A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fso, Fsm » 126p

650 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

A kispolszkizás kvintesszenciája

Szöveges ítélet

22 évesen vettem ´92-ben, első saját autóm volt, 45-e Ft-ért. Zuglóban állt egy lakótelepi parkolóban legalább 1 évet, rá se néztek, ennek megfelelően a fényezés a ma divatos matt árnyalatban tündökölt.
Ennek ellenére beindult és saját lábán vittem haza. Az első 2-3 hónapban nem volt különösebb gond vele.
Majd jött a tél.

Az akksi hamar megadta magát, az új sem bírta 1 évnél tovább. A töltés annyira gyér volt, hogy hetente ki kellett szerelni és bevinni a garázsba töltőre. Ha másnap tutira el akartam indulni, akkor biztosan ki kellett szerelnem. Miután rájöttem a fűtést szabályozó kallantyúk helyzetére, akkor némi meleget is lehetett varázsolni. A futómű felől teljesen rapszodikusan olyan nyikorgó-sikító-hörgő elegyű hang jött, ami olyan hangos is tudott lenni, hogy ha valamilyen tömegközlekedési megálló, vagy járda mellett mentem, az emberek csodálkozva megnéztek. Ez csak hidegben jelentkezett.
Majd jött a tavasz.

Ekkor kezdődött a kasztni kálváriája, amit végül is nem sikerült leküzdeni. A sárvédő ívek, dobok, küszöbök (főleg a baloldali) olyan mértékben elrohadtak, hogy attól féltem a lyukak eltüntetik majd az autót, akkorára nőnek. Hellyel-közzel megpróbáltuk kezelni, az eleddig sárga kocsi elkezdett feketébe hajlani. Majd kipufogó csere. A dob végén lévő kis könyök tőből letört a rozsda miatt és a dob is igen lyukacsos lett. Ekkor már túl voltunk kb. 2 gyújtás állításon is (kb. fél év alatt), ugyanis hihetetlen utógyújtása tudott lenni.
Majd jött a nyár (ekkor teljesen kitárulkozott előttem az autó :).

Ekkoriban lett egy barátnőm, aki mindennek ellenére (hogy ilyen kocsim volt) kitartott mellettem. Fél évnek kellett eltelni (és egy gondolkodó szerelő ismerősnek) mire rájöttünk, hogy az üzemanyag pumpában szorul vmi. Nagyobb melegben ez a vékony rúd szerű valami az elégtelen kenés miatt egyszerűen beállt. Ekkor megszűnt az üzemanyag áramlása a hengerek felé és látványos rángatás közepette az egérkamion leállt. Eleinte a rossz hőértékű gyertyákra gyanakodtam és az út szélén ilyenkor szorgalmasan cserélgettem is mind a kettőt. A végén kb. 5 perc alatt tudtam cserélni. (Persze eközben párszor azért leégettem a bőrt néhány ujjamról). Miután ezt az alkatrészt (már ősz végén) kicseréltük ilyen probléma nem volt. Ez a jelenség kizárólag melegben jelentkezett. Emiatt volt olyan, hogy az Osztyapenkotól Érdig a 7-es úton 4(!!) óra alatt értünk le. (Akkori barátnőm kitartott mellettem...)
Nyár vége felé a Podmaniczky úton olyan 50-60-as tempónál egyszerűen eltört az első laprugó a jobb kerék tövénél - akkori barátnőm is ott volt és még mindig kitartott mellettem... (Mondjuk reggel mikor elindultam hallottam 1-2 hangosabb kattanást, de nem tulajdonítottam neki nagyobb jelenséget. Mint kiderült ekkor 1-1 laprugó tört el.)
Trélerrel haza (4.500-ért), majd bontóban vettem 1.000 Ft-ért hozzá komplett laprugót. Az oldalára borítottuk a haverokkal, majd 2-3 óra alatt kicseréltük. (Ekkor már nem tiszteltem annyira az autót). Ezen a nyáron kezdett el zörögni a motort takaró burkolat. Eleinte alig, később már irgalmatlan kereplő hang hallatszott hátulról, ugyanis a hűtő ventillátor belevert a lemezbe. A jelenség ezután sosem tudott teljesen megszűnni, ugyanis hihetetlen gyors iramban estek ki a burkolatot tartó csavarok (volt 1-2 menet ami meg is szakadt, így oda csavart sem tudtam tenni).
Haveri áron egy nagyobb javítás az elektromos rendszeren, mert multitaszk az nem volt benne. Vagy világítottam, vagy indexeltem, vagy féklámpát égettem, de egyszerre ezek nem mentek.
Egy-két apróság még erről a nyárról:
- a dob utca deák téri részénél álltam, elugrottam 5 percre, majd elindultam másik dolgot intézni és utam a kocsi felé vitt. Hallottuk barátnőmmel, hogy vki egyfolytában nyomja a dudát - ki ez a barom mondtuk. Majd észrevettem, hogy ez bizony az én kocsimból jön, ugyanis egyszerűen beragadt a duda. Ezután már nem mertem visszarakni, de, barátnőm még mindig kitartott.
- az üzemanyag pumpa megragadása miatt párszor az út szélén hagytuk, majd pár óra múlva érte mentem.
- elkezdett dőlni belőle az olaj, ezért minden második tankoláskor egy flakon olajat is vettem.
- elszakadt az ékszíj olyan hang keretében, mintha az egész blokk leszakadt volna.
- már tavasszal kezdődött, kb. 3x elszakadt az indító bowden, a végén már vissza se raktam az újat, maradt a seprűnyél
- egyszerűen beragadt a gázpedál, gázelvételkor alá kellett nyúlni a pedálnak, hogy ne bömböljön ha benyomom a kuplungot. Oka, hogy idétlen helyen (ha jól emlékszem a kocsi alján) fut végig a motor felé, ha nem jó a tömítés igen hamar berohad és szinte mozdíthatatlan. Igazi tortúra volt a cseréje.
Majd jött az ősz és a tél.

Ekkor már egyre kevésbé használtam, majd ősz végén a kegyelemdöfést az adta meg, hogy a kipufogó könyökből letört egy darab így már olyan ordenáré hangja lett, hogy leraktam a kocsit a ház előtt. Szerelő ismerősöm nem vállalta el a cserét (teljes joggal félt, hogy beszakadnak a csavarok a blokkba). Így végül is a következő nyár elején eladtam 22 ezer Ft-ért.
Végül is sokmindenhova elvitt, a leírtakból talán nem tűnik ki de a kipufogó könyök töréséig szinte mindennap használtam.

Hibalista

- gyújtás (rotor, kábelek)
- első laprugó (egyszerűen eltört)
- világítás
- index
- duda (beragadt)
- motor burkolat
- szelepfedéltömítés
- kipufogó
- ékszíj
- akksi
- üzemanyag pumpa
- indító kábel
- gázpedál bowden

Ide hordtam szervizbe

Leginkább magam bütyköltem

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1982
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (2) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fso, Fsm 126p

További ítéletek (59 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)