Ennél jobb nem kell
Szöveges ítélet
Alig pár hónapot volt nálam az autó, de így is első pillantásra megszerettem. Hibátlan Corollámat cseréltem be rá, de nem bántam meg. Szerintem kívül csak visszafogottan elegáns. Nem szeretem az olyan modelleket, amelyek messziről könnyen összetéveszthetők kisebb testvérükkel - na ez pont ilyen, a hasonló évjáratú civictől első ránézésre kevés különbözteti meg. Persze a figyelmes szemlélő már a hűtőrácsról látja, hogy mivel van dolga... Az ötágú gyári alfufelnik inkább egyeddik mint szépek, de ez az autó tényleg azzal hódít, hogy úgy különc, hogy közben nem tűnik fel, nyugodtan hagytam ott Pest bármelyik részén.
A beltér nem a legmodernebb stílusban készült, de akkor (tervezőasztalon kb 96-ban) ez lehetett a csúcs. A műszerfal, a műanyagok, a borítások még ennyi kilométer utáns is szépek, puhák tulajdonképpen karcmentesek voltak, egyedül a középkonzol irattartójának fedele volt kicsit gyengus. Még a műfa betét is tűrhető llapotban volt, hála a gondos korábbi gazdának. A műszerfal szép, sportos, egyedül a fedélzeti számítógép hiányzott, főleg a fogyasztásmérő:-) Az ülések nagyon kényelmesek, főleg a hosszú üléslap tetszett (186 vagyk, így még egyik autóban sem fértem el).
A motor a Corolla után erősnek tűnt, de hamar hozzá lehetett szokni. Egyébként gyönyörű a hangja, főleg 4500 felett, tényleg élvezet parkettáig nyomni a gázt. A gyorsulás persze nem fenomális, de szerintem nincs szégyenkeznivalója, városban mindi elég volt, országúton sokszor vissza kellett tenni 2-ba, ha biztosan be akartam fejezni egy előzést - így viszont mindig élvezetes manőver volt. Ahogy már azt többen írták, az egydüli hátrány a túl nagy negyedik fokozat, öt sebesség jobban passzolna az autóhoz. A váltó egyébként finoman kapcsol, a szekvenciális rész is kitűnő, egyedül hátramenetben, kis gázadásnál lejtőn álva mutatkozott már néha probléma. A tökéletesség érzetét pedig a futómű adja, méreteihez és tömegéhez képest fantasztikusan stabil, egyenesfutásban is és kanyarban is (ERzsébet hídi budai lehajtó 80-al simán:-) és a kormánya sem izgága, nem követi az útegyenletlenségeit, ez a Toyotához képest kellemes.
Fogyasztása lábtól függ, nekem országúton 9 alá sosem sikerült vinni, hiába haladtam nagypapa tempóban, városban 10-11, de tiporva könnyen legördült 13 is. MEghibásodása nem volt, igaz, nagysebességről fékezve már szitált a kormány (gondolom féktárcsák), illetve szürcsölte az olajat (kb 4 deci 3000 km-en).
S hogy megérte-e? Amikor eladtam, autókereskedő ismerősöm hasonló évjáratú 320-as BMW-jével hasonlítottuk össze, s az Accord szinte mindenben vitte a prímet: felszereltség (kivéve menetstabi), váltó, belső méretek, kényelem, csomagtér, motor, csak az árban volt nagy különbség: az Accord majdnem feleannyiba kerül:-)
Tetszett:
- külső foroma - szubjektív
- belső kidolgozás, anyagok, minőség
- kényelem
- motor (teljesítmény, akusztika)
- váltó (kényelem, szekvenciális lehetőség)
- felszereltség (full: 4 lufi, ablak, tető, autoklima, tempomat - királyság, tolatóradar)
- futómű (kényelmes, mégis minden helyzeten stabil
- csomagtartó
- apró finomságok (küszöbléc, csomagtérháló, könyöklő párnázottsága)
Nem tetszett:
- fogysztás
- fék (kicsit nyúlós, gyenge)
- világítás (borzadály és életveszély, még a távolsági is)
- fedélzeti számítógép hiánya
Hibalista
- az elektromos antenna néha nem fogott jelet, néha meg magától megjavult - nem cseréltem
Ide hordtam szervizbe
nem jutotunk odáig
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 173000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | ? Corolla TS, Avensis dízel, esetleg Accord |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
