H?séges kis nyavalyás
Szöveges ítélet
Az autó 8 évi használat után 70e km - el az órájában került hozzám keresztanyámtól, aki 1990 nyarán vette át újonnan a szegedi MERKUR - telepen. El?életét így nyomon tudtam követni,nagy meglepetések nem értek.Az el?forduló javításokat magam végeztem, mivel szerencsére ez a szakmám, így sok pénzt spóroltam meg.
A hiedelmekkel és téveszmékkel ellentétben ez a kis autó megfelel? karbantartással nem is olyan megbízhatatlan mint ahogy sokak ismeretében él.A karbantartást viszont ki kell hangsúlyozni, mert legtöbben a szervízköltségeken akarnak spórolni és már csak akkor viszik szerel?höz ha nem lehet vele közlekedni.Az enyémnél minden olaj-,levegösz?r?-, gyertyacsere,szelepállítás mindig id?ben el lett végezve,s?t pl. az üza. sz?r?t az AC elé szereltem, így a dugulás ismeretlen volt.Az egyik gyenge pontja a gyújtórendszer volt, mivel megszakítót és kondenzátort 4-5e. km után cserélni kellett, mindaddig míg rá nem találtam az eredeti lengyel alkatrészekre,mellyel elment 10e. km-et is. A motorban a vezérm?láncot valamint tömítéseket,szimmeringeket leszámítva nem kellett semmit cserélni. Eredeti volt a porlasztó,gyújtáselosztó, ventillátor,termosztát is.Az elektromos rendszer várakozáson felül jól teljesített,mivel az izzócseréket,valamint néhány kontakthibát leszámítva csak a feszszabályzót,generátorcsapágyakat, f?kábelt,gyújtókábeleket cseréltem,valamint az önindítóban a keféket és a fogaskereket.Az er?átvitel tartósságán is meglep?dtem,mivel egy szavatosságban végrehajtott váltófelújításon kívül csak a kuplungot és az autó második gyenge pontját a félt.
gumiharangokat cseréltem,ez utóbbit elég sokszor.Viszont a féltengelyek és a Hardy-csatlakozók is mind eredetiek.A futóm?ben a függöcsapszegeket elég gyakran cseréltük,míg hozzám nem
került az autó. Mivel én 2-3e.,s?t télen 1e.km-ként zsíroztam, így hosszabb lett az élettartama.Volt még egy kormánym? csere.
Az els?-hátsó rugók,hátsó leng?karok,els? gátlók mind a gyárban kerültek bele.A f?tés hihetetlen,de Kispolszkihoz valamint légh?téses autóhoz képest elég hatásos volt.Tehát összegezve tapasztalataimat kellemesen csalódtam ebben az aranyos,sokak
által lenézett kisautóban.A hibalista igaz elég hosszú,de ez 15 év és 129e.km termése.98-as benzinnel,NGK gyertyával használva, jól beállított gyújtással,porlasztóval,szelepekkel néha meglep? menetteljesítményekre volt képes.Nyugodtan el mertem vele indulni bárhová,bejártam az egész országot,nem egyszer egy nap alatt 3-400km-et levezetve.Sajnos a rozsda volt a legnagyobb ellensége,mivel szakszer? lakatosmunkával,alváz és üregvédelemmel,jó min?ség? festékkel és szakszer? fényezéssel,m?anyag
véd?dobokkal is 8-9 éves kora után szinte minden évben valamilyen mérték? beavatkozást igényelt.A rozsdásodásban közrejátszott az is,hogy 3x volt összetörve önhibánkon kívül.
Mindent összevetve nagyon szerettem és jó emlékekkel gondolok vissza arra a 7 évre melyet nálam,valamint arra az összesen 15 évre melyet családunknál töltött.
Hibalista
- lásd a szövegben.
Ide hordtam szervizbe
magam javítottam.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 59000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Daewoo Tico |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
