Beteges Apó
Szöveges ítélet
A pontozást próbáltam ahhoz az időhöz igazítani amikor haszáltam (1997-től), illetve figyelembe veszem a gyártási idejét is, az akkori versenytársaihoz és nívóhoz képest értékelek, különben ha nem ezt tenném, majdnem minden egyest érdemelne.
Mivel már használtan vettem birtokba két részre kell bontani a sztorit.
1. szintrehozás, mert eléggé le volt használva, nem volt meg a megfelelő karbantartás (lásd hibalista, kivéve motorcsere)
2. az utánna történő kisebb-nagyobb szerelések. Voltak állandó betegségei konstrukciós vagy nem megfelelő szervizelés miatt, ezek az alábbiak:
- hűtővíz felforrás, sokszori hengerfej tömítés csere
- szelephézag állítgatás többször
- gyújtás állítgatás többször
- állandósult beázás esős időben. (csomagtartó pótkerék és kerékdob környékén, bal első ajtónál. sokszor szálltam ki vizes nadrággal :D)
Pozitívumok:
- tágas hely, jól pakolható "szögletes" csomagtartó
- nyomatékos motor (mikor a váltóvilla elgörbült 3 napig jártam vele úgy hogy csak 3-4-essel közlekedtem és simán lehetett egy kis csúsztatott kuplunggal indulni)
- hidegben is könnyen induló, hamar bemelegedő motor
- intenzív fűtés
- abban az időben extrák sokasága ( fűtőszálas h.szélvédő, ködlámpa elöl, időkapcsolós szakaszoló ablaktörlő, belső gázkar)
- kényelmes belső, jó kilátással (kocka jelleg)
- jó gumikkal stabil futómű (Michelin gumikkal)
Hibalista
- - gyújtáselosztó csere repedt fedél miatt
- - szelepállítás 2-3x is, mindig elállítódott a hézag
- - laprugótörés bal hátul
- - kormánymű globoidcsiga csere/felújítás? már nem emléxem teljesen tisztán
- - hengerfejtömítés csere vízfelforrás miatt. (szakadt ékszíj és döglött hőgomba miatt)
- - motorcsere (2 dugattyú szoknyája és a csapszeg környékén is repedt volt. gondolkodtam túlméretes dugókon + felfúráson, utólag kiderült jobb lett volna, az "új" motor is megpusztult később, az egyik dugattyúfej átégett)
- - futómű elemek cseréje (talpas, lengőkar miegymás?) + beállítása
- - karosszéria elemek cseréje és festése ( bal első hátsó doblemez, mindkét küszöb)
- - kipufogó rendszer teljes cseréje (hátsó és középső dob, leömlő csonk)
- - váltóvilla csere (elgörbülés miatt), nyelestengely csapágy csere
- - kisebb dolgok (kilóméteróra spirál, műszerfal majd´ összes izzója , hátsó ajtó zár...)
Ide hordtam szervizbe
Mivel márkaszervibe nem vihettem, kisebb szerelőkhöz hordtam.
Nagy László, Debrecen. Amit lehetett jól megcsináltak rajta.
Posta Autó Kft. Futóműállítást jól elvégezték.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
kisebb szerelőműhelyek. Általában lassan dolgoztak sok hibával. A hibát elhárították, a hiba okát csak nagy későn szüntették meg, így egy hiba többször is előjött.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | FIAT Uno 55s | Következő autója? | FIAT Uno 55s |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
