A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fso, Fsm » 126p

650 

Az ítélet értékelése
4,9(8 db)

Isteni Szerkezet

Szöveges ítélet


1981 márciusa: nagy az öröm a Németh családban: lehet menni átvenni a Kispolszkit az Autóker csepeli telepére. Nagypapa szabadnapot vett ki a Vállalatnál, és elindult elhozni élete első autóját. A telepen persze nem fogadta a bőség zavara, legalább is a mai rendelkezésre álló szolgáltatásokhoz képest, három színben van: fehér, mustársárga, és napsárga, de szerencsére ez a szállítmány még krómlökhárítós volt. Nagypapa tudta ugyanis a kollégája Autó- Motor újságjából, hogy a következő szériák már műanyaglökhárítósak lesznek, és ennek kevéssé örült, hiába sulykolta az újság, hogy ennek az elemnek az előállítása is olcsóbb, így igazságosabb, éljen a KGST, meg a szoci innováció. Első útja a naranccsal reggel a munkahelyére vezetett, nem dicsekvésből, hanem mert már várta Misi bácsi, aki műszakkezdés előtt 150 Ft-ért, meg egy üveg 0,5-ös, Háromcsillagos kommersz brandyért az autóbuszokhoz használt west-deutsche Teroson alváz és üregvédő anyaggal teli is fújta a megfelelő helyeket. A honorárium megfelelő lehetett az öreg Misinek: a művelet olyan jól sikerült, hogy pl. 20 évig nem volt rohadás a küszöbökön. Az alján meg olyan brutál módon tartja magát, hogy lekaparni sem lehet.

Ezutánn következett a Sonderausttattung-ok gegen mehrpreis beszerelései: hőmérő, töltésjelző ("akkuőr"), illetve az egészséges autózás szocialista megoldása, a büdös kétütemekkel kapcsolatban: a levegőionizátor beszerelése, mely a 80-as évek nagy slágere volt, a számzáras kézifék mellett. Továbbiak:
- fordulatszámmérő: sajna négyhengeres motorhoz, így csak a felét mutatta a valósnak
- utastéri, műszert utánzó hőmérő
- színes, aszfaltonhúzós testkábel
- rádió, Videoton natürlich

Az autó nagyjából 1998-ig csupán hétvégi transzportjaként szolgált a nagypapának, és nagymamának, -persze a télen mindig le volt állítva- illetve negyedévente egyszer lepörögtek Nagykátára a rokonokhoz, elérve a szédítő 70 km. /h sebességet. 60000 km-nél, aztán úgy gondolta Nagyfater, hogy már nem vezet tovább 76 évesen, a reflexek már megkoptak, e miatt zúzta meg a jobb, és a bal elejét enyhén pár hónapra egymást követve. Megkérdezte, akarnék e vele járni. Amíg nem vezettem, addig csak röhögtem az autón, bosszantva az öreget, aki mindig nyomta nekem az okosságokat, ha tettem a megjegyzést a Polszkira, egy csokor a repertoárból:
- " Minek nagy: ez is elmegy oda, ahova a többi"
- " Nézd meg azt a nagy trágyahordót (terepjáró): 1 kerék 8 liter"
- " Minden milyen olcsó hozzá, és könnyű szerelni"
- " Nagy marha autókkal száguldoznak, meg vannak ezek őrülve, öcsi"
- " Ha volna pénzem, ugyanilyet vennék"

Így némi kétkedéssel indultam próbaútra. Ajtó becsap, szivató felránt, indítókar szintén, mostjó-mostjó-most a tutitutitutituti, és már indultunk is. Mire visszatértem, függő lettem, ezt a Polszki kb. egyórás út alatt létre tudta hozni. Isteni Szerkezet! Pedig az előzmények, illetve a saját autóm által nyújtott képességek ezt abszolút nem indokolták volna. Lásd a Fordos népitéleteknél: Taunus "Benzindízel", illetve a Maseratinál: "A Biturbo Gransportja". Ítélőképességem teljes birtokában merem állítani, elmeorvosi és pszichológiai szakvéleménnyel megtámogatva, hogy akkor is ennyire kedvelném, ha a garázsomban állna egy Maserati Khamsin, Ferrari 356 GTB Daytona, Lancia Aurelia B24 Spyder, Mercedes 600 SL R129, meg Porsche 911 2,7 RennSport, hogy csak párat említsek a preferenciáimból. Micsoda trakció, zajok, micsoda élmény vele autózni! Olyan mint egy jó chiliszósz, elsőre érdes, de később már pikáns. Hátul tüsténkedik az isteni két kedves kicsi henger, nagyon szolíd teljesítményt állít elő nagyon nagy zajjal. Mhhh! Teljesen képtelen helyekre le lehet vele parkolni, és bárhol képes megfordulni. Fejedelmi! A menettulajdonságok, és komfort nagyjából egy BKV busz szintjén van, így nem is tekintem másnak, mint buszpótlónak, amivel a belvárosi munkahelyeimről, a külvárosi lakásunkba tudtam járni. Erre a célra viszont egyszerűen maga a Tökéletesség, így használtam és használom máig is, bár most az egyetem a célállomás. Kedvelem, extrém gépezet, extrém Noise, Vibration, Harshness, most már erősen retroba hajlik,a kisiskolások utána fordulnak, nagyon komoly, főleg hogy kapott egy karosszériamunkát, és egy teljes fényezést. Óh, hogy csillog a naplemente fényében, néha csak kisétálok és nézem! A célom az, hogy a hibridautók széleskörű elterjedésének koráig szállítson. Erre minden esélye megvan, megadom neki az összes gyárilag előírt karbantartást, és a motor most éri el a 80000. kilométerét. Továbbá lett egy donorautó is, szétrohadt kasznival, még a roncsrendelet előtt kivonva a forgalomból, de 11000 km-t futott motorral (!!!!!!!!!) és ugyanilyen állapotú mechanikával. Aztán majd veterán lesz az autóból, remélem az unokákat is tudom majd vinni egy körre. A karbantartást viszont komolyan kell venni: ajánlott beszerezni Klimecki-Zembowicz könyvét az autóról, és a benne leírtak szerint eljárni. Az autóban minden könnyen szerelhető, és a sivító gumiállatkákét meghaladó intelligenciaszint megléte esetén eredményesen javítható bárki számára, ha megvan a gépkönyv.

Javítások és vásárolt alkatrészek: ahol nincs ár, házilag, vagy donorautóból: a költségek eloszlottak 1998-tól 2006-ig

- dinamó felújítás 15000 .- villamosembernél
- négy fékdob, felszabályozás házilag
- kormány kapcsolóblokk 3000.- házi javítás
- szivató és gázbowden csere 500.- házilag
- főtengely szimmering csere 4 x 200.- házilag, 4x kellett szétszedni, most már versenyautó szimmeringgel (1500.-)nem ereszti az olajat. 35 perc alatt leakasztom a váltót egyedül!
- vezérműlánc csere 2000.- szintén
- 2 első reflektor, echte lengyel 2000.-, sajnos halogénes
- 1 főfékhenger, 2 munkahenger, 1200.- ill. 750.-, homework
- 4 új gumi: 8000.- / db
- Ablakmosó motorossá alakítása: hausgemachte Modifikation
- Hátsó meleglevegős ablakfűtés Mekk Elek módra
- Sebváltó gumi-fém összekötő: 250 .-
- Kuplungtárcsa, volt tartalék, a főtengely szimmeringgel együtt
- 2 db erőátviteli „kúp” a féltengelyek végére, 1500 .-, plusz még kettő a donorautóból
- A 20 km/h-t lefelé csaló műszerfal cseréje, a donorautóból
- Tank jeladó vezeték forrasztás
- Benzinbeöntő cső 3 db: mert ez egy sz@r, pontosabban átokverte, pokoli konstrukció
- Olajcsere 4-szer: 2 Andrástól származó olajjal, a többinek nem emlékszem az árára
- Klimeczki-Zembrovicz féle gépkönyv, ajándék Andrástól
- Ülések kitömése szivaccsal kétszer.
- Élete legjobb olaja: Pennzoil 20w-50 Perfomance Plus SJ/ CF, 3 liter, ingyen vót´
- Kézifékkar a donorról, bowden 1500.-
- fékpofák, és két dob ugyanonnan.

Nagyjából ennyi.

Hibalista

- lásd.szövegben

Ide hordtam szervizbe

Fülöp Sándor, Pesti út: nagyon korrekt szerelő

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

De elsősorban magam javítottam, Sanyihoz csak vizsgáztatás végett szokott menni.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1981
Kényelem (3) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? veterán Ford 17m Következő autója? már van mellé: Maserati Biturbo s
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fso, Fsm 126p

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)