PolskiFiat 125p=Gyorsaság,Kényelem,Biztonság,Minöség
Szöveges ítélet
Ez a nagypolski az elsö, amit a sajátomnak mondhatok... Érdekesen kezdödött ez a fura kapcsolat, mivel amikor megnéztem be sem indult(lenti hibák miatt)... De egy saját épitésü karbi, részben megoldotta a dolgokat szerencsére, de igy is tréleren hoztuk el a lakásomig, ahol már állt(még mindig áll egy 1978-as PolskiFiat 125p) Itt hivtam a szomszédot h segitsen életere kelteni, jött is stroboszkoppal, meg is állapitotta h ugy sz*r a gyujtás ahogy van, de azért beállitotta, és mint derült égböl villámcsapás pöccre beindult... Mintha újászületett volna, olyan érzésem volt, egyböl gondoltam, megyek ki is probálom végre, hát enyhe csalodás volt, a bal elsö futomű csapágyas volt, ez sajnos eléggé le vett az élményböl, de mondom üsse kö, ki fogom cserélni, és minden jo lesz, aztán gyorsitottam... egy élmény volt ahogy elkezdett rántgatni 2000-es fordulatszám környékén...(persze ovatosan gyorsitottam, igy jo ideig rántgatott, felért egy nyak masszázzsal). De akkor is nagyon jo volt, élveztem ahogy megy, csak az a hang nem kellett volna a futómüböl...
Véleményem: Aki még nem vezetett Nagypolskit, nem tudja mit veszitett.
Miután a futómü, a motor karban tartása, és a karburátor ismételt felujtása valamint +1 benzinszürö beépitése után már nem volt semmi gond. Már csak a kuplung volt kopott, mivel a 89-es gyári kuplungtárcsa volt benne. De szerencsére könnyü volt szerezni, mindössze 4500ft volt a tárcsa, csak a beépitéséhez ajánlatos a motort meg a váltot kiszedni, és akkor teljes generált végezni... Ez meg is történt, teljesen uj tömitések, uj olajpumpa, uj vízpumpa meg miegymás. ezekután már nem volt panaszom rá, és még mindig nincs, mivel még mindig Nagypolskis vagyok, és maradok is.
Házilag is könnyü szerelni, csak ajánlom mindenkinek részletes szerelési utmutató beszerzését, sokat segit! Aki viszont nem tud honnan alkatrészt szerezni(mert valljuk be, sajnos a nagypolski nem annyira hires, mint pl a ladák), akkor inkább adja lejjebb a minöséges, a kényelmet, és vegyen suzukit... Egyébként speciel utáltam hogy folyton összetévesztették a Nagypolskimat a kereklámpás ladával.(Az idösebbek ismerik a tipust, de a fiatalabb korosztály "leladázza", ami számomra bosszantó, föleg hogy minden embléma rajta van)
Mindent összegezve, amikor Nagypapám megmutatta a tipust, jogosan szerettem bele. Egy kis ráforditással könnyedén egy megbizható, korabeli "luxus" autót lehet csinálni belöle kevés pénzböl.
És valljuk be, egy mai autónak nincs ilyen személyisége, mint ezeknek a régebbi autóknak, aki csak egy tárgyra vágyik, ami A-ból B pontba elviszi, vegyen suzukit, de aki élményekre vágyik, az vegyen Nagypolskit, vagy bármelyik keleti autó tipust, szerintem jobban jár.
Hibalista
- Mielött megvettük:
- Eltömödött karburátor fuvokák
- Rossz gyujtás
- Csapágyas futómü
- Gányolt elektronika
- Kopott kuplungtárcsa
- Használat közben:
- Megfelelö karbantartásnak köszönhetöen nem volt semmi gond.
Ide hordtam szervizbe
Házi szerelés volt(van), valamint a szomszéd ismerösöm aki mindig segit ha kell.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 113 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Maradok a Nagypolskinál, köszönöm szépen |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
