Kellemes csalódás
Szöveges ítélet
A dolog úgy kezdődött, hogy megvolt a jogsim már egy éve, és gondoltam, segédmotoros kerékpárról valami fedett cuccra váltok, mert télen nem kellemes hidegben száguldozni.
Kisfogyasztású autót kerestem, ami olcsó is. A Smart kiesett, az drága... maradt hát a Polski Fiat.
Ijesztgettek, hogy megbízhatatlan, kicsi és kényelmetlen, meg hogy bele se férek, meg hogy a 4.5 literes fogyasztás csak legenda...
Találtam is egy kispolszkit, lakóhelyemtől 100km-re. Az első kellemes csalódás akkor ért, amikor beleültem. Szerintem kényelmes, és minden kézre esik benne, a műszerfal is informatív.
A másik kellemes meglepetés a hazaút volt. Csak extrémebb hegymenet esetén kellett visszaváltani 3-as fokozatba.
Sokáig nem volt gond vele, csak apróbb hibák jelentkeztek az elektronikában, főként kontakthibák, de saruk cseréjével vagy "cineléssel" ki lehetett javítani. Rengeteget jártam vele, mindenfelé, különösebb gondok nélkül. Egy ékszíj-szakadás közbejött, de azt egy óra alatt kicseréltem. (életem első ékszíj-csréje :D )A fogyasztást is lemértem, hosszú országúton 4.2 l/100km... még egy kellemes csalódás, nem legenda a kis fogyasztása.
Parkolni, vagy beállni valahová nagyon könnyű, sőt, normál úton is meg tudok fordulni vele egy ívben, ha nins magasított útpadka.
Amikor 2500km körül tartottam, egyszer csak megállt. El lett vontatva a szerelőhöz, itt az ideje, hogy szakember is belenézzen. Nem vagyok nagyon eleresztve anyagilag, de mondtam a szakinak, hogy ami már necces benne, abból kerüljön bele új. Végül is több mint 20 éves járgány, itt az idő a nagyjavításra...
Egy csomó minden ki lett cserélve benne (ld. hibalista), annyiba került, mintha vettem volna még egy fél Polskit. Meg is lett az eredménye, sokkal halkabb lett a motor, egyenletesebb lett az alapjárat, meg kis fordulaton sem rángat. Kíváncsiságból meginn megmértem a fogyasztást egy hosszabb út során... 3.7l/100km-re jött ki.
A nagy javítás óta 3000km-t mentem vele, mindenfelé, teljesen hiba nélkül...
Egy negatívuma van, hogy a hátsó ülések kényelmetlenek, de szerintem ez is megoldható egy kis barkávsolással.
Hibalista
- Ékszíj, AC-pumpa, AC-lökőrúd, vezérmű-bütyök(?), vezérműfogaskerék, főtengelycsapágy, olajpumpa, dugattyúgyűrűk, tömítések, dinamócsapágy, gyújtáselosztó, megszakító, laprúgó, függőcsapszeg
Ide hordtam szervizbe
Putnok, Bányász tér, egy kis szervíz egy emeletesház alagsorában
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 46500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Marad ez... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
