Koros szeretni való! Hisz Honda... :)
Szöveges ítélet
Mindjárt azzal kezdeném, hogy motorban a sokadik Hondám van, mindet imádtam! Most már elmondhatom kocsiban is ugyanezt! Nagyon jó kocsi!
2013 márciusában vettem 460-ért névre írva. Ausztriából hozták, 237.000-et mutatott az óra, ezt szerintem a kereskedő sem hitte el, egy 1996-os kocsiról beszélünk! :D
Azóta mentem vele 35.000-et, és nagyon meg vagyok elégedve, gyakorlatilag kisebb beavatkozásokon kívül csak olajat kellett cserélni, meg tankolni, és megy!
Kényelmesnek mondanám hosszú úton is, Erdélybe (600km egy irányba) 2 s3ggel lementem, 100-120 közt, 1800km-re vetítve 6L alatti fogyasztással, pedig volt benne hegymenet, szerpentin is gazdagon!
Az alkatrész árak a hiedelemmel ellentétben nem drágák! Volt pár kocsim, tudom! Leírtam, hogy mit és mennyiért cseréltettem!
A belseje kulturált, nem nyüszög öreg kora ellenére sem! A kárpit bírja a kiképzést, egyedül a tetőkárpitot kell majd visszaragasztani, mert kicsit lóg! A könyöklő pont jó, állandóan rajta támaszkodok, váltásnál is! Alatta tároló, és még sok helyen a kocsiban! Praktikus!
Stabil a futómű, de mégis nagyon kényelmes! Egyet billen, és íven van, belekorrigálni sem kunszt!
A fékek meseszerűek, az ABS fainul dolgozik! Minden működik rajta, leszámítva a vezető mögötti ajtót, valamiért nem nyílik, de nem hiszem, hogy nagy baja lenne!
Ezeknek az öreg japánoknak szokása rohadni, de mivel ez osztrák kocsi volt, nem rohad, csak a sárvédő ívek picit, azok cserélve lesznek! Az alja szépen egyben van!
A fém cooler cső sokat segített, hogy kicsit dinamikusabb legyen! Meg nem került túl sokba, szerintem jobb megoldás, mint a gumicső!
A vége 180km/h. Nem egy sportkocsi, de előzni, haladni nyomatékosan lehet vele!
A klíma olyan, hogy lefagy a szemöldököd, bár annyira nem szeretem, de sokszor hasznos volt!
Olajat nem eszi, egy olajcsere alatt kb 3-5dl-t! A motor igen csendes, diesel létére, páran megkérdezték már, hogy benzines e! Annyira nem dicsérték ezt a típust, mert ha jól tudom Rover motor van benne (a Honda meg a Roverbe adta a benzines motorokat!).
Télen, 20 cm hó alól is 2 izzítással pöccre indul, nem füstöl szinte egyáltalán! Ez mondjuk részben a fogyasztáscsökkentőmnek is köszönhető, sokkal jobb az égés!
A csomagtartó iszonyat nagy, bár nem magas, de a komám 320d BWM kombijának a két balos ajtója koppra befért az Accordba az ülések lehajtása után! :)
Összességében meg vagyok vele elégedve, mert olcsó a fenntartása, és az alkatrészek, meg öreg kora ellenére nem sokat áll szerelőnél! Meg talán még annyira nem is néz ki szarul! :) Az alufelni sokat dob azért rajta! :)
Ami negatívum:
-nincs benne ASR, és tempomat, de ennyiért nem várok ívelt labdát! Majd a következő Hondámat úgy választom ki, hogy ezek is benne legyenek! :) Bár szerintem még pár évig nyúzom! Bírja!
-mikor megvettem, iszonyat lomha volt, szerintem vagy nem hajtották, állhatott, vagy biodízellel mentek vele! Azóta magára talált!
-Valami rezeg a váltóbox-ban bizonyos fordulaton! Nem funkcionális hiba, én már megszoktam, majd egyszer megnézetem, ha le tudom tenni szervizbe 1-2 napra!
És a legjobb tudod mi benne? Hát, hogy majdnem tud annyit, mint a nagyok (elvégre valamikor premium kategória volt), csak nem küldi a bank a sárga csekkeket...! ;)
Bátran ajánlom, de azért meg kell nézetni, mert sok belőle a szétrúgott kotlófészek! Széles utat!
Hibalista
- Jellemzően kopó alkatrészek: - - A futómű annak ellenére, hogy sok csukló, lengőkar van benne egyrészt nagyon stabil, egyet billen és íven van, másrészt a jó magyar utakon is bírja a kiképzést! Az elejében a 6-ból 3 csuklót kellett cserélni, szereléssel volt a 3db 20,000Ft... - - Kifingott az akksi, minden autónál megesik. - - Cooler csövet cseréltettem fémre, mert a rajta lévő (már az sem gyári) elkezdett izzadni, és nem volt humorom megvenni aranyért a gyárit! 8 bilincs, egy kipufogós meghajtotta a könyököt rá 2000ft-ért, 1,5 óra matekozás, és némi gumi alkatrész farikcsa! Kicsit direktebb lett, nem tud ugyebár tágulni a gumi! - - Tavaly elfosta magát a kuplung munkahenger! Kicserélték, olajjal együtt (3x nem sikerült eltalálni a pontos újat, aztán kicsit átalakították), azóta frankó! Azt hiszem 15e volt! - - Most cseréltettem fékbetéteket (8500ft volt a 4 pár! Nem mondhatni soknak), én 35,000-et használtam, előtte ki tudja mennyit mentek vele! - - A két hátsó sárvédő ív rohad csak úgy japánosan, ennek a cseréje most következik majd! - - Valamiért nem nyílik a vezető mögötti ajtó, a sárvédő cserénél majd megcsinálják! - - Mivel fogalmam sem volt mi a valós km, és mikor volt vezérlés cserélve, megcsináltattam azt is, Szereléssel volt kb 48e, de akkor a váltó olajat is lecserélték! - - Ezen kívül meghálálja a pontos, 10,000-kénti olajcserét (Castrol Magnatec 10W-40 + szűrőkkel ez kb 10,000ft). -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 237000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo 1.8tdi 1995 | Következő autója? | Még nem tudom, de HONDA! Spormotorban már évek óta bevált és most már kocsiban is! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
