A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fso, Fsm » 126p

650E 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Halhatatlan Mazsi

Szöveges ítélet

Imádom. Az első autóm is polák volt egy 1977-es 594ccm-es okkerpiros króm lökhárítós darab, bánom hogy azt eladtam, meg lehetett volna gyönyörűen csinálni, még gyári fényezése volt, de sok gond volt vele. Aztán 2001-ben szüleim megvették nekem ismerőstől ´mazsit´ a szomszéd házból. Egész gyerekkoromat végigkísérte ez az autó, mivel ott bicikliztünk meg fociztunk a lakótelepen, és néztem hogy alig használja a gazdája. Nagyon szép gyári állapotban volt, nem mentünk lutrira, mikor megvettük, tudtuk hogy alig használták és soha sem volt összetörve sem. Eddigre én tudtam hogy ezt az autót akarom. Ausztriát megjártam vele, meg persze az egész országot. Napi szinten használtam, mindig pöccre indult. Párszor fordult csak elő, amikor nagyon hideg volt (-10 C) hogy nem indult, mert akkor kevesebbet mentem vele és lemerült az akksi. Sok mindent végigcsinált velem ez a kis ´ördög´. Költöztetést, kertépítést (300 kg sziklát vittem az anyós ülés helyén), egy nap volt hogy 630 km-ert mentem vele,persze vidékre, nem nyitottam ki a hátulját sem, és 4,3 L -re jött ki a fogyasztás! Persze nem nagyon gyilkoltam, 80-90-el közlekedtem vele, de persze előfordult olyan is hogy kamiont előztem az M5-ön 125-tel. A haverom mellettem ült, azt mondta: te hülye vagy, meg akarsz halni? Néha haragudtam mazsira, mert buta hibái is voltak váratlanul, de nem hagyott ott soha... Aztán úgy alakult évekkel később hogy vettem egy kombi Ford Focust, de mazsit is megtartottam. Barátnőm használta néha, máskor meg faterom, és én csak hétvégeken ültem bele egyszer-egyszer.Az autónak lelke van az tuti!!! Érezte hogy mellőzöm. El kezdett a kasztni rozsdásodni, de le a kalappal 16 éves korában!!! Mivel soha nem volt törve és gyári fényezése volt. Aztán tüntetett az autó féltékeny volt a focusra mikor avval jártam, hülye hibái jöttek elő: lelazult a kipufogócsavar, fújta ki az olajat a meneten keresztül, zárlatos lett az indító motor stb. Aztán eljött a vég idén: Apám hívott, a Tétényi úton járt mikor a motor hangosan kopogott mintha konzervdobozt ütnél kalapáccsal, és erőtlen lett...hazavontattuk, két napra rá lejárt a műszakija...kivontam a forgalomból...elköltöztem otthonról, és Ő azóta is egyedül árválkodik a garázs előtt. Aztán a focust eladtam Renault kangoora álltam át, de mazsi még mindig rámpillantgat a garázs elől, mikor látogatóba megyek szüleimhez. Nagyon hiányzik. Közben sok autót vezettem, szeretem a nagyokat is, de mazsi egy életforma, egy teljesen más feeling, akármilyen autóm lehet de ő már nem autó számomra, olyan mint másnak egy kinőtt kopott kedvenc ruhadarab, egy szép emlék a múltból, lehet fikázni de rólam lepereg...Faterom is kinevetett, mikor nem a focusba ültem...:fiam te normális vagy? Ez az autó kivette a részét az életemből jócskán. Ez van. Úgy kell rá tekinteni mint az 500-as utódjára 1965-ös konstrukcióval, nem pedig mai szemmel, mostani autókhoz hasonlítani. Ez már lassan ereklye lesz, egyre kevesebb lesz belőle. Nemsokára VW transporterbe (T4) ülök át, de úgy döntöttem hogy rendbe rakjuk mazsit az összes szarjával együtt és újra autó lesz egy év halál után. Ki lesz lakatolva, motorgenerál, újrafényezés, és okkerpiros lesz mint cumi volt az első (1977), illetve krómos lökhárítók és eredeti régi Fiat jelvény amit azóta is őrzök...mindenki bámulni fogja. De csak Hétvégi autó lesz kirándulni hegyen-völgyön, szerpentinen...Az a feeling amikor tavasszal lehúzott ablaknál kirakom a kezem, s harapom a friss tavaszi levegőt, madárdal, és mazsi hangját is hallom ahogy zeng az erdőben, érzem ahogy megy, gyűri a kilómétereket, és menni akar, csak menni...az új autók gyorsak csendesek, kényelmesek, de mazsi nem erről szól, nem ezért szeretem, Rajta érezni a megtett kilóméterek fáradtságát, élményét, mivel alacsonyan ülsz, kapcsolatban vagy az úttal, olyan mint egy gokart. És nem igaz hogy nem gyorsul, aki ezt mondja nem jól huzatja ki és nem a jó fordulaton kapcsol fokozatot, jó nem rakéta, de nekem ellenfelem volt az 1.0L-es A-Corsa is 0-ról 80-ra. Nem akarok elfogult lenni, de reálisan gondolkodva, 1965-ös konstrukció(Fiat 500 motor váltó szinte ugyanez), 650ccm, 6L es átlagfogyasztás, két embernek viszonylag kényelmes...ennyi. Aranyos, nincs hasonló autótipus, ezért egyedi, a hangja, ahogy megy, ahogy kinéz, szemből olyan mint egy mosolygó gyerek. Soha többé nem lesz ehhez hasonló autó sem. (Bocs, az új 500-as végül is az ő utódja is, de ez már mégsem "olyan", bár elfogadnám, de nem mazsi helyett.)A feeling, a teljesítmény - biztonság korelvárásokba nem fér már bele. Mazsi visszatér, és boldogabb leszek vele mint más a Q7-esével, vagy 7-es BMW-jével. Aki polákot venne fontolja meg mire kell neki!!! Oda kell rá figyelni, és a gondjait időben orvosolni kell. Mazsi karban volt tartva kis költségből, és működött. De háttérbe szorult és zokon vette... De halhatatlan és Mazsi visszatér és hódit majd új kinézetével, igazi ritkaságként.

Hibalista

- Függő csapszegek, Motortartó rugó, gyújtás megszakító, világítás, thermosztát, Hardy tárcsa,

Ide hordtam szervizbe

Házi barkács + Biatorbágy (a legjobb fej polák-500-Steyr Puch-Bogár szerelő ezen a földön!)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1990
Kényelem (5) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 12000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Ford focus turnier-Renault kangoo-VW transporter T4
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fso, Fsm 126p

További ítéletek (59 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)