Megbízható összvér teher- és személyszállító (5 fő)
Szöveges ítélet
Nagy autó kellett a munkához, ez volt az egyetlen ilyen árkategóriában 130cm-es függőleges csomagtérnyílással. Méretéhez és képességeihez képest fürge, kicsit hangos, és nagyon jól vezethető. (A merev tengelyes hátsó futómű ellenére nagyon stabil.) Csak márkaszervizben szervizeltettük.
Van 3 db a cégnél. (2 db 2004-es hosszú/LWB, 1 db 2005-ös rövid/SWB)
(396e km, 370e km és 301e km van bennük 2014. április)
Eleinte a pokolba kívántam, de mint utólag kiderült ez csak a rossz szervizválasztás (Autó Fort) miatt volt.
Részletek:
- kértem bele egy "globál zárás" funkciót már rendeléskor. Amit beépített az Autó Fort összeakadt a gyári rádiós távirányítóval, volt hogy tökéletesen lehetett ki-/bezárni az autót a távirányítókkal, de sokszor az autó mellől sem sikerült ez. Mivel a sokadik próbálkozást követően sem sikerült megoldaniuk (két távirányító volt az autóhoz, mert egyik sem tudta kezelni a másik rendszert). A megoldás a központ kihúzása volt, amit magam tettem meg 1 év küzdelmet követően!
- 1 évet kellett várni arra, hogy végre kicseréljék a műszercsoportot garanciában, mert a napi kilométerszámlálója csak mérföldben mért.
- reggel leadtuk az autót olajcserére, délután 5-kor nekünk kellett felhívni a szervizt, hogy elkészültek-e az olajcserével? Ezután csak másnap szerették volna visszaadni az autót, mert zárnak (rögtön az első olajcsere után és utána mindig).
- a műszercsoport cseréjét követően úgy sikerült átadni a kocsit, hogy ajtónyitásra nem kapcsolt fel a belső világítás. Ez ugye csak a legközelebbi sötétben derült ki. Ezután a szervizben átvették, majd a nap végén visszaadták, hogy most nem tudják megcsinálni, mert nincsen bent villanyszerelő.
- Mindig nekem kellett érdeklődnöm zárás előtt, hogy elkészült-e már talán véletlenül az autó, eszükbe sem jutott értesíteni, hogy mehetünk érte.
Két év után váltottunk => Ford Ivanicsra. Ég és Föld a különbség a két szerviz között! Érdekes, hogy tisztában voltak vele, hogy ki van kiért. Azóta is oda járunk.
Egyetlen dolog azért zavar a Ford márkaszervizeknél, amiből nincsen az országban sehol, az az alkatrész 4 nap alatt érkezik csak meg!
25 ezres szervizintervallummal vittük mindig szervizbe mindhármat, de még csak most kell 1kg olajat utántölteni 15e km után (Nem Volkswagen)! Igaz új korában 3e-nél lecseréltük az első olajat! Nem kellett még egyiken sem turbót cserélni! (Azoknak akik fanyalognak, hogy nem bírják az autók a gyár által megadott szervizintervallumokat. Pedig nem tojásokon lépkedve használjuk. Többször mentünk vele 1 nap alatt ezer vagy még több kilométert. Még 9 évesen is el mertem vele indulni görögbe Chalkidikire).
Egyetlen egyszer nem hagyott az út szélén.
Update - 399700 km
A dugattyúcsapszeg elfogyása miatt leszakadt a dugattyú a hajtókarról -> szervizbe vontatás, 1 db hajtókar + dugattyú csere, hengerfej munkák, kopók (főtengely/szelepszár/nagynyomású pumpa szimering, dugattyúgyűrűk vezérműlánc+feszítők+görgők+vízpumpa, tömítések) cseréje.
Ha már szétszedtük, akkor a még gyári közel 400ezret futott kuplungszerkezetet is cseréltük. (Nem márkaszervizben csináltuk, hanem magunk.)
Update - 407000 km
Egy frankfurti út során még kifelé St.Pöltennél valamiért melegedni kezdett a hűtővíz, de óvatos vezetéssel 100...120km/h-val haladva sikerült megjárni az utat maxon fűtve (érdekesen ennek ellenére sokszor hideg levegő jött a szellőzőkből). Hazaérve kiderült nem a hengerfej a kiváltó ok, hanem az EGR hűtő lyukadt ki és belefújt a hűtőrendszerbe. Csere. Szétnyomta a kiegyenlítő tartályt is. Csere.
Hibalista
- kormánymű (még garanciaidő alatta 80e km) - generátor (300000 km) - nagynyomású üa. pumpa (350000 km) - hajtókar + dugattyú 1 db (399700 km) - kupplung szerkezet (399700 km) - EGR-szelep (399700 km) - EGR hűtő (407000 km)
Ide hordtam szervizbe
Autó Fort (Váci út/Könyves Kálmán krt.)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Ford Ivanics (Méhész u.)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 396000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | VW Caddy Kombi 1,4; VW Golf IV Variant 1,4 | Következő autója? | ????? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
