Edina, a lengyel kislány
Szöveges ítélet
Ilyen autót értelmes ember nem vesz. Még ha ez 2009ben is volt. :)
A másik autóm, egy régi Fiat 500as azokban a napokban lett szétszedve, hogy elkerüljön lakatoshoz és fényezőhöz. Mivel nem volt mellette másik autóm, anyukám autóját meg nem akartam már tarhálni, ezért kitaláltam, hogy veszek valamit fillérekért.
Adta magát, hogy az 500as után maradjak konszernen belül, ezért elkezdtem kispolákokat nézni.
Segítségemre lett a hasznaltauto.hu, ahol felbukkant a kispolskik szent grálja, egy átlagos vizsgás egérkamion árának a feléért: A króm lökhárítós, "kúpos" felnis, még 600cm3-es motorú Polski. A festői Komlón árulták, cca. 200 kilométerre, de az autó ritkasága és az alacsony vételár óriási vonzerővel bírt, egy haverral el is mentünk megnézni, majd letettem a foglalót.
A rozsda már akkor sem volt a barátja, a jobb küszöb eleje már lyukas volt, és a gyári dinamóra egy Skoda generátor volt ráhebrákolva, de a motor szépen duruzsolt, az 500asomhoz képest a futóműnek olyan érzete volt, mintha tankot vezetnék, így bizakodva néztem a dolgok elé.
A hazafelé úton az egyik emelkedőn felfelé haladva a töltés megszűnt létezni, leállt az autó, úgyhogy a Skoda generátor elégtelenre vizsgázott, tehát egyértelmű volt, hogy ez lesz az első dolog, aminek megköszönjük a pályafutást. :) Bekerült helyette egy későbbi szériából való, gyári Polski generátor, mert szép dolog az eredetiség, meg a dinamó, de nem akartam naponta akksit tölteni. Akkor éjszakás rendszergazdaként dolgoztam - a dinamónak kevés a teljesítménye dugóban, alapjáraton, összes fényszóróval, pláne, ha még mondjuk az eső is esik, és ablaktörlőzni kell. :)
Az elektromos barkácsolás az előző gazdiknak kedvenc hobbija lehetett, ezért egy alkalommal beadtam egy villamosságis szakemberhez, hogy csináljon rendet. Megbeszéltem vele, hogy 1 óra múlva menjek vissza - és visszafelé sétálva már az utcán hallottam, hogy üvölti: "ELEGEM VAN EBBŐL A KISPOLSZKIBÓÓÓÓÓL!!!!" :D :D De azért megcsinálta.
A motor kopottsága (már akkor 30 éves múlt ez az autó) miatt alapjáraton nem volt olajnyomás, ezért ismerősökkel szétszedtük, és rendberaktuk. Ezen felül egyszer halt meg egy feszültségszabályzó, és a KGST ipar általános hanyagságához és gyártási minőségéhez képest elmondható, hogy egészen megbízhatóan üzemelt a kisautó, de ehhez kell, hogy időről időre az alapbeállítások le legyenek ellenőrizve, úgymint gyújtás, és szelephézag.
Ha az ember elfogadja, hogy ezeket néha be kell állítgatni, a kispolskizás nagyon szerethető dolog tud lenni, de senki ne várja tőle egy régi Swift megbízhatóságát.
Aztán mennie kellett, mert már nagyon csámcsogott rajta a rozsda, és az 500-as után nem volt lelkierőm még egy felújítást végigcsinálni, de jó szívvel emlékszem vissza rá.
Hibalista
- Egyszer összetörtek, egyszer a töltés elment, más nem volt
Ide hordtam szervizbe
Haverok
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1977 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 102500 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 9700 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fiat 500 1969 | Következő autója? | Honda Jazz 1985 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |