A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Gaz » 69 (1953-1972)

69 69M 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

kedves ellenségem

Szöveges ítélet

Közvetlenül a leszerelésem után vettem egy raj GAZt , természetesen üzemképtelenül. Megjegyzem ebből a gépből nem is lett semmi, mert mint otthon kiderült olyan lehetetlenül el volt használódva, amennyire csak lehetett. Később még olcsóbbért (30e) vettem egy másikat, de az zsuk motoros volt. Mindezt 1999-ben.

A rendkívül megbízhatatlan Gaz konstrukció hibáit csak meghatványozta az építőanyagos szolgálatában eltöltött pár évtized.
Az említett és általam is nagyon durván tapasztalt konstrukciós hibák listáját viszont itt leírom, hogy okulni lehessen belőle: kzdjük a motorral!: oldalszelepelt szerkezet, és a kipufogószelepek rossz anyagminősége és hűtése miatt állandó jelleggel beégnek nagyobb terhelés esetén. Értsd: 70km/h több percen keresztül harmadikban. Ez nem vicc!
A hengerfej aluöntvényét a tervezésekor még nem létező fagyálló egyszerűen megeszi. A hengerfej hitvány merevítettsége miatt gyakorta lesz hengerfejes a gép, de annyira, hogy síkba kell hozni. A vízpumpa egy megbízhatatlan kaka. (nem mai, a hatvanas évek színvonalán is!) Ennyit a motorról.

Váltó: a gyári szinkronizálatlan 3 fokozatúnak nem tudok különösebb gondjáról, hacsak az általánosan jellemző ótvar anyagminőséget ide nem számítjuk.

Terepváltó: jellegzetes gondja, hogy a két tengely közötti középső házrészből idióta módon kispórolták azt a 10 dkg anyagot, így a felllépő erők hatására ez a keretszerű kis semmi kitörik a helyéről és a hátsó híd gyakorlatilag hajthatatlan lesz. Persze ilyen állapotban, amikor a váltó tengelyei egymáshoz képest összevissza kóvályognak, nem illdomos semmit se használni.
Ezt érdemes vásárláskor megnézni, mert 6db 6os csavar kiszedésével (plusz belül a padlóburkolatéval) könnyen megoldható a dolog.
Egyébként ha jó is a szerkezet, sztem akkor is érdemes hegesztőműhelyben egy merevítődarabot odahegesztetni az inkriminált "könnyítésbe".

R. Ignác gyakorló (és nem hobbista) gaz-használó raktárában hat darab kagylósan tört gaz féltengely maraadványai szemlélhetők meg. Az uazé már jobb anyagminőségű.

A fékmunkahengerek konstrukciója is fos, én nem tudom, kik és miért csinálták, de egy gaz, vagy uaz túrát csak többórás megelőző fékszereléssel tudok elképzelni. Vagy fék nélkül, hja, ha van terepváltónk! Az egyébként érdekes, h a volgákban nem okozott különösebb problémát ugyanez a megoldás, bár az is igaz, hogy ott két o-gyűrű van a gyári selejt magyar utgy. karmantyúk helyén.

Hát nagyjából ennyi a hibalista. Aki nem akar ezekkel vesződni, az tegyen bele (ha még nincs) Zsuk motort szinkronizált váltójával egyetemben és nagypolszki karbival. Akkor a fogyasztás is tűrhető lesz, a beszerelés ugyanaz, viszont ez egy jóval megbízhatóbb valami. Mondom, a terepváltóba érdemes beheggeszteni, hogy ne okozzon meglepetést. Olyan 70e környékén lehet venni hozzá önzáró diffit, meg féltengely kapcsolókat a kerékagyakra darabonkénti 30-40e-s árakon. Akkor már sztem - nem vadbarom stílusban - egy mindent tudó terepjáróvá válik a gép. Ha sok pénzem lesz, tuti, hogy ilyesmire költöm, max maradok továbbra is az infracolornál szatelithangszórós házimozi helyett :).

Egy másik zsukos Gazom nagyon kellemes kis autóvá vált, egyszerű, viszonylag könnyen karbantartható. Földutakon, kertek alatt használom, főleg tehermozgatásra, néha csak az élmény miatt.:)
A terepjáró képességeivel és vonóerővel is nagyon meg voltam elégedve, mintha egy traktort vezetne az ember. A lehajtható szélvédő, a csőrös orr is nagy élmény. Nekem egyébként ez a raj verzió mindig is jobban tetszett, mint a parancsnoki, mert sokkal praktikusabb, olyan oroszosan célszerű darab. Szóval hitelesebb valahogy...

Én is sajnálom, hogy nem gyártják már ezt a kasztnit a mai Uazok fődarabjaival, mert sztem lenne rá kereslet. Persze lehet, hogy ami késik nem múlik, mert a ruszkik pl. megint csinálják a halottnak hitt zorkij fényképezőgépeket, igaz Leica felirattal, megtévesztő hamisítványokkal látva el a fotópiacot.

Hibalista

- Alant részletezem.

Ide hordtam szervizbe

Mindent magam, ez a kategória erről szól. Aki nem tudja otthon, vagy ott helyben megcsinálni, az vegyen Suzukit, különben az összes nadrágja rámegy a szervízre és megutálja a gépet. Vagy szerződtet mellé külön szerelőt :).

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1971
Kényelem (1) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 38000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 16 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Gaz 69 1953

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)