A felemás japán merci
Szöveges ítélet
Egyik szemem sír, a másik nevet a kocsival kapcsolatban. Rendkívül kényelmes, gyors, erős, pakolható autó volt. A mai szemmel gyengének mondható motor (kétezer ccm-ből ~100 LE)
és az elsőkerékhajtás ellenére nagyon jól gyorsult és autópályán is simán tartotta a 130-140-es utazótempót. Rengeteg olyan extrája volt, ami sok mai autón elérhetetlen: szervókormány és -fék, riasztó, centrálzár, plüsskárpit, ködlámpa, 4 elektromos ablak, elektromos napfénytető, elektromos antenna, elektromos tükrök, magasságában állítható kormány, hátsó könyöktámasz stb. (hangsúlyozom, több mint 20 éves autóról van szó!). A csomagtartó hatalmas, jól lehetett pakolni. Szélzaj szinte semmi, még autópályán se. A szervó szinte magától kanyarodott, annyira jó volt a rásegítés. Helykínálat elöl-hátul bőséges volt, nagyon jól el lehetett férni, még úgy is, hogy elöl ült a 190 centis bátyám, mögötte én a 186 centimmel. Küllemét nem értékelem, mert az szubjektív szempont.
Ennyi volt a pro, és most (sajnos) jön a kontra. A kocsi elképesztően megbízhatatlan volt, rendszeresen nem volt alapjárat, sokszor leállt és utána nem indult be, rengetegszer volt szerelőnél és jóformán többet ment vontatva mint a saját motorjával. A szerelők nem szívesen szerelték sehol se, előítéleteik voltak, az alkatrész pedig drága volt hozzá (az utángyártottak nem, de azokkal meg csak a szopás volt). Nem általánosítok, és mondom azt h mind1ik szar, de száz szónak is egy a vége: a mienk használati értékét tekintve az volt. Ettől függetlenül szerettem, mert sok helyre elvitt és ha ment akkor nagyon ment. De sajnos nem bírtam az állandó szervizelést anyagilag és meg kellett válnom tőle.
Hibalista
- AC pumpa membrán kilyukadt, jobb első futómű lógott kicsit, ezek voltak a súlyosabb hibák (AC miatt volt h nem szívta a benzint a tankból, stb.), amúgy csak apróságok.
Ide hordtam szervizbe
Fú, rengeteg helyen volt Pécs városába, sehol sem tudták megcsinálni, de ez nem feltétlenül volt a szerelők hibája. Külön kiemelném a Honda Ste-Ba márkakereskedés szervizét, ahol több mint 2 hónap alatt nem tudtak semmiféle eredményt elérni vele, de ez nem feltétlenül volt az autó hibája...
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW 520i |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
