A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Gaz » 69 (1953-1972)

69 raj 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gaz69 EVO

Szöveges ítélet

Ezt a kocsit szerintem a mai napig kellene gyártani, persze korszer?síteni gyárilag, de kb úgy, mint a G mercit!!!

Az egyik legnagyobb terepjáró egyéniséggel van dolgunk. Az orosz mérnökök annak idején jelesen alkalmazták az ami nincs az nem romlik el elvet, ezért minden olyan alkatrészt kihagytak a kocsiból, amire nekik nem volt szükségük, nagyjából mindent!!!
Ennek ellenére a gép els? osztályú, persze csak akkor ha arra használjuk amire teremtették!

Az én modellemet alaposan átszabtam. 2év munkája és rengeteg pénz van már benne, de megérte, mivel jobban megnézik az úton, mint egy x5-BMW-t!!!

Az els? dolgom volt, hogy a gyári oldaltszelepelt motortól már kett?vel komolyabb m24-es Volga motortól megszabadítottam a masinát, helyette egy kiváló állapotú v6-os Ford Taunus motort építettem be 77ezer km!!!-el. Egyetlen dolgom volt a blokkot és a rajta lev? alkatrészeket lefesteni. Ez elég brutálisra sikeredett, de err?l majd a kés?bbiekben...
Természetesen az egész autót szétszedtem darabjaira, nem is gondoltam volna, hogy egy teli tejesláda csavar összejön bel?le.
Így a csupasz alváztól elkezd?dhetett a munka.

kb 4 nap alatt teljesen fémtisztára és rozsdamentesre sikerült lepucolni, némi apró hegesztés kellett rá, de majd 40 év vasfog után ez semmi volt, meg is lep?dtem, mennyire egybe volt még mindig.
A gyári motortartó bakok hátrébb kerültek, és a hagyományos karos lengéscsillapítókat is teleszkópos váltotta le.
Ezek után jött a festés. Az uncsi fekete színt ezüst váltotta fel, és k...ra feldobta az öregurat az új design...
Jött a legozás. El?ször a MELEGEN felíveltetett laprugókat lefestettem (narancspiros), majd felszereltem ?ket a helyére.
Jöttek a hidak, melyeket a szintén fémtisztára pucolás után feketére festettem.
Ezek nem kapták vissza a gyári 4 dobféket, helyükre 4 tárcsa került a jobb fékhatás érdekében.
A gyári 5x16-os felniket is felváltotta 7x16-os jeep felni, melyeket csak úgy lehet az els? hídra felszerelni, ha a gyári "ökörfejeket" UAZ-ra cseréljük. A négy féknyereg némi matekolás után gyönyör?en elfér a felnik mögött!!!
Jöttek a kardánok (fekete), a terepváltó (fekete), melyeket ennyi év munka után sem kellett megbontani, mivel remek állapotúak voltak.
Ebben a típusban a terepváltó és a sebváltó külön egységet alkot, és egy rövid kardán köti össze ?ket, ami gyakorlatilag örökélet?!
A motorátalakítás lelke a kuplungharang volt, amit ketté kellett vágatnom, és némi mérés és aluhegesztés után összejött az öszvér, elöl Ford hátul gaz (egyébként zuk harang) párosításban.
A karosszéria is eléggé átalakult. A f?t?motor rögtön kijött, mivel a t?zfalat hátrébb kellett rakni a v-motor helyigénye miatt.
A hátsó két hosszirányú gyári üléssor szintén kijött az els? ülésekkel együtt, amik helyére 2 kagylóülés került 4 pontos biztonsági övvel.
A m?szerfalon csak a legszükségesebb m?szerek maradtak (úgysem rendszámos a kocsi) víz, olaj és töltés mér? órák!
Vadonat új Uaz h?t?t kapott Fiat elektromos ventillátor segít a gyári Fordnak lehúzni az öregfiú lázát, ha esetleg extrém körülmények között melegede a víz ami nem szokott!!!
Elöl 7,5cm hátul 5,5cm-es bakok kerültek a híd és a laprugók közé, így az autó orrának a csüngése megsz?nt, mivel a motor súlya gyárilag jobban megterheli az els? fédereket, ezt nem hülyeség korrigálni. Jó terepszöge lesz, és ráadásul jobban is néz ki. A tank egy 1.1-es Trabié, amivel teletankolása után kb úton 200, terepen 100km a hatótávolsága.
Új, halogén lámpákat kapott és egy új els? lökhárítót, amelyre mostanában egy L200-as króm gallytör? is rákerült.
130LE körüli a teljesítménye a gépnek, ami b?ven elég akárhová, a V6 nagyon szépen duruzsol. 60-as rendszeren kereszül csupán egy kis kipufogó dob beépítésével lélegzik, és aki egy kicsit meg van fert?zve benzing?zzel, az semmiképpen nem tud szó nélkül elmenni mellette.
Végül a karosszéria is ezüstmetálra lett fújva, a zöld gazokkal már úgyis folyót lehetne rekeszteni.

2 dolog még hiányzik az immáron megfiatalodott háborús b?nösb?l, az önzár? differenciálm?(vek) és egy szervokormány, bár anélkül is megállja a helyét akár off road versenyeken is!!!

Hibalista

- Használat óta egy lengéscsillapító fels? füle tört le, ennyi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1969
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 22 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Gaz 69 1953

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)