A hálás társ
Szöveges ítélet
Nehezen sikerült ráakadnom. Kimondottan Accordot akartam és a piac tele volt szanaszét hajtott, visszatekert kilométerórájú lógó belű darabokkal. Ráadásul a legtöbb össze volt törve, soknál még arra sem figyeltek, hogy tisztességesen összerakják fényezés után (persze a kereskedő mindig megesküdött az anyja életére, hogy sérülésmentes és tényleg ennyi kilométer stb. stb. stb.) Be kellett látnom, hogy csodák nincsenek és rá kell áldoznom plusz 200-300e HUF-t ha normális darabot akarok. Amikor ez megjelent a használtautón, megnéztem ésmásnap le is tettem a foglalót.
Azóta minden nap, minden percben meghálálja azt a pénzt amivel többe került. Szervíz -nulla. Csak a régi Hondás bölcsességet kellett betartani: Olajat 10,000 után cserélünk, kopó alkatrészen nem spórolunk. Az alkatrészek meglepően nem drágák hozzá, de akár drága is lehetne, mert nem kell szervízbe vinni. Jó érzés tudni, hogy bármikor beleülök biztosan eljutok oda ahová indultam, nem fog otthagyni.
A formája még a mai napig is megállja a helyét, minden nap rácsodálkozom, hogy kora ellenére milyen jól néz ki. Nyáron autópályán 160-ig kulturált csendes utazóautó, az első ülések formáját különösen eltalálták, akármennyit el tudok tölteni benne úgy hogy kényelmes marad. Nyáron, városban klimával is 9 literrel elmegy.
Apró dolognak tűnik, de a mindennapokban nagyon fontos: minden apró franc működik rajta . Ennek evidensnek kéne minden autónál lenni, de meg tud őrjíteni amikor (elsősorban a német csodáknál) apró bizbaszok nem működnek az autón. Olyan apróságok, amiktől ugyan megy az autó, de akkor is... A Hondában nyolc évesen is minden apróság tökéletesen megbízhatóan működik. A fűtés fűt a villanyablak tükör mozog, minden mint újkorában...
Nem vagyok híve a nagy felni- peres gumi összeállításnak, ezt a futómű is meghálálja, hibátlanul tűri a budapesti utakat. Kicsit ballonosabb gumival a rossz utakon is szinte siklik, gyönyörűen nyeli el az úthibákat. Hozzáteszem, hogy az 1,6-os motort nem is sportolásra találták ki, de a jól eltalált váltóelosztás miatt soha nem kell azt érezni, hogy kevés a rendelkezésre álló erő.A motor ereje és nyomatéka pont elég, hogy tempósan lehessen közlekedni, és kényelmesen be lehessen fejezni egy előzést, ha arról van szó.
Mindent összevetve ismét nem csalódtam a Hondában. Vettem egy AUTÓT amivel közlekedem és nem szervízbe járok
Hibalista
- Semmi. Vezérműszíj görgők csere+ a kopóalkatrészek karbantartását cseréjét meghálálja
Ide hordtam szervizbe
Saját szaki. Csak megbízható szerelőhöz szabad vinni, a szakszervíz (Royal) régebbi tapasztalatból tragédia, több kárt csinálnak benne mint hasznot. És még valami: Olyan szerelő kell aki nem akar okosabb lenni a tervezőnél, csak mindig az eredeti állapotot állítja vissza... A gányolást az autó megbosszulja.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 87000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | civic | Következő autója? | Accord 2003- |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
