Dögös coupe
Szöveges ítélet
Akkor irjunk erről is.A helyszin Svájc,2011.
Megbízható,kellő erőtartalékkal rendelkező autót kerestem.Lehetőleg coupe formát.Nagy köbcenti,tempomat,automata váltó.Ezek voltak a kritériumok.Elsősorban nagy távok leküzdése volt a cél.
Nem új de nekem tetszetős coupe forma,nagy tengelytáv,amcsi kivitel (nem sok helyen forgalmazták Európában).Szóba került a Legend coupe is de akkor pusztán 3 eladó volt,abból 2 a kisebb motorral a harmadik pedig kézi váltóval.
Pár szó az autóról.
2000 12.havi kiadás..Svájcban vettem használtan Honda kereskedésben,második tulaj vagyok.Szervizkönyves autó,122000 kilométerrel.Helyi munkavállaló révén evidens volt ez a lépés,főleg miután a Malév becsődölt.A csillagászati magasságokba szökő jegyárak helyett inkább ezt tartottuk megoldásnak.Honda márkakereskedő,nekem is úgy ajánlották.Mikor megvolt az alku kért egy hetet (rendszám nekem,vizsga blabla)Az összes folyadék lecserélve,teli tank,autó csillog mikor átvettem.Levegő és pollenfilter is cserélve,új olaj az automata váltóban is.Egy év garit kaptam rá,nem volt rá szükség.Csak úgy infóként,ez az autó egyike az olcsó kategóriának,mert már több mint 10 éves+3 literes.Nekem egy szinte új állapotú autónak tünik,de hát a keleti blokkból jövök kérem.A vas nem kicsi.4,7 méter hosszával nem rövid,lapos és szélesTudomásom szerint a négyajtós Accord padlólemezére épült,egyezik a tengelytáv.Eleje szép (embere válogatja) hátulja olyan érdekes ...japó kilencvenes évek vége.Csík lámpa,lapos,hosszú csomagtartótető dupla kipufogó,hatalmas hátsó lökös..Elektromos csomag,tolótető(imádom),fűthető elektromosan állitható vezető oldali ülés,Utas meg tologatja a magáét…Fényszórómosó,bár lassan haladva inkább motortetőmosó.Automata.klima (nem túl bonyolult),elektromos tükör.tempomat Bose hifi (kazettás magnó rulez) hátul gyári Bose erölködő.Nem egy tigris de szépen szól.A biztonsági dolgok kimerülnek az ABS-Légzsák kombóban.Háromezer köbcenti,kettőszáz paci.No erre rájöttem magamtól hogy ez a kétszáz ló nem az a kétszáz ló.Megy,de alapjában véve kényelmesre van hangolva.Négyes automata ,overdrive fokozattal.Hosszúak a fokozatok,tipikus utazóautó.D3 és D4 fokozat is van,városba ajánlotta a könyv a D3-at mert nem kapcsol fel fölöslegesen negyedikbe majd vissza.Ha padlógázon indulsz akkor sem forgatja tiltásig,ami feltünt az a második fokozat elér 130-ig.A nullaszázat gyári doksi szerint 7,3 alatt futja.Nem versenyparipa ez kérem,a VTEC is olyan 4500 körül vált át.Hangja nem sok van,na oké ha odalépsz neki akkor igen.Jellemzően 1800-2500 körül jön elő a V6 hang amit imádok.Hatvan fokos hengerszög,nem lehet vényolcas hangja,inkább acélosan szól.Üzemmelegen kintről is csak halk surrogás hallatszik…ez fura volt.Nyomatékból dolgozik,normálisan használva elvált már 2000 környékén.130 környékén 2800-at fordul,hangja is alig van.Fogyasztás autópályás használatkor le tud menni 8 körülire de ha odalépek neki akkor horpad a tank enni kell a lovaknak ugye.Három liter véhat az nem egyhatdé.Városban 12-13 és ez ha jó a kedve.A hazai üzemanyag minősége nagyon változatos ami rányomja a bélyegét a fogyasztásraTesztképpen telelöktem Svájcban ,majd 800 kilométer megvolt,még úgy is hogy a német szakaszon teligázzal toltam neki hazafelé jövet.Itthon alig tudja a 650 kilométert elérni,érzésre még ereje sincs úgy.(ÖMW+Shell)Érdekes.Igazi eleme az autópálya meg a hosszú utak.Svájc oda-vissza 9 literes átlagot hozott és volt padlógáz is a német pályán.Ülései kényelmesek,nyugodtan le lehet vezetni egy teli tankot (többet is) fészkelődés nélkül.Hátul sem kell nyomorogni,nem csak képletes ülések vannak ott.Utazott benne három felnőtt is,de ki lehet birni,oké ez nem limuzin de nem is nyomorogsz hátul.Csomagtartó nagy,bár lapos de elég a hely .Talán az előző tulaj által beépitett K&W futómű az egyetlen olyan amit szivesen fogok szériára cserélni.Szép meg jó,svájci utakon isteni de idehaza sajna nem a legszerencsésebb.Széria futómű in progress.Amúgy a beltér tipikus japó kilencvenes évek végi.Egyszerű,funkcionális,semmi túlzott hightech.Műanyag meg az a fautánzat,node ez volt a kilencvenes években.Nincs boardcomputer,sima digitális kilométer számláló,digit klima kijelző középen.Az első tulaj bagós volt,na azt eltüntetni nem volt egyszerű,nem is tudom hányszor lett a tetőkárpit szagtalanitva.Bőrülések szépek,nincs szakadva,megviselve.Ápolva volt az tuti.Ami lassan cserés lesz,azok a hátsó lámpák.Bemattul,elöregszik.Ebay….kábé 55 dolcsi per darab.Amúgy a karbantartás nem túlzottan megterhelő.Olaj,szűrők minden 10000 kilométer után….hatvanezrenként váltóolaj.Klimát két éve tisztitották ki,azóta tartja a nyomást is,bár pollenfilter minden nyáron cserés.Az is tipikus japó.Fél műszerfal szétszed aztán ki-be 15 másodperc—majd legózd vissza a cuccokat amit kiszedtél.Utasülés alatti foglaltság érzékelő(remélem jól irom) csatija tört el (elöregedett a müanyag).Volt pánik mert a rettegett SRS lámpa bejelzett.Megtaláltuk a bűnöst.Kapott új csatit,törölve lett a hibakód.Ennek egy éve.Azóta semmi.Futómű is átnézős lesz,hála a hazai utaknak.Fékek okésak bár többet kapnak mint a normálisabb testvérei,lévén az automata miatt fogni kell+nincs motorfék.Amúgy kuss van az autóban.De tényleg baromi halk.Normálisan használva elnyühetetlen darab.Jól tuningolható,bár szerintem ez a 200 paci pont elég,néha sok is.Főleg az automata miatt fölösleges a tuning.Könyv szerint két perc járatás nem rossz,ezt be is tartom.Az automata is durcisabban vált kábé az első 10 kilométerig.Ez nem durva rángatást jelent,pusztán nem olyan selymes mint melegen.Azután minden kisimul.Szeretném megtartani amig lehet.Ez az a kategória ami még nekem fekszik ár-fenntartás vonalon.Nem szeretnék többet vállalni mint amekkora a takaróm.Nem veterán de szerintem el lett találva ez a coupe forma.Örök szépség
35000 kilométer után is imádom,nézegetek más tipusokat is de mindig az a vége,hazaesek,beleülök és megen megszeretem..Megbizható bár nem extrém körülmények között használom.Nekem bejött.
Update:
Sikeres műszaki vizsga (a la Svájc).
A szerelő megjegyezte,még kábé 10000 kilométer van a vezérlés cseréig...
Olajfogyasztás normálisan használva nem mérhető.Ha vadul vele az ember akkor csipegeti (ez 2-3 deci lehet per 2000 kilométer)
Pár folt javitva lett a hátsó íveken (gyenge pont) csak hogy ne legyen rozsdás.
Még mindig megy,teszi a dolgát.
Update 2:
Megvan a 65000 kilométer.
Közben lett cserélve a vezérlés,két hátsó lámpabúra a mattulás miatt.Ennyi.Találtam egy szervizt Debrecenben,kellemes csalódás volt,a kalkulált határidő előtt kész lett a vas.Az autó továbbra is üzemben van,bár nem napi használatban mivel a munkám révén sokat vagyok a tengeren túl.Még mindig tetszik (ez már beteges tudom),nem akarom eladni.Ami jól működik azt nem dobom el.
Egy dolgot ne feledjünk kedves olvasó.Ez az autó ma (2015) már 15 éves.A technika fejlődik,a motorok erősebbek nyomatékosabbak lettek,jobb a literteljesitményük.Korszerűbb diesel motoros autók is produkálják már azokat a dolgokat amit ez az autó tud,értem ez alatt a gyorsulás,végsebesség,rugalmasság adatokat és nem feltétlen ilyen lökettérfogatból.Ez egy 15 éves coupe ami nekem még ma is tetszik.De nekem fejlövésem van bocs.Próbáltam elfogulatlan itéletet írni,bár imádom az autót,tisztában vagyok a korával.Közben a repjegy árak megszelidültek,inkább kirándulós vas lett a Honda.De amire vettem arra még mindig maradéktalanul elég.Kényelmes,gyors,halk.És nekem szép.
Hibalista
- Kopóalkatrészek,folyadékok.Utasülés foglaltság érzékelő vagy mi.Zàrszerkezet a vezetö oldalàn, kerékcsapàgyak hàtul 200000 kilométernél.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam.Olaj és pollenfiltercsere csak.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
C.F. Autohaus Stefa Svájc
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 122000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Marad. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
