Fürge sz*r
Szöveges ítélet
Naszóval céges autóként kaptam az acélállatot, korlátlan használattal vezethetem. Hozzá kell tennem, most is megvan, csak éppen szervízben van. Céges dolgokra is vele megyek, meg hétvégén boltba, -meg minden. Szóval átvettem pár km-rel, szalonállapotban. Ugye már itt kezdődött a baj, merthogy pl. kértem bele full extrát, erre a kp. zár kimaradt. Adtak bele egy alap rádiót, se cd, se kazetta, csak rádió 2006-ban!!!!, amikor egy asztali dvd lejátszót 4.990-ért veszel! Nahát beültem. Az ülés németesen kemény, full-extra ellenére nem állítható fel-le, pedig az ismerősöm fapados Connectéjé igen! Pakolóhely? Semmi! De egyáltalán! Pakolj az ülés alá! Kezdtünk összenőni. A 1.8-as turbómotorból a Ford merészen kiszedett 75! lovat. Ennek ellenére viszonylag dinamikusan halad, és így zabál is. Soha nem tudtam 9 liter alá vinni. Télen hidegben a motor mint egy traktor úgy karattyol állandóan, és ez 5 km után hallgat el. Kb. 10 perc menet után hajlandó fűteni. Persze menni kell, mert ha csak a ház előtt járatod, az életben nem kezd el fűteni. Mondjuk azt annó tanultam, hogy ha sz*r a fűtés az azt jelenti, hogy jó a hatásfoka a moccinak, mert ugye nem a fűtésre megy a hő, hanem munkára. Ami nagyon jó télen az a szélvédő fűtés (elektronyos) és a tükörfűtés. -15°C-ban két menetben kell kb. 5 percig olvasztani a jeget, de annyit járatni is kell ezt a traktort hidegben alapon. Ja, és az utasülés. Na az kéremszépen egy guriga takony. Egy hajtogatható valami, általam sosem kihasznált sz*r, amit nem lehet állítani, sem előre-hátra, sem támladöntést, se semmit. Ha beleülök, olyan mint öreganyám négylábú magastámlás faszéke. Kényelmetlen. Mikor kezdtem volna megszokni, jött az első pofon. 23.000 km-nél egy városi manőver során, hozzáteszem egyáltalán nem gyilkolva, leforgatva a motort, egyszercsak leállt egy henger. Ronda zajok a motorból. Irány a Ford szervíz, kiderült hogy motorcsere, mert levált egy dugattyúfenék. Turbó az olajat felkapta, én meg a cukrot. Ez a kocsi soha nem volt terhelve, mivel irodán dolgozom, nincs mit vinni, autópályán óra szerint 145km/h-nál többet nem tapostam bele, nem tudom hol szabályoz le, mert sosem forgattam 3.200 fölé, kivéve 5.-ben pályán, de ott lehal 3.800-nál. (piros mező a fordulatszám mérőn 5000!!!) Szóval motor csere. Ott b*tam el. hogy nem kértem akkor új autót. Csereautóért könyörögni kellett. A 1,5 hónap szervíz alatt kaptam kb 3 hétre autót, de úgy, hogy éreztették velem, örüljek hogy kapok. Nagy nehezen meglett a vas. Az új motor szépen bejárattam, majd újra mégóvatosabban jártam vele. Közben 68.000-nél behalt a klíma, előtte kicsivel a bal első csapágy, majd mire megjött volna a klímaalkatrész (72.000 km) jött a feketeleves. Megyek ki a céghez 30 perc városi dugó után aláírom kint siettem, de 3.200-nél váltottam, 110-120-al mentem. Mire kiértem Szegedről a 7 km-re lévő szomszéd településre, a motorban el kezdett csattogni egy hidrotőke. Na, szerelőnk felnyitotta az elejét, és láss csodát, turbó felkapta az olajat. Egyből telefon a szervízbe, ahol mondták lábon menjek be vele (mivelhogy azóta megtudtam ha tréleren vagy vontatva érkezik, csereautó jár, ha lábon jön, akkor nem) Itt csesztem el, mert beleültem és elindultam. Mire beértem a motor full tönkrement, úgyhogy motorcsere megint. Most kaptam csereautót, de úgy beszél velem mindenki mint a motorgyilkossal, hozzáteszem a 14 éves jogsim óta folyamatosan kocsiban ülök, és ilyen mégcsak hírül sem volt, pedig cégesbe és sajátba szerintem 1/2 milliót már beleraktam simán. Ráadásul a Ford szervíz főnök majdhogynem leb*szott hogy ez hogy lehet hogy megint motorcserés, meghogy majd lesz ennek bőjtje, meghogy örüljek hogy kaptam csereautót, ami persze egy nagy transit, amivel parkolni sem lehet sehol. (pedig most rendeltünk megint 14 fordot). Szóval naggggyon megutáltam ezt a vasat, és nem fogok fordot venni, és a cégnél mivel némi beleszólásom van, nem fogom támogatni! Sokat eszik, nincs pakolóhely, nem merek vele dinamikusan menni, mert behal a motor, zajos, és sz*r. (A kollégám Connectje, ami lényegesen durvábban van hajtva, mert melósok kezében van, semmi baja, ha ez megnyugtat valakit) Kérdem én Fordot: A P*psi cólások Transitjai hogy bírják azt a tempót, és miért én vagyok a hibás, ha a Ford nem cseréli ki vezérlést és befecskendezést, csak a motort?
Hibalista
- 2 x motorcsere, Klíma, állandóan kiégő izzók, kerékcsapágy 60.000 km-rel,
Ide hordtam szervizbe
Ford Hovány Szeged
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 72800 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A140 | Következő autója? | Toyota lesz |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |
