A Ford Tourneo Connect kitűnő választás volt számomra
Szöveges ítélet
Megvásárlása előtt körbejártam alaposan a hazai piac kínálatát, és úgy találtam, hogy ez a típus áll igényeimhez és pénztárcámhoz a legközelebb.
Mindenképpen 6 Mft. alatt akartam vásárolni egy olyan autót, amiben 6 tagú családom belefér, a csomagok is elférjenek, és alkalmadtán hosszabb túra alatt, az autóban is tudjunk aludni.
Ezen igények kielégítését egy Ford Tourneo Connect 1,8 TDCI, 110 LE. Hosszított, magasított LX, 8 üléses változatában találtam meg.
Megvétele után 3000 km-t ide haza tetem meg, melyből az egy időben megtett leghosszabb szakasz 190 Km volt. 100 km/o-nál gyorsabban nem mentem vele ez idáig, sőt az első 1000 km alatt a 90 km/ó nem léptem túl, vagyis 2000 fordulatnál többel nem pörgettem a motort.
Nem volt még 3 hónapos, amikor is elindultam vele Spanyolországba, feleségemmel és két lányommal. ( 15, 16 évesek ). Borsod megyéből indultam és az Olasz Velencéig csak kávézni és étkezni álltunk meg. Útközben már 3000-ig is pörgettem néha a motort, de átlag 130 Km/o-val mentem. Másnap Velencéből Monacóig egyhuzamban mentem, de már az átlagsebességem nagyobb volt, mert úgy éreztem, hogy 130-nál áll az autó. Nem az útleírás a szándékom, csak érzékeltetni szerettem volna, hogy egyhuzamban mennyi km-t tettem meg, ami természetesen nem azt jelenti, hogy nem ment volna még többet.
Haza felé Németországban a 165 km-es sebességet erőltetés nélkül tartósan tudta és még nyomhattam volna neki, de már a megelőzött Mercik, Audik vezetői integettek, hogy hova ez a nagy tempó.
Az autón ezt nem éreztem. Nem volt nagy a szél és motorhang, stabilan fogta az utat is.
Összesen 5500 Km-t tettem meg vele. Útközben senki nem panaszkodott, hogy álljunk meg, mert már nem tudok ülni, vagy valami kényelmetlen. Aludtunk is az autóban, ami természetesen nem hotel komfortos volt, de elégséges pihenést biztosított a nagysága miatt. Kisebb átrendezés után egy vendégágyat kényelmesen el tudtam helyezni, amin a hölgyek aludtak, én pedig egy hagyományos gumimatracon, az első üléseken. A csomagmennyiséget el tudjátok képzelni, ( 3 hölgy ) és ehhez jött még a kemping felszerelések és a magunkkal vitt élelmiszer. Természetesen a hátsó üléssort itthon kiszereltem, mivel csak négyen mentünk.
Mit is mondhatnék még, hiszen csak dicsérni tudom ezt a típust.
Tudjátok ez a nyár volt talán az évezred legmelegebb nyara, és pont akkor tombolt a hőség, amikor mi úton voltunk. Az autó ebből semmit nem érzett, vagyis eddig még jelét nem adta. Kényelmes volt, a zajszint jóval alatta maradt a tűréshatárnak, a fogyasztás is jónak mondható, olajat ez idáig nem kellett utánatöltenem, stabilan ment az úton. Majdnem elfelejtetem, hogy igen jól kormányozható, és jó kilátás van a vezető ülésből. Aki már járt Franciaországban Marseille szűk utcáin, biztosan tudja, hogy miről beszélek.
Összefoglalva, nem bántam meg, hogy ezt a típust választottam, megéri a pénzét.
Hibalista
- Ez idáig még semmi nem romlott el, és jele sincs annak, hogy a közeljövőben elromlana. Gyorsan le is kopogom, nehogy az ördögöt a falra fessem.
-
Ide hordtam szervizbe
Szerelő még nem látta.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Alfi | Következő autója? | Ford |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
