Három betű: A T R
Szöveges ítélet
Eddigi legerősebb, és mondhatom legdögösebb autóm:)! Sok japán autó megfordult már a kezeim között, hondám még nem volt, és így egyből a közepébe csapva egy ATR-t sikerült vennem. Az előző tulaj hál istennek nem hajtotta szét, és télen garázsban csücsült, ez meglátszik a karosszériáján is, mivel rozsdának sehol sincs nyoma, a hátsó kerékjáratokon pedig 10 év körül már megjelenhet.
Sportlimuzin lévén igyekszik sportos is lenni, és kényelmes is, a kettő együtt sajnos nem megy. Feszes futóművel van ellátva, kanyarokban iszonyú jól tud lavírozni (hála még a speer diffinek is), emiatt kemény a futóműve, így a gödröket fekvőrendőröket csínján kell venni...
Fogyasztása 10 liter és afelett, jobb lábtól függően. 98-ast írnak elő, de a 95-össel sem vettem észre változást negatív irányba. Mikor kiadták, nem volt sok ellenfele az utakon, azonos motorköbcentivel meg egyáltalán nem. Manapság már a gyárilag agyonhegyezett diesel autók tartják azért vele a lépést. De vezetési élményben soha nem fognak annyit adni, mint ez a játékos. Karakterisztikájára jellemző a hondás V-tech váltás, csak nagyon durván:)! 5600-as fordulat után egy teljesen más autó jelenik meg hirtelen a kezünk alatt, az ereje kétszeresére duzzad, a hangja pedig amolyan Bike-motoros lesz, eszméletlen érzés. Minden nap úgy ülök bele, hogy fülig ér a szám, pedig már mentem vele néhány ezer km-t! Emiatt 5. sebességben is leforog tiltásig, mivel fent van ereje, és így 235 a végsebessége óra szerint.
Ahogy kiadták tökéletesen elegendő pluszt kapott. Recaro ülések, momo kormány, fém váltógomb, hátsó szárny, dupla kipufogó, speer, 17-es alufelnik, amolyan egyszerű módon de letisztultan sportos.
Alkatrészeket érdemes gyárit venni bele, sok dolog nincs is utángyártva (hál istennek). Fenntartása drágább mint egy átlag kocsinak, de aki ilyet vesz, az számol is némi plusz költséggel.
Olajat most tervezem lecserélni, 5-6ezer km-enként állítólag érdemes is.
A színét sokan dicsérik, a padlizsán lila metál valóban egyedi és tetszetős, egyedül a mosása körülményes, ugyanis minden nap lehetne ha csili-vili autót akar a tulaj.
Összegezve: Minden nap élmény vele suhanni, akár 50-nel, akár kiforgatva. Formavilága nagyon eltalált, még most is tekintélye van pedig már 12 éves.
Aki nem bánja hogy picit drágább fenntartani, mint egy átlag autót, az vegyen egyet, bár nehéz jót kifogni belőle manapság már.
A piros type-r felirat a hűtőrácson pedig sok autónak okoz még mindig fejfájást az utakon vagy az autópályán!:)
Hibalista
- Szimeringeknél olajfolyás (motor, váltó) - Kanyarstabilizátor szilentek kopása - Egyik kézifékkötél berohadt
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 173000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | mazda 6 diesel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
