A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (1998-2002)

Accord 2.2 Type-R 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Egy valódi TypeR

Szöveges ítélet

A honda legendás H22es szériájának egyik legerősebb tagja egészen pontosan az európai H22A7 motorkódú,2157 cm3 hengerűrtartalmú 212 lóerős (7200as fordulaton)és 215 Nm nyomatékú Honda Accord Type R (CH1).Japán testvére a Honda Accord Euro R (CL1) (220 lóerő).A motor,apróbb hibái ellenére fantasztikus,lehet vele nagyon finoman autózni,és ellenkezőleg is.Alacsony fordulaton is viszonylag mozgékony,nyomatékos,de ahogy a fordulatszám emelkedik,a motorhang egyre erősődik,és közeledik a vtec váltás,ami a váltást követően jön azt leírni nehéz,megunni sose lehet,csodálatos,üvőltő szivóhang párosul a 212 lóerő mellé,amit egészen 8000es fordulatig élvezhetunk,amikor is feljebb kell kapcsolni.Sajnos elég gyakori probléma,hogy 1es fokozatból 2esbe váltásnal,a teljesítmény vtec alá esik vissza,ilyenkor egy kis torpanás észlelhető,nehéz pontosan váltani vele.
A gyárilag LSD-s váltó viszonylag hosszú úton jár,de precíz és pontos.
A futómű kifogástalan,gyárilag 17colos felni 215/45ös gumikkal.
A belső teret illetően aki szereti a design-os dolgokat csalódni fog,de azért itt is találhatunk pár érdekes dolgot pl.Momo kormány,Recaro sportülések,titán váltógomb,carbon design.Egyébkent én a belsőt is csak dícsérni tudom,a kormány rendkívűl jó fogású,az ülések nagyon kényelmesek,oldaltartásuk kitűnő,egyszerűen jó beleülni.
Hogy a hibákat se hagyjuk ki muszály megemlíteni néhány dolgot.
A motor:elég erzékeny a kenésre,a jó olajra.Ha erre nem fordítunk megfelelő figyelmet súlyos következményekkel kell számolnunk.Sajnos nem egy ilyen motorról hallottam,ami nem bírta tovább,és megadta magát.Ez lehet korábbi tulajdonos hanyagsága miatt is,de nem kizárt,hogy valami anyag/alktatrész hiba a motorban,ezáltal érzkenyebb.De fórumokon olvasni más véleményekről is.Ha mégis megtörtént a baj,egy pár dolgot érdemes tudni.Kishazánkban egy ilyen motorért 500-800ezer forintig terjedő összeget kérnek,hangsúlyoznám,hogy csak motorról van szó.Angliában ahol jelentős mennyiségű Accord TypeR található,egy ilyen motorért 1200-1500 fontot kérnek.Amerikában illetve japánban H22A7 nem létezik,ami viszont található:H22A (97utáni JDM Prelude 220lóerő,illetve a korábban említett Accord EuroR 220lóerő),mindkettő 5sebességes LSD-s valtóval szerelt.Ezekért 3500-4000 dollárt kérnek(Motor + váltó!),ami a mai árfolyamok mellett nem nevezhető kedvezőnek,a szállitási költségekről nem is beszélve.De a fenti motorok mindegyike átépíthető az Accordba.A 97előtti Prelude motoroknal olajpumpa csere szükséges az átépítésnél.Egyébként egy 97 előtti JDM H22A Prelude(gyárilag 200lóerő) motor viszonylag reális áron beszerezhető,és az Accord TypeR tengelyekkel,szivósorral,és leömlővel megközelíthető a gyári teljesítmény (különbség egyedül a kompressziónál található,ami a Preludenél 10,6 az Accordnál pedig 11,1 a 97után gyárott JDM Preludenél szintén 11,1).Ezeket csak érdekességként írtam le,senkinek ne legyen ilyen dolgokra szüksége.
A váltó:itt hibaként csak az 5.szinkront említeném meg,ami elég sok Accord TypeR-nél probléma.Nálam egy váltóolaj cserével megszünt a recsegés.
Főtengelyszimmering:itt engedte az olajat,csere.
SRS lámpa:hajlamos kigyulladni,ami nem feltétlenül jelenti a berendezés hibáját.Márkaszervíben a hibakódót ki tudják törölni,de ezt házilag is meg tudjuk tenni.A márkaszervíz szerint a problémat a legzsák ´kábel´ cseréje megszünteheti (ára 70,000forint).
Fontos dolog lehet még,hogy egy esetleges kuplungcserénel az úgynevezett valtóbowdent akasszuk szépen le,mert ez szakadáshoz vezethet,aminek eredményekent nem lesznek sebesség fokozatok.Azert érdemes vigyázni ezzel,mert a két darab bowdent csak párban lehet cserélni/rendelni,az ára pedig 120,000forint (utángyártott nincs belőle).

Tuning:lehetséges utólag módosítani pár dolgot,de ne felejtsük el,hogy egy TypeR motorról van szó.Konkrétan Accord TypeR-hez elég kevés dolgot találni(nem egy B-s vagy K-s széria),de azért kis utanána járással találhatunk ezt azt.Ha keresünk érdemes motorszám (H22A),illetve típus (CH1) alapján keresni.Nem kell elkeseredni,ha nem találunk pl.kuplungot,vagy lendkereket H22A7-hez,mert amit H22A-hoz árulnak az jó az A7hez is.Kipufogó / Leömlő esetén CL1 (Accord EuroR) típushoz keressünk,mert azok jók a CH1-hez (Accord TypeR).Az Accord TypeR gyári vezérműtengelyei nagyon jók.Ha végzünk egy kis összehasonlítást a gyári Accord TypeR és mondjuk egy több stage-ből álló tuning tengely között,láthatjuk,hogy komoly valtozást csak stage 2 illetve 3as tengellyel érhetünk el,amik önmagukban komoly változtatásokat igényelnek.Az Accord TypeR gyári computeret nem lehet ´chipelni´,erre megoldást jelenthet a computer csere(P28 vagy P30as ecu,illetve valami Standalone motorvezérlő).Lehetséges még a szívórendszer cseréje is,különböző hideglevegős rendszerekre.Kis összefoglalás néhany gyártóval:
Kipufogó:Mongoose,Blueflame (CH1),Fujitsubo,Mugen,5Zigen,Buddy Club (CL1) (O2simulator szükséges)
Leömlő:Mugen,5Zigen,Fujitsubo (CL1)
Légszűrő:K&N Typhoon (CH1),AEM V2,Injen,Mugen (CL1)
Kuplung:Exedy,ATC (H22A)
Lendkerék:Fidanza,JUN (H22A)
Vezérműtengelyek,szelepk....stb:Skunk2,Crower,JUN,Blox

Amiket én kicseréltem:
komplett kipufogó rendszer,egy buddy club pro spec III típusú,teljesen rozsdamentes,és mindössze 8kg-t nyom az egész rendszer.érezhetően jobban megy az autó,a hangról nem is beszélve,aki hallott mar buddy club-os autót tudja miről beszélek.
k&n panelszűrő:nincs különösebb változás,egyszerűen könnyebb volt beszerezni.
short shifter:ezt mindenképpen csak ajánlani tudom,jelentősen lerövidül a valtóút.
a jövő:leömlő,kuplung,lendkerék.....és ki tudja még mi?

Hibalista

- Főtengelyszimmering,Váltóbowden,Hátsó embléma (lelopták)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 90
Megbízhatóság (5) Vezetett km 10
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 156 2.4 JTD Következő autója? Honda (Integra / Civic TypeR,S2000)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 1998 (1998 - 2002)

További ítéletek (50 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)