Nagy dög
Szöveges ítélet
Vállalati kocsi volt, még a szocialista állami vállalati korban. Természetesen külön sof?r is volt hozzá rendszeresítve, de más is beleülhetett (mármint a vezet?ülésbe, bár nem s?r?n). De térjünk át az autóra!
Olyan dolgokat és fogalmakat, amir?l a mai autós újságírók írnak, hogy gyorsulás, stabilitás, kanyarvétel, oldaltartás, fékhatás, extrák(?) stb. stb. ne is keressünk. Ezek hülyeségek. Ennek a kocsinak két el?nye van: 1: kényelem. Döbbenetes méret? hely van elöl is, hátul is. Az anyósülést ködös id?ben nem látni. Bármerre lehet nyújtózkodni, helyezkedni, újságot olvasni, stb. 2. a világból kimegy, ha nem hajtjuk. 90-100-120 között használtuk, semmi pörgetés, kihuzatásról szó sem lehet, az ilyen kísérletekre egyébként is ronda dübörg? hanggal jelzi, hogy utálja. Miután nem gyorsulunk, nem hajtjuk, (úgyse hagyja), id?ben fékezünk, a kanyarok el?tt lassítunk, mert úgyis csikorognak a gumik, a bevezet?ben említett fogalmak hiányát kevéssé érezzük, és viszonylag stresszmentes vezetéssel, viszonylag gondtalanul autózhatunk. Kellemes ringással siklunk az úton, a nagy dög úthibákra alig reagál - imádnivaló feeling. Persze a hatalmas motor az eredeti porlasztóval egy benzintemet?, 13,5-14 literes fogyival, de van megoldás! A kollega 120-as Skoda karbiját tette rá, így a fogyasztása visszaesett 10 literre, úgy, hogy ebb?l semmit nem lehetett érezni! Megmaradt az észveszt? gyorsulása, maradt a végsebesség, 140 km/ó (persze hogy kipróbáltuk). Szóval se nem romlott, se nem javult. (Javult viszont a sof?r anyagi helyzete, mert továbbra is az eredeti Volga-normával számolta el az utakat.)
Aztán hátulról kapott egy nagy pofont. Szépen rendbehozták, de a f?nöknek így már nem volt az igazi, eladtuk. Egy orosz tiszt vette meg a kivonulás örömére (Volgával ment haza), szóval hazakerült.
Hibalista
- Apróságokat a TMK m?hely megoldotta. Útközben egyszer ledobta az ékszíjat. A hátulja fogott egy buszt, de err?l nem tehet.
Ide hordtam szervizbe
Afit-szervíz
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
gyári TMK m?hely
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Lada kombi | Következő autója? | Samara 1500 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
