12. Hondám
Szöveges ítélet
Elöljáróban..nem lettem megfertözött Hondás azonnal, körülöttem nem volt 1 db sem, nem ringattak Hondás bölcsöben, pisztolyt sem tartottak a fejemhez hogy ezt vedd meg !!nem is ismertem ezt a márkát még anno..Autot kerestem, sportosat, optikailag, motorikusan is...
Golf GTi?? utcai kasztni, kissé erösebb motor..kiesett
Kadett GSi?? ugyanez....
Pug Gti? Swift Gti?? mind mind ugyanezek...semmitmondo külsö, erös motor..
Honda CRX????? hopp..ez már kinéz valahogy és eléggé bika is..jééé, ez nem is fogyaszt?, és nem kell szerelni mint a szomszéd GTijét? Amikor már ismertem a müszaki részét is, a technologiai fölény is nyilvánvalo lett....1,6 160 Le vs. 1,8, 2.0 140-150 pacik?? ugyan már..............................kettös keresztlengökarok? hengerenkénti szekvenciális befecskendezés? hol volt ez anno a konkurenciában?
Na, igy kezdödött................
visszatérve az Accordhoz,12. Hondaként érkezett hozzám 3 CRX, 3 Prelude, 2 Civic, 3 Accord után:-)
mindenképp automatára, jol felszereltre vadásztam, hab a tortán hogy Executive felszereltségü, börkárpitos lett...
Jo áron el tudtam elhozni, pár könnyen javithato de egekig felmagasztalt hibát emlitve az eladonak....(pl. kevés folyadék miatt nem müködö fényszoromoso) ami ugye a xenonhoz kötelezö......Hogy drágák a Hondák??? mein Herr...kvalitet kostet geld!!
Heti használatra kellett, autopálya Sógorékhoz és vissza..Megismerkedés után jöttek a meglepetések...2,3 Es aut. 157 Le : 8,5 liter 100km-en, 2,4 Exe aut 190LE 7,5 liter...hm..
Azt hittem a 6gen Accord Bose hifije gyönyörüen szól....na, ja ebben gyári Premium Sound Hifi van(Alpine fejjel),az elözö Bose-t gyorsan el is felejtettem, ....iziben beleugrott egy Mp3 Yatour csatolo is, igy élvezhettem sok-sok Gb zenémet..kis helyen tartva.
A motorja nekem a Honda megszokott minösége, bödületes erö, használhato tartománnyal, nem tudom sok "autós ujságirónak" (azért irom igy mert tisztelet a kivételnek, sok csak annyit tud a kocsikról hogy elöl berreg, ott a motor, ezen 4 karika van ezt egekig kell magasztalnunk stb.) miért kevés benne a 190 Le? ...Ja lehet nem kapták meg 2 hétre üza kártyával, fizetett ebéddel, vacsorával mint egy másik márkát...+ egy zacsi repi anyag.
Javaslom nézzen meg már egy 1600 kg-os, 2300-as motorral szerelt kortársat....
...A hasonlo BMW-k amiket rendkivül jonak tartok Hondás létemre is) ugyanekkora, vagy nagyobb motoros modelljei másodpercre ugyanezeket (vagy néha rosszabb) az adatokat produkálják..persze azok mennek mint állat Nemde????
Egyedül a fékeket érheti kritika, erös igénybevétel esetén kezd gyengülni de egy jo betétgarniturával orvosolhato esetleg másik tárcsa, féknyereg....(Acura TSX )...Futomüve feszes, de nem rázós, csaloka kanyarban. Határig huzod, kezdi tolni az orrát, majd ránézel a km orára és meglepve látod mennyivel többet mész mint a kortárs konkurrenseid.....
Utastere csendes, érzésre mintha bunkerben ülnél...nincsen zaj benne, közrejatszik a 0,26-os CW értéke:-)) persze ha szélesebb gumi, vagy sportkipuff van alattad, az erösiti a zajokat ám !
5w40 olajjal hajtom, 15ekm-nél csere..nem megyek vele 20e-t ahogy a szervizkönyv irja..viszont nem is fogy még belöle cserétöl cseréig ..kopp-kopp.
Nagyon jo benne az intelligens Vtec vezérlés..szinte észrevehetetlenül vált, a tulaj csak a folyamatosan alulról jövö eröt érzi ebböl, Igen, Igen ez már nem a régi Vtec motor..itt nincs 5300 alatt nyomatékszegénység, erötlenség, majd utána tornádó...Azt még TypeR-nek hivták:-))) ...
Váltoja még 5 fokozatu automata, de nem a hagyományos bolygomüves, hanem hasonlo a DCT-DSG rendszerekhez,(a fogaskerekek állando kapcsolatban vannak, de üresben forognak a tengelyeken, csak az aktuális fokozatot kapcsolja egy többlamellás olajos kuplung, mig az elözö fokozaté közben oldodik) csak itt még van egy hidrodinamikus nyomatékválto még a válto elött, igy bár a fokozatok gyorsan kapcsolodnak, tizedek alatt, a hagyományos automaták "nyulása" azért megvan itt is.....
Fényszoroi a xenonnak köszönhetöen kiváloak, kapott nappali fényt is a lámpák élettartamának növelése céljából.(ha fényszoromosok is müködnek + szélvédömoso..brutálisan sok ablakmoso folyadékot fogyaszt:-)))
Bal hátsó kerékcsapágynak volt egy finom morgo hangja, de nem logott még... igy cserés lett, kemény 20e orbándinárért......ugyanerre a sorsra jutott a szijfeszitő görgö is..5000 pénz+ a szij(mindenkinek van Unix, Bárdi. ismeröse 30-40% kedvezményre ugye?.-))
Kapott friss olajat, szüröket, automata váltoba friss olajat(csakis gyárit), gyujtogyertyát(120e km csereperiodusu iridiumos),17" felnit nyári gumihoz, 16" télire...
Bör belsö télen hideg nyáron meleg.....ez van:-))) de van fütése hideg idökre, ill egy párna kissé mérsékeli az emlitett "hibákat"..
Motoros ülésállitás teszi a dolgát, igaz szinte csak én vezetem, igy szinte felesleges is....Kétzónás klimája szuper, Huzatmentesen ! hüt, füt !! amit sajna nem sok prémiummodellröl lehetne elmondani..
Kapott egy faceliftes modellböl fényre sötétedö belsö tükröt, majd Hong-Kongból egy müszerfalból kihajthati navit, ami egyben multimédiás központ is(BT telokapcsolat, tolatokamera, elörenézö kamera, TPMS,beépitett WiFi ..stb) gyárinak töredéke árban, viszont tudásban többszöröse..
Hosszu utakon nem fáraszto a vezetése, egy fáraszto nap után szinte felüdülés beülni egy 7 gen Accordba..
Az A oszlop viszont kanyarban könnyen kitakarhat dolgokat.....a biztonságnak ez azára sajna....
Jelenlegi munkába járáshoz(heti 500km) gondolkodtam dieselben, de évi 600€ megtakaritás..............???? alkatrészárban el is menne, ha beugrana a gebasz.. ez meg csak megy, megy, megy, és mindig beindul:-)
Kolléga addig arcoskodott E90 dieseljével, mig beugrott neki egy menetrendszerü kettöstömegü+turbó+porlasztók csere-javitás menüpont, potom 5400€ költséggel.......Ugye hogy megéri a diesel???
Tetszik benne hogy pályán megadják már neki a kellö tiszteletet, ez pl az elözö Accordoknak nem sikerült...Föleg a mindig versenyzö tipusok (Mondeo, Passat 1,9 tádé csippelt Xbox, E36)amikor meglátják a hátulját a dupla gyári kipuffal, hogy ez nem egy 2 literes alap...valahogy elfelejtenek visszaelözni:-)) szerencséjükre már kinöttem a versenyzésböl...:-((
ennyi egyenlöre 60 000 km után....
folyt köv...
Hibalista
- Bal H.Kerékcsapágy (nem elromlott, csak morgott) 20e Ft - 2 db helyzetjelzö izzó ca..1000 Ft - Ködlámpa jobb elsö (követ kapott) 12000 Ft - hosszbordás szij feszitö görgö (nem logott csak hangja volt) 5000 Ft - 2 db rizsszem izzó:-)) x Ft
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 204000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Accord 2,3 ES aut | Következő autója? | passz.................. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
