Accord, a szamurájok öröksége
Szöveges ítélet
Az autót 2015-ben, 8 évesen vettem 184.000 km-rel Nem tudom, hogy volt-e tekerve, de ennyi volt az órában, az állapot alapján inkább hajlok arra, hogy az érték valós lehetett. Most kb. 208.000 km van benne, tehát szűk 25.000 Km alapján tudok ítéletet írni.
Leszögezném, hogy elkötelezett hondás vagyok, de megpróbálok objektív maradni.
A 2.2-es dízelmotor (ha elvonatkoztatunk attól az axiómától, hogy Honda=benzines) igazán finom szerkezet, bár lehetne kevesebb a vibrációja, valamint a hangját az utastérben szerintem valamivel jobban hallani, mint az ideális lenne.
Miután megvettem, elmentem még vele párezer km-t, aztán elvittem szervizbe olajcserére (helytelen, tudom, azonnal kell vinni).
Tudni kell, hogy a típusra szoktak 2 típushibát emlegetni, persze ez a 2 nálam valamilyen szinten előjött, de ezen kívül semmi:
1. kormányszervó-cső elfáradhat, eresztheti a folyadékot.
2. gázpedál elektromos jeladó
Az első olajcsere alkalmával mondta a szerelő, hogy a szervócső még jó, de lassan elérheti a vég (persze ez nekem nyilván nem tűnt fel). Mivel a gyári cső kb. 100.000 Ft lett volna, ezért úgy döntöttem, hogy egy megbízható céggel felújíttatom. Ez kb. 25.000 Ft volt, és azóta is jól működik.
A másik a gázpedál-jeladó: Eddig kétszer „tréfált” meg a drága. Először Egerből hazafelé jövet: check engine lámpa felvillan, motor vészműködésre vált, ami kb. 1500 /perc fordulatot jelent, gázpedálra nem reagál stb. Először félreállás, motor leállítás, majd lenyugodás után újraindítás, de nem javult. Ezt még 2-3-szor megcsináltam, aztán megjavult. A check engine lámpa még 1-2 napig égett, aztán az is elaludt.
Ezután elvittem szervizbe, ott kiolvasták, hogy a gázpedál-jeladó jelzett be. Ok, persze nem vettem újat, mert az új gyári jeladó kb. 110.000 Ft lett volna.
Idővel szép lassan elfelejtettük a dolgot, aztán rá fél évre Ausztriából hazafelé jövet volt a 2. alkalom: check engine lámpa felvillan, motor vészműködésre vált stb... Nem írom le még egyszer. Végül, mivel már rutinos voltam, kb. 10 perc volt csak a „technikai szünet”, aztán újra robogtunk hazafelé.
Ez már tényleg megkongatta a vészharangot, úgyhogy elmentem egy bontóba, és vettem egy jeladót használtan 30.000-ért (nyilván szerencsém volt, hogy kaptam, mert a használt jeladó a fent leírtak miatt hiánycikk). Ez persze még mindig ott van a csomagtartóban, nem vitt rá a lélek, hogy kicseréljem. Természetesen azóta „tünetmentes” az autó, de azért ott van a pótjeladó a csomiban ördögűzőnek.
Az eddigiek (1x olajcsere, szervócső felújítása, gázpedál-jeladó) soknak tűnhetnek, de ezen kívül semmi nem volt az autóval, csak mentünk vele. Szerencsére ilyenek, hogy futómű, kettőstömegű lendkerék, kuplung stb. nem igazán aktuálisak, mert jól működnek.
Amúgy imádok vele menni, jó vezetni, az átlagnál feszesebb, de szuper a futóműve. A motor a maga 140 lóerejével ehhez az autóhoz szerintem bőven elég, az előzés hegymenet sosem okoz problémát.
A fogyasztás kb. 20.000 km-en mért átlaga nálam 5,5 l/100 km lett. Ehhez azért hozzá tartozik, hogy nem szuttyogósan vezettem, viszont figyeltem arra, hogy a fogyasztás jó legyen. Érdekes, hogy a fedélzeti átlagfogy. mérő mindig 10%-ot csalt, vagyis ha 5,0 l volt az átlag a műszerfalon, akkor az a valóságban 5,5 l volt.
Összességében azt gondolom, hogy az Accord egy kifinomult japán vas, kényelmes, de még nem az a klasszikus értelemben vett luxus, finom, precíz műszer, talán mert még benne van japánokra oly jellemző életfilozófia és mentalitás.
Hibalista
- kormányszervó-cső - gázpedál-jeladó
Ide hordtam szervizbe
Székesfehérvár
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 184000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | valami sportos |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
