Tanulhatna tőle sok mai kocsi
Szöveges ítélet
Elsö autóm egy 82-es Accord volt. Az egy külön világ, csörgött-zörgött már, mégis volt, hogy puszta megjelenésével megúsztam a parkolódijat. Imádtam, gondoltam, ez még jobb lesz.
Autókereskedésből vettem elég lestrapáltan. Az előző tulajdonos vsz csak munkaeszközként használta, de ahhoz se gondozta eleget. Fékbetétek fémig visszakopva stb. Vizsgáztatás után fékgenerál, 4 új féktárcsa, új betétek, az anyagár 60 ezer HUF. A katsznin is meglátszott az igénytelenség, sajnos a két küszöb és a hátsó ívek (szal a tipikus helyek) korrodáltak (kapni hozzá javítóelemeket).
A hátsó fékmunkahengerek kézifékspirálja mindkét oldalt át van szakadva, ezért nem fog a kézifékem a mai napig. (Egy munkahenger bontva (!) 47 ezer, ha egyáltalán találsz.) Ez nem típushiba hanem az imént említett nemtörődömség eredménye.
Amit nem az elődöm hanyagságának tudok be, azok a következő hibák:
AC indító relé kontakthiba. Nem mindig indította el a benzinpumpát gyújtáskor. Mások is találkoztak már ezzel. Ki kellett operálni a műszerfal alól és újraforrasztani. Azóta semmi gond vele.
Vízpumpa-tömítés elengedett, csöpögtette a hütővizet az ékszíjra, ezért gyakran visított. Majd teljesen megadta magát és elfolyt szinte az összes hütővizem.
A futóműve elég összetett, sok benne a kopó alkatrész, de cserébe sportos úttartást és mellette rugózási komfortot biztosít.
Imádom a járgányt, 21 évesen is erős, Ő még jól összerakott japán darab, 8-9 liter vegyesben, tágas, jól felszerelt (szinte csak az ABS hiányzik nekem, esőben többször blokkolt). A belső anyagok hihetetlen igényesek, plüss, króm, bársony stb. egy mai prémiumkocsi szintje. Ezekbe az autókba a külső fényezéshez igazodó belső színeket választottak, az enyém szerencsére kultúrált szürke (pl. kék kocsiba kék müszerfal, kék kárpitok...)
Alkatrész majdnem minden van utángyártva vagy bontva, egyedül a hátsó fékmunkahengerek hiányoznak eddig.
Szereti a törődést, meghálálja, de nem igényli. Sosem hagyott ott sehol, egyszer kellett visszafordulnom az említett vizpumpa-tömítés miatt.
Nem egy ember vett már Hondát körülöttem, részben talán az én autóm pozitív megítélése miatt.
A neten megtaláltam a típus töréstesztjét. Elég kiábrándító, az ember nagy autóban ált. biztonságban érzi magát. De vsz a kortársainál nem törékenyebb.
Az alkatrész ugyan elég drága hozzá, de bárkinek szívesen ajánlom a típust, főleg, ha több szerencséje van, mint nekem, és kifog egy jobban megbecsült példányt.
Hibalista
- AC-relé kontakthiba, vízpumpa-tömítés, kuplung-bowden plusz a trehányságból következő kopások
Ide hordtam szervizbe
Gödöllő, helyi "mindenes". Soha többé. Rájöttem, hogy vagy nem ért hozzá, vagy csak engem néz hülyének. Azért pár dolgot jól megcsinált.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Ismerős. Korrekt embernek ismertem meg és érti is a dolgát.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Accord | Következő autója? | mégjó, hogy Honda ;) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
