Japó házipárduc
Szöveges ítélet
A második Hondám. El?de, egy 85-ös civic ültette el bennem a Hondák szeretetét... :-). Ez (?) már inkább szemet gyönyörködtet? példány: a nagy, lapos autó, a sötétszürke metál fényezés, fekete bôrbelsô plussz a krómozások roppant meggyôzôek. Mikor el?ször megláttam, (feleségemmel Prelude-öt nézni mentünk éppen) ezeket böfögtem föl:
-H? de komoly...
-Ez hány éves, 2-3?
Pedig már nyolc is elmúlt. Azóta kicsit jobban utána olvastam az autónak.
Ez id? tájt (´96) a Honda együttm?ködött a Roverrel, (aki jobban/máshogy tudja, kérem javítson ki) onnan jöttek a 2l diesel motorok, s?tt talán az 1,8 és a 2,0 benzinesek is, viszont ezt a 2,2 VTEC mocit a Japók megtartották maguknak. Nincs is 622-es Rover... :-). Jobban megnézve a 600-as és az Accord bels? tere "nagyon hasonló"...
Kicsit féltem a télenhidegnyáronmeleg b?rt?l, de egyenl?re bevált. Télen melegen fel voltam öltözve, nem éreztem hidegnek, csak ha a derekam kikandikált a póló alól. Bár akkor nagyon. A nyárra még várok. Nekem tetszik a b?rkárpit.
Szinte minden elektromos. Ez nagyon kényelmes, pont olyan lusta embernek való, mint én. Ebben a modellben "mindenvan" ami akkor volt (extralista...*), DE nem automata-váltós. Azt én nem szeretem.
Nagyon kényelmes (4 embernek), belefér minden cuccunk (a nagybevásárláskor lötyög a 15 "Ósönös" szatyor a csomagtartóban).
Állatmód megy, sajnos túlzott magabiztosságot is ad :-). Ha nem lennék egy ?rült, még a fogyasztását is lejjebb lehetne vinni 1-2 literrel, bár nekem a 10-11l megfelel a 150 Le-höz.
2500-3000/min fordulat alatt talán lomha, de utána nagyon meg tud indulni, aztán abba sem hagyja, amíg el nem fogy az ötödik sebesség. Igazán harmadikban szokott elkapni a visongathatnék, el?zés közben... :-) Határozott "VTEC-váltást" nem érezni az autóban, inkább a "szépen bontakozik ki a motor ereje" ciklus illene ide.
Nekem egy kicsit billegôs az autó, talán a peresebb nyári gumik változtatnak ezen (no meg a futóm? karbantartás). Persze a nejemet így is meg tudom ijeszteni néhány kanyarban, úgy, hogy én még nyugodtan mosolygok. Néz is rám csúnyán ilyenkor, de megéri.
A parkolást meg kell szokni, a 468.5 cm-hez kell a hely. Én eléggé alacsonyan szeretek ülni, még szerencse, hogy van hátul egy kis szárny, így látom, hogy merre van a vége. Persze így is ráálltam már egy-két lökhárítóra, de ezek már szerencsére m?anyagból voltak, ezért nem történt "káresemény".
Komolyabban (hála istennek) nem volt törve, bár sok elem volt már fényezve rajta. Talán ezért is van, hogy csöndes az autó (no nem a fényezés miatt... :-) ). Tartós 150-nél (ami inkább 170-180) nem kell emelt hangon beszélgetni, zenét is lehet nyugodtan hallgatni. A bizt. öv fels? csatlakozása viszont perceg. Na attól megôrülök... Utálom a zörgéseket. Még jó, hogy ezt leszámítva minden más néma.
Nem lenne illendô eltitkolni, hogy az elôzô 1,3.as Civic-emnél jóval drágább, kb. 1,5-2-szer annyiba kerül minden (kötelezô, gumik, tankolások, alkatrészek).
Hát igen. A 8,7-es 100-at, meg a bemosolygó csajokat viszont hírból sem ismertem régebben. Nem is fogom lesötétíteni az ablakot! :-)
Az ára 1,6 millió volt beszámítással (´85-ös 1,3-as Civic), hitellel. átírással, kiskutyafülével együtt.
Jó pár évig nem akarok megvállni tôle, ezért a gondját fogom viselni.
Remélem meghálálja majd a szeretetet!
Mikuska Péter
mikus@interware.hu
*Extralista:
15´ gyári alufelnik (érdekes, olasz Honda felni...)
ABS
Allítható magasságú ülés
Ball 1 ülés hat irányban villany
B?rkárpit
B?rkormány
Elektromos ablakemel?k elöl-hátul (ball 1 le aut., fel nem ??? Miért?)
Elektromos fényszóró-állítás
Elektromos tolótet?
Elektromosan állítható, f?thet? küls? tükör
Fejtámlák elöl-hátul
Fényszórómosó berendezés
Fordulatszámmér?
Immobiliser
Italtartó (ami egy öblösödés az ajtókon lév? térképtartóban)
Klíma
Könyöktámasz
Központi zár, távirányítós
Metálfény
Szervókormány
Színezett üvegek
Színre fújt lökhárító
Teljes méret? pótkerék
Utasoldali légzsák
Velúr sz?nyeg
Hibalista
- Ball-elsô gumiharang (6000/pár +6000 szerelési költség)
- Elsô motortaró bak (még nincs kicserélve)
- Lengéscsillapítók (Bp-i használat... ugyanmár!!! (még húzzák egy kicsit))
- Kipufogó rozsdásodás (Köv. fizuig brummogni fog)
- Kopók:
- Elsô fékbetétek (9000 mindenestül)
- Vezérm?szíj, balance szíj (30 000 mindenestül)
- Olajcsere +olaj-, légsz?rô (12 000 mindenestül)
Ide hordtam szervizbe
Balogh Tibi
Nagyon vágja a Hondákat, de nem Ô a legolcsóbb.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Hlavacska Bandi, apám szomszédja.
Nála lelkiismeretesebb szerelôvel még nem talélkoztam. Ja, és olcsóbbal sem!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 146000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Civic 1,3 3 ajtós | Következő autója? | Accord Type-R, Prelude vagy S2000 vagy mittudomén... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
