3 év élvezet
Szöveges ítélet
Zaklatott vagyok, mert meg kell válnom tőle: az APEH szerint aki rosszul adminisztrál bűnhődjön, pláne, ha elismerhetően tisztességes.
A sokadik autóm, s eddig a legjobb volt. Nem sportkocsira vágytam, hanem egy nagyon dinamikus túraautóra, amelyik, ha akarom, finoman hajtva takarékos is tud lenni. Amelyik csendes, nem feltűnő, nagyon biztonságos, amelyik racionális árszinten is igazi vezetési élményt nyújt, s minden fontos extrával elkényeztet. Nem csalódtam benne! Voltak komoly hifivel szerelt autóim, de 180-as utazó sebességnél a zenét élvezni, prózát különösebb koncentráció nélkül hallgatni csak ebben tudtam: nagyon csendes, motorhang, szélhang nincs, ha a rossz burkolaton beszűrődő gördülési zajt ki tudták volna rekeszteni, tökéletes lenne.
Tökéletes sebváltó. Csodálatos fényű xenonok! Príma klíma, nagyon jó tempomat. Ritkán beavatkozó, és alig észrevehető, inkább csak a visszajelző fényekről észlelhető ESP (amelyik pl.télen simán felvitt a jeges úton a dombon fekvő lakásunkhoz. A többiek hóláncot szereltek.)
Hibái: a féke kezdetben nekem is gyengébbnek tűnt a kelleténél - egy körforgalom előtt, padlóig taposva is, úgy éreztem, talán egyenesen kéne átvágni rajta - de rájöttem, hogy a BMW-vel megszokott száz helyett 140-nel közelítettem meg a jól ismert helyet. Hála Istennek és az ESP-nek simán vette a vad, dupla irányváltást: a kanyarstabilitása is sokkal jobb, mint az előző autómnak. Apám nyugodtan utazik mellettem, mert simán elhiszi a másodrendű úton, hogy nem 160-nal, hanem százzal megyünk. A hiba lényege tehát: nem érzed, hogy bizony száguldasz! Gyönyörűen gyorsul, s ahol az erő csökkenésére számíthatnál, ott jön a legnagyobb élvezet: 5000 felett megindul mint a nyúl, finoman, csendesen, erőlködés nélkül. A sebességet nyugodtan válthatja az ember le és fel kettesével is, a motor nagyon finoman reagálja le a fordulatszám kiugrást, s ha jól kezeli az ember, alacsony fordulatról is finoman gyorsít.
A feleségem mindig kritizálta: a BMW-nek sportosabb hangja volt (ennek nincs hangja), a BMWben volt ülésfűtés (hát ez igaz, néha neki hiányzik), nagyon párásodik a szélvédő! (meg kellett mutatnom, hogy tűnik el 5 másodpercen belül minden pára). Ma inkább adná el a kedvenc nyaralónkat, mint ezt, hogy pénzhez jussunk.
Hibalista
- Kiégett az egyik ködlámpa izzója, pedig keveset használtam.
Ide hordtam szervizbe
Gold Motor, Debrecen
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Honda
Miskolc
(Nem volt izzójuk a ködlámpához)
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 51000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | BMW 525 tds | Következő autója? | Honda Jazz (míg össze nem szedem magam) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
