Mechanikus narancs
Szöveges ítélet
Otóberben vettem az autót, most március idusa van. Jó áron egy viszonylag nagyobb teljesítményű, országúti autót szerettem volna. Belvárosi közlekedés nem volt szempont. Annál inkább az, hogy a főutakon ne legyen gond az előzésekkel. Tudtam, hogy nem lesz napi használatban az autó, csak hosszabb vidéki/külföldi utakra kell.
A nagy szerelmem a Honda Prelude volt, nomeg a 90-es évek hasonló kupéi, pl. a Mazda MX-6, de a praktikus szempontok és a feleségem meggyőztek arról, hogy inkább vegyünk ötszemélyes járgányt. :-) (Egy szépen rendbehozott MX-6-ért azóta is fáj egy kicsit a szívem.)
Kb. 2-3 éve van jogsim. Az Accord előtt céges Corolla és Focus volt, valamint utána/mellette a feleségemnek van egy szintén cégés Fiat Bravo-ja. Ennyit arról, hogy mennyire van összehasonlítási alapom: nem sok, de azért van mihez hasonlítani.
Az autó rossz tulajdonságai:
- Zörög benne hátul valami műanyag, nem tudom, hogy mi.
- Az előző tulajdonos kissé slendrián volt, így pár dologot ki kellett cserélnem. Drága az alkatrész.
- Kanyarban, szerpentineken eléggé dugja az orrát, és hajlamos kicsúszásra, a többi általam vezetett autóhoz képest. Vigyázni kell vele a szerpentineken, mert huncut.
- Borzasztóan halovány fényszóró.
- 120 felett nagyon könnyű a szervó. Lehet, hogy ez hiba, nem tudom.
- 130 felett elégge megugrik a fogyasztás. Vegyes használat: Budapest + 160-as (német pálya) + főút előzgetésekkel: 9.5 liter.
- Kicsit kényelmetlen ülések.
- Csúnya műfa a műszerfalon.
Az autó jó tulajdonságai:
- Megfelelő motorerő, szuper vezetési élmény. Érezni benne a sebességet, érezni, hogy egy GÉP-et vezetsz. Szuper visszajelzés az útról. Mindennap öröm beleülni. Érezni, hogy ezt a vezetők kedvére tervezték.
- Nem gond az előzés, piros lámpánál a legtöbb autót könnyedén le lehet hagyni, ha szükséges. Autópályán is megfelelően gyorsul minden sebességnél. (Nem szoktam (a német utakon) 160 felé menni tartósan.)
- Nagyon intuitív ergonómia. Minden kézreáll, könnyű kapcsolgatni mindent.
- A menetdinamikához és a mérethez képest igen jó fogyasztás óvatos lábbal: Budapest + 120-130-as magyar pálya: 8.5 liter
- Napfénytető.
- Országúton, 90-110-es tempónál annyira jó vezetni, hogy csuda. Mosolyt csal az arcodra.
Ha nem lett volna előtte 2006-os céges Ford Focus a családban, akkor teljesen el lennék szállva ettől a Hondától. De volt Focus. Annak jobb a kormányzása, jobb a futóműve, és fiatalabb 11 évvel, valamint ugyanannyit fogyaszt és kényelmesebb. Vezetési élményben mondjuk tán jobb a Honda, de ez szubjektív. Vegyük figyelembe, hogy nem igazságos ez az összehasonlítás! :-)
No, most elmesélem, hogy mi mindent szívtam a szervízekkel, részben a saját hibámból.
Megvétel után kicseréltettem a következő alkatrészeket a Szappanos szervízben:
- vezérműszíj
- olajteknő + még egy-kettő más tömítés, mert minimálisan szivárgott az olaj.
A kipufogó-rendszert részben kicseréltettem a Fogarasi útnál lévő Kipufogó Klinikában.
Ezek után történt, hogy kicsúsztam egy osztrák kanyarban, és összetörtem az elejét (nem nagyon, de a kerék kapott egy ütést). Megesik az ilyesmi. 80-al jöttem haza az Alpokból. Félelmetes volt, mert 90 km/h felett rázott a kormány. De megsegített az ég, és hazaértünk baj nélkül.
Kilakatoltattam, elvittem a szervízbe. remekül kicseréltek gömbcsuklókat, szilenteket, beállították az első futóművet.
Boldogon hajtottam rá az M3-asra. Azonban boldogságom kb. addig a pár másodpercig tartott, amíg 80-ról 120-ra gyorsult a kis dög. 120 fölött megint ugyanúgy rázott a kormány, mint eddig.
Szappanosék cseréltek gumit, mértek felnit, fizettem nekik ezekért az ezreseket, és a végén csak a fejüket csóválták, és nem értették, miért ráz még mindig a kormány.
A következő kettős hibára nem jöttek rá: tojás volt a felni, és el volt görbülve a féltengely. Gratulálok! Nem fér a fejembe, hogy nem látták a féltengely hibáját. A másik szervízben megnézve, laikus szemmel is egyértelmően asszimetrikus volt a forgás, amikor kézzel megpörgetted. A felni hibáját az első futóműves kimérte, a féltengelyt pedig a Tunershop kapásból vágta.
Ráadásul a Szappanosék által beszerelt szilent nyikorgott. Borzasztóan, idegesítően nyikorgott. Az általuk beszerelt tömítés továbbra is engedte az olajat (kis mértékben).
Összességében jó kis kocsi ez az Accord. Főleg a hangjába lehet beleszerelmesedni 4000-es fordulat fölott.
Sok újabb autó sok több szempontból is lepipálja, ennek ellenére határozottan szívesebben járok vele, mint a feleségem vadiúj Fiat Bravojával.
Hibalista
- Klíma ventillátora
- Pár dolgot kicseréltem rajta, mielőtt elromlana
Ide hordtam szervizbe
Szappanosék, Budapest, Telepes utca
Gyorsak, kedvesek, jó fejek, olcsóak lennének. Kár, hogy két hónap alatt relatíve sok pénzt buktam rajtuk. Utólag enyhén ciki hibákat követtek el.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Tunershop
Egyelőre jók a tapasztalatok, majd az idő megmutatja. Még bízom bennük. :-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Subaru/Mazda/Honda |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
