A megsiratott kedvenc autónk
Szöveges ítélet
Nagyon szerettük a kocsit, gyönyörű, a korát maghazudtoló formája van, kényelmes, sportosan elegáns, tágas stb.
A kényelmet csak azért pontoztam le egy kicsit, mert nem volt benne klíma, tulajdonképpen emiatt is cseréltük le.
Motorikusan elnyűhetetlen, de 12-14 éves korában már eljöttek kisebb-nagyobb hibák. Típusbetegsége ezeknek a kocsiknak, hogy kb. 10 éves korukban elkezdenek rohadni a hátsó sárvédőívek, ezek nekünk is menetrendszerűen kijöttek. Futóműve rosszul viseli a magyar utakat, folyamatosan cserélni kellett valamilyen futómű alkatrészt. Az alkatrész árak gyáriból iszonyúak, én ezeket hanyagoltam. De a bontott illetve az utángyártott alkatrészek már normális áron hozzáférhetők. Utángyártottból érdemes a kicsit drágább japánt választani.
Nekünk a 116 Le-s változat volt, amire sokan azt mondják, hogy gyenge a kocsihoz, de nekem nem volt különösebb bajom vele, bár tény, hogy nem egy versenyautó.
Mostanra röhejes árakon lehet hozzájuk jutni, nincs túlzottan megbecsülve ez a típus, pedig szerintem nagyon jó kocsik, ha anyagi gondjaim lennének és el kéne adnom a mostani kocsimat, ugyanilyet vagy eggyel régebbi Accordot vennék. A mienket is 550e ft-ért számította be egy kereskedő haveri alapon, és még 3 hónap múltán is ott áll náluk (hozzá kell tennem, hogy mi kb. 1 évig árultuk). Valamiért nem nagyon kapkodnak utánuk, érdekes módon a hasonló évjáratú Civic-ek jóval drágább áron mennek és sokkal kelendőbbek.
Szóval aki nagy, kényelmes, megbízható kocsit keres olcsón, az nyugodtam vágjon bele egy jó állapotú Accordba. A km-től ne ijedjen meg senki, állítólag 300-400e km-t simán elmennek különösebb gond nélkül. Amelyikben kevés km van azt valószínűleg visszatekerték, ezeket a kocsikat nem rövidtávú városi kocsikázásra vásárolták a tulajdonosok.
Ami fontos: csak klímásat szabad venni, mert anélkül szinte lehetetlen eladni.
Igazából a többi autómról nem írtam ide, de erről csak azért akartam írni, hogy megerősítsem a típus elismerését, bár hozzá kell tennem, hogy az ilyen korú autók már nem igazán problémamentesek, de amik előfordulnak azok kisebb, viszonylag könnyen orvosolható hibák.
Ahogy a címben is írtam, megsirattuk az eladáskor, nagyon sajnáltuk/sajnáljuk, hogy egy kereskedésben porosodik.
Hibalista
- Futóműalkatrészek
- Kuplung munkahengerek
- Akkumlátor
- ABS jeladók
- Hátsó sárvédőívek
- Hűtő
- Első motortartóbak
Ide hordtam szervizbe
A volt tulaj fia maszek szerelő, hozzá hordtam vissza.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 198000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLS | Következő autója? | Nissan Maxima 2.0 V6 2001 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
