeptemberében kezdődött, amikor gyerekként egy idegen ember garázsában találtam magam apámmal, aki áhítatva nézte a grafitszürke metál Honda Accordot. Az idegen ember szabad idejében Németországból hozott be autókat, ottani felszereltséggel, és egész jó áron kínálta ezeket az autókat. Full-extra, bőr, xenon, a honda frissen fejlesztett dízel motorja, minden benne volt ami nekünk kellett akkor. Üzlet megkötve, vígan megyünk haza az autóval. Mint minden fiúgyerek én is imádtam az autókat, de ez valahogy akkor még sem tetszett, a "forma nem fogott meg" klisét használtam mindig. Még szerencse hogy változott az ízlésem. Teltek az évek utaztunk ide, utaztunk oda, sehol semmi probléma. Pöc-röff, főzött, mosott, takarított, ahogy mondani szokás. Utasként ahogy nőttem a hátsó ülésről az elsőre kerültem, még mindig kényelmes volt. Szűkös, de kényelmes, bár japán szinten kényelmes, egy francia plüss ülés azért teljesen más, de az oldaltartása ennek a bőrülésnek még így is nagyon jó. Ahogy megszereztem a jogsit a kapcsolatom az autóval és az autókkal általában megváltozott, nem vezettem nagyon sok autót de volt viszonyítási alapom.

//TÉNYLEGESEN AZ AUTÓRÓL

A puritán vezetési élmény, ami a legjobban leírná. Az Accordnál mindig is a szerpentinek számítottak a hazai pályának. A menetstabilitása és kanyartartási tulajdonságai tényleg lenyűgözőek, nem hittem el hogy egyes kanyarokban van még több. De érezhető amikor már sok, és könnyen ellen lehet kormányozni, ha a VSA nem szabályoz le minket. Egyáltalán nem bólogatós, nyúlós, feszes a futómű, talán már túlságosan is, a kátyúkkal és a fekvőrendőrökkel nagyon vigyázni kell. Általában a gumi a szűk keresztmetszet, de egy futómű állítás mindig ráfér a gömbfej cserék után. Egy személlyel az élmény nagyon jó, beleszorít a székbe és üvölt. A 0-100 benne van 8 másodpercben is (gyári teljesítménnyel). De mindenhova van elég teljesítménye. Persze nem egy rakéta de 2000 körüliről kezd el húzni, egészen 4000-ig, ami után nem érdemes már nyomni. Ez azt jelenti hogy kisebb kanyarba 2-es 40-50-el, nagyobban 3-as 60-70-el. Az utazási komfort egészen 130-140-ig nagyon jó utána már zajos. Természetesen autópályán se marad alul, még 130-ról is megurgik, és ezt produkálja 4 személlyel is, megpakolva egészen az elektronikai leszabályozásig (340 Nm!). A VSA megfelelő gumival nagyon biztonságossá teszi az autót. Két telet is túléltem vele, anélkül hogy arra játszottam volna hogy túléljem. Ha kikapcsolja az ember tényleg semmi segítséget nem nyújt, és a tapadás az első kerekeken enged el előbb, orrtolós lesz. Nem hiába hiszen 1.5 tonna, aminek a nagy részét a motor teszi ki. Mégis az autó ezzel a közel 1500 kilóval nem egy élvezhetetlen mamlasz, hanem egy játékos kezesbárány ami mindig azt csinálja amit várnál. A kormány alacsony sebességen azért elég halott, de egyáltalán nem pontatlan, és megfelelő sebesség fölött nagyon élvezetes lesz. A váltó 6-os, és tényleg igaz a mindenhol olvasható, precíz, nem lötyög, jól lehet váltani. (325 ezer kilométer után semmi rezonanciát nem látunk a váltón, és ugyanaz a váltás mint 300 ezerrel ezelőtt). A kuplungon érezhető hogy egy nehéz szerkezetet mozgat. Nem könnyű benyomni, de nem veszélyesen nehéz, jól kezelhető. A check engine lámpát nem lehet kiütni, érdekes ahogy nyugaton elhagyjuk a határt, és jó gázolajat kap elő se mer jönni, úgy eltűnik. A fogyasztás tényleg 5 liter, városba se megy 6 felé, esélytelen. A 6-os váltó miatt pedig országúti fogyasztása 4-4.5 körül mozog.

A méretei elegendőek, városban sem túl nagy, és autópályán se túl "kicsi". A sötét színhez megfelelő elegancia és presztízs is párosul, főleg az ezüst öt-küllős felnikkel. Kinézetre az utolsó években teljesen beleszerettem. Nem tudtam olyan szöget találni ahonnan ne nézne ki tökéletesen. A hátsó, és első lámpa oldalsó túlnyúlásának durva levágása. Az egyszerű, durva ívek, egy kis ív a motorháztetőn, pont ahogy a katana végén. Teljes hasonlóság, és tökéletesség. 4-en kényelmes el lehet férni benne, bár szerintem a csomagtartó lesz a szűk keresztmetszet, nem nagy. De ez egy szedán, valamit valamiért. Síelésre nem nagyon alkalmas mert se vontatóhorog, se tetőbox, ahogy a sílécek bepakolása után már csak 3 személyes lesz. És a hóban való kezelhetőség elég kellemetlen, de ha nincs tapadás nincs tapadás, ez minden autóban ilyen. Kutya szállítására a hátsó üléseket ajánlanám, de azt is csak úgy hogy valakivel aki simogatja közben mert azért a bőrön ilyenkor nagyon látszanak a sérülések.

A beltér kialakítása jó, de az én 192 centimmel az ülés már egy picit kényelmetlen, mivel az ülőlap rövid, és nincs combtámasz. A hajam is súrolja a napfénytetőt, kabátban mindenképpen szűkös. A klíma gombjainak elhelyezése jó, gyorsan meleget akarunk auto felcsavar, és kész. A multifunkciós kormány nagyon hasznos, a tempomat elhelyezése is nagyon jó, kézre esik minden. A tükör viszont nem a legnagyobb, így a holttérre mindig figyelnünk kell. Az audio rendszer simán lenyomja egy mai középkategóriásét, a mély és magas hangok is ugyanolyan jól kijönnek, a 6-os CD lejátszó pedig nagyon jól szól. AUX-ot és USB csatlakozót utólag is be tudunk szerelni, érdekes hogy kihagytak egy portot ennek, de gyárilag egyik felszereltségben sem lehetett kapni. A pohártartónak találhattak volna valami jobb helyet, mert már a 33 cl pohár is zavarja a váltást. A középső könyök-támasz szerintem keményebb mint a gránit, egy idő után már csak azt érzem hogy a könyökömben lévő ideget nyomja és zsibbad a kezem. A bőr kicsit kemény, ami nyáron jó mert nem lesz annyira bepálós, de télen azért nehéz felmelegíteni. Főleg ha az ember óvatos akar lenni a dízel melegítésével. Később már volt hogy 10 perc is volt mire bemelegedett a klíma. Ahogy az jött vissza hogy a jó tapintású, ámbár kemény műanyagok nagyon kopogósak lettek, és volt hogy a repülőtérre vezető úton azt hittem szét esik a kocsi. Ahogy több véleményben is láttam már az igaz, hogy a beltéri egységek fényerenyéjenk állításának a beskáláza elég rossz, mert maxon éjszaka kivilágítja az ember szemét, max-1-en pedig nappal nem lehet látni, bár külön lehet rendelni, azaz ha nappal (menetfény nélkül) használjuk nyomhatjuk maxon, majd ahogy bekapcsoljuk a világítást, arra is más fényerőt jegyez meg, ami szerintem azért elég nagy odafigyelés a részletekre.

//HOGY MI HIÁNYZOTT BELŐLE?

SEMMI, legalábbis semmi olyan amit ebben a kategóriában ezért a pénzért nem kívánna még az ember. Kiváló ár/érték arányú kocsi, elnyűhetetlen motorral, váltóval, persze ha odafigyel az ember és 20.000 km-ként cseréli az olajat.Sokáig hűen szolgálta a családot, soha nem hagyott ott sehol, és soha nem okozott csalódást a 13 éve alatt. Talán igaz a mondás hogy a japánok csak 10 évre gyártanak autót. De olyat ami 10 évig úgy szolgál mint egy katana, lehet 10 év után gyakrabban kell élezni, de a méltóságát soha nem veszti el, az éle soha nem csorbul ki.

Hibalista

- Első gömbfejek cseréje (80k) stabpálcákkal együtt. Gyakorlatilag 90e km-ként mindig kellett. - Ahogy a fékeket (~80k) is, de ez már csak természetes. - Erre számítani kell. - - A kopó alkatrészektől eltérő speciális problémái nincsenek, talán később 250, 300 e km körül elkezdenek kiégni az elektronikai izzók. (ülésfűtés, térképolvasó,..)

Ide hordtam szervizbe

Tóth ImreGizella út 38.Jól csinálja, Honda szaki, megrendel, betesz mindent, korrekten dolgozik. Az ár sem annyira zsebbe nyúlós.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 2002 (2002 - 2005)

További ítéletek (217 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)