Szerelem-nagypolszki. Az ékszerdoboz
Szöveges ítélet
Akinek még nem volt Nagypolákja, az nem tudja, mit veszít. Ezt a kocsit nem igazán elmesélni kell, hanem birokolni,látni vezetni,érezni,egyszóval szeretni kell és lehet is. Olyan retro-érzést nyújt, amilyet talán egy kocsi sem a világon, puha műbőr-belső, remek rugózás(naná:hátul laprugók!), és hát a vonalvezetése, formája egyszerűen gyönyörű. Olyan, mint egy jól megírt fogalmazás, szép az eleje ,a középső része, a hátulja.Akárkinek is jutott eszébe ez a formaterv, az biztos, hogy fantasztikusat alkotott!A mai kocsiknak semmi egyéniségük nincs, egyik olyan,mint a másik, nem tudod őket megkülönböztetni egymástól, csak a címereik alapján.De a Nagypolszkinak pl. a cápaorra,az enyhe fecskefarka(pont, amennyire kell, azért nem egy Elvis-féle Cadillac-ről beszélek, az a fecskefarok szerintem már kissé túlzás),s az utastér is megfelelően magas és széles is.Műszakilag nem a legkitűnőbb konstrukció, de hát melyik régi (vagy akár új) kocsi az?? Egyébként műszakilag is inkább jó, mint nem, a 4 tárcsafék, a laprugók. a menetteljesítmények is ezt bizonyítják.Csak egy adat a szerelési könyvből: a nagypolák 1500-as motorral, limuzin kivitelben, 1-es sebességi fokozatban 41%-os lejtőn is képes felmenni (na, erre varrjál gombot)! Van egyébként a nagypókom mellett egy 1500s-es ladánk is, amit naponta használok, kímélendő a polszkit. Jó nagyon a lada is,de a Nagypolszki még jobb. Gondolkodom is rajta, hogy a ladát le kéne cserélni egy másik nagypolszkira, s az lenne a munkaautó, a szerelem-autó pedig továbbra is az eredeti nagypókom.Kár, hogy manapság már nem becsülik ezeket a gyönyörű kocsikat, hanem széthajtják, meg összetörik őket, ahelyett, hogy ezeket a selejtes kis suzukikat, meg egyéb borzadályokat vágnák inkább tönkre a régi ékszerdoboz-nagypolszkik (és ladák) helyett. Addig is és örökre:hajrá Nagypolákok és baráti üdvözletem minden Nagypolszki-rajongónak!
Hibalista
- A kézifék nem fog. A korrodált karosszéria-elemek egy az egyben ki lettek cserélve vadiújra, így most már gyönyörű az autóm. A fényszórókat kell még jól bekötni, mert nincsenek szinkronban a helyzetjelzőkkel. Karcos az első szélvédő,a hátsó ajtók hamutartói önálló életet élnek(bár az én kocsimban"no smoking").
Ide hordtam szervizbe
A párom bátyja karosszériázta Csepelen nagyon szépen, alaposan,de marha lassan(jó munkához idő kell, hát nem is kapkodta el).
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 98869 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2800 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | nem kell másik, soha |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
