A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Transit, Tourneo (2000-2005)

Transit, Tourneo 2.0 DuraTorq E85 T260 XL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Itt a piros, hol a piros? - IYGOR

Szöveges ítélet

A cégnél ahol dolgozom, talán ez az a kocsi, ami szinte minden cégnél van, ahol több autó is rendelkezésre áll, szóval Ő volt az, akit mindenki hajtott X ideig. Ez meg is látszik csórin, mert eléggé lepusztult állapotba van a többiekhez képest. Csak egy kocsi van, ami tán öregebb nála, de ugyanez a típus, és tán 15.000-el több is van benne, viszont az sincs így lelakva. Szóval mikor megkaptam, nem igen volt időm vele ismerkedni, mert dolog volt, és haladni kellett. Az útjaim során ismerkedtem meg igazából a kocsi rejtelmeivel - hibáival, jellegzetességeivel.

BELTÉR:
Szóval akkor hát kezdjük is az értékelésemet, kezdjük az utasfülkével. Ez egy 3 személyes, XL (egy fokkal magasabb, mint az alap) dobozos bódéval ellátott gépjármű. A kezelőszerveket jó helyre sikerült rakni, mindent kényelmesen el lehet érni. A váltóbotot ugyan rakhatták volna valamivel hátrébb, de viszont érdemére válik, hogy a nagy méretét tekintve nem jár nagy utakon. Az üléspozíció jó, bár hosszú úton kényelmetlen. Nem tudom miért, de akkor már se előredőlni, se feküdni nem jó benne. Nem a lágyságával van a gond szerintem, hanem az ergonómiával - kialakítással. Az ajtókon lévő oldalzsebek jó nagyok, és az ajtó belső borításával egyetemben műanyagból készültek, így könnyen tisztíthatóak. A műszerfal ugyan egybe van, viszont alatta lévő dolgok a majd 400.000KM alatt szerintem kimozogtak, mert elég sok minden recseg - ropog és nyöszörög. A padlót borító műanyag fekete fénye csak vizesen látszik. Ha tisztítás után megszárad, kifakul és olyan mintha semmit sem csinált volna az ember. Az emelő a jobb oldali ajtónál a fellépő függőleges falába kapott helyet. Ezt csak azért említeném meg, mert hiába rakom vissza a helyére az emelőt, amit egy hungarocell ágyba lehet csúsztatni és 2 csatos pánttal rögzíteni, az ezt takaró műanyag lapot visszatenni a helyére úgy, hogy az ott is maradjon, vagy ki ne dudorodjon, szinte lehetetlen. A fűtése remek. Számomra legalább is, de embere válogatja. Ha be van melegedve a motor, akkor pillanatok alatt poklot tudok csinálni. Persze a ventilátor 3. fokozatba már eléggé zajos. Az ajtó szigetelése is hagy némi kívánnivalót maga után, mert érezni rajta hogy jön be a huzat így ezáltal a szélzaj sem halk, viszont be meg nem ázik - még... A motorzaj szerintem hangos ahhoz képest, hogy 2000 körül konkurenstársak, jóval csendesebb kisteherautókat dobtak piacra. Az általam használt kocsiban a beltér világítása csak akkor működik, ha manuálisan kapcsolom, ha ajtónyitásra, akkor semmi. A hangszóró, mely a sípoló hangot hivatott hallatni, ha álló motornál a világítás bekapcsolt állapotba van, szintén elpusztult. Bár mostanában, dobálós utakon néha megnyekken, és ha kinyitom a raktérajtót, akkor meg sípol. Szóval elektronikailag egy hulladék az egész. Izzók folyamatosan égnek ki, biztosítékok sorra mennek ki. A rádió kezelőszervei siralmasak. A cégnél az összes ilyen kocsival gond van ezen a téren. Van amelyiket halkítani nem lehet, van amelyikbe programot nem lehet, de az enyémbe már semmit se lehet. A kezelőszervek gombjai eltörtek, kihullottak, hangja egyáltalán nincs. Csupán annyi élet van még benne, hogy a frekvenciát kiírja és interferál, ha csörögni készül a mobil, vagy valamilyen mobilos behatás éri. Szóval egy nagy rakás híg széklet!!!

RAKTÉR:
Nos, a raktér kapott egy fa padlóborítást ami olyan 1 - 1,2CM vastag lehet valamikor. Mára tán a felére kophatott le, és valahol már a lemezig lekopott. Ezt csak azért mondom, hogy lássák mennyit is foglalkoztak az autóval. Amúgy jól pakolható, 1,5 tonnányi hypo (3 raklap) kényelmesen felmegy (1 oldalról, 2 hátulról). Viszont darabárut nem igen jó a hátfalhoz pakolni, mivel eléggé idétlen a formája. A sofőrülésnél nagy buszma buborék dülled a raktér fele, az alján mintegy 25-30cm-en úgy 5cm mélyen meg beesik a fülke fele. A hátfalba építettek egy kis ablakot, gondolom, hogy be lehessen látni a raktérbe, de fényes nappal, bekapcsolt raktérvilágítással se lehet nagyon látni, hogy mi a helyzet odaát. Szóval a raktérvilágítás nem sokat ér. Az oldalajtó viszont érdemel némi dicséretet, mivel ha szorosan mellépakolunk dolgokat is, ki tudjuk nyitni a nélkül, hogy beleakadna bármibe is. Viszont itt is fütyül a szél, és bentről kilátni csukott állapotban. A hátsón ajtó becsukásakor, olyan érzése van az embernek, hogy jó be kell vágni, mert nem csukódott be rendesen.

ZÁRAK:
A Ford nem tudom mit érezhetett, mikor a zárat - kulcsot tervezte, de ez már a harmadik kulcsa a kocsinak. Gyorsan szétkopnak. Viszont nem tudom kinek a hülye ötlete volt az, hogy a motorháztetőt is kulccsal lehessen kinyitni, de azt igen, hogy sokan elküldték már melegebb éghajlatra. Először jobbra, majd balra. Igen ám, de ha kicsit is szorul a zár, vagy épp már csak öregszik, akkor remek hely a kulcs eltörésére, az agyvíz teljes elforralására. Amúgy ennek is megvan a trükkje. A gépháztetőre nehezedjünk rá, majd a kulcsot nyomjuk be teljesen, és mintha indítóznánk - mozdulatokkal próbáljuk nyitásra bírni a technikát. Majd mikor ugrott, akkor balra és már ki is nyílt. Persze kell ehhez is gyakorlás.

MOTORTÉR:
Itt igazából majdnem minden a helyén van. A gépkocsivezető könnyen ellenőrizheti a folyadékszinteket, kivéve az ablakmosóét, beláthat olyan helyekre, melyek szükségesek lehetnek állapotfelméréskor. Szóval nincs műanyagokkal elbarikádozva az olajkályha. A lámpák hátuljához is viszonylag könnyen oda lehet férni egy izzócsere erejéig. Bár a porfogót visszatenni kisebb művészet, hogy ottmaradjon és ne akarjon lepattanni.

VEZETÉS:
Az autó kormányzása jó. A szervotól függetlenül, visszakapjuk - érezzük az út és a kormányzott kerekek közötti kapcsolatot. Fordulékony. A kuplung lehetne valamivel lágyabb, mivel ez nem személyautó, hanem munkaeszköz, és én kissé keménynek ítélem meg. Meg a lábam is nap végére. És hiába bánok vele szépen, képes olyan csattanásra bírni a váltót mintha valami 6 hengeres IFA lenne. Érdekes… A féket nem nagyon kell keresni az autón. Üresen, még hagyján, de rakottan (1.5 - 2 tonna), olyan mintha csak retarder lenne. Lassulgat, lassulgat, de megállni, majd csak egy kilométer múlva. Nem tudom, hogy 2000-ben miért raktak fel még a hátsó kerekek mögé dobféket, mikor ez egy kisteherautó és nem személyautó. Gázadásra kis gondolkodással ugyan, de jól reagál. Városba fürgén mozog. Lámpánál, kis kuplungcsúsztatással, remekül lehet rajtolni. Országúton nincs értelme 90 fölé tolni neki, mert csak zabál. Előzés előtt jó ha az ember helyesen méri fel az akkori sebességét, a súlyát, a szelet és az előzendő távot, mert a 85LE és a 230NM városban egész klassz, de 80 körül, már kifutónyi hossz kell neki egy kamion előzéséhez. A motor szépen dolgozik 1500 és 2500 tartomány között, de 2000-nél érdemes már elváltani a jó fogyasztás érdekében már amennyire a Fordtól jó fogyasztást lehet várni. A váltója nem hozott lázba. Jól irányított, nehéz mellétrafálni, ez dicséretes is, de van, hogy amikor rakom a 2. sebességet, recsegés – ropogás hangos zajával kivágja üresbe annak ellenére, hogy teljesen kinyomom a kuplungot, és rendesen behúzom a helyére a váltókart. Naponta 2X – 3X sikerül megjátszania. A 6. sebességi fokozat szerintem elfért volna még. Néha keresem is , pedig sose volt 6 sebességes autóval dolgom. A tükrök jól kialakítottak, erősek. Sikerült már másik kocsinak visszahajtani a tükrét úgy 50-es tempóval, úgy hogy az enyém meg se mozdult, és teherautót is sikerült már elkapnom olyan 30-as sebességgel, akkor sem lett baja.

FUTÓMŰ:
Az autó futóműve nem rossz... Üresen vigyázni kell vele, mert dobálhatja a seggét - pattoghat, de pár száz kilóval a raktérben (kb. ilyenkor van kisúlyozva a motorral) remekül vezethető. Nem billeg, jó a rugózása, így dobállósabb úton is kényelmesen lehet vele 90-et menni. Viszont 1.5 - 2 tonnával megpakolva, már az egy - egy laprugó már erősen visszafele rajzolja az "U" alakot. Vigyázni kell ilyenkor nagyon az aljára és kerülni kell a nagy bukkanókat mivel ilyenkor könnyen hazavághatjuk a futóművet. A Ford elég beteg módon oldotta meg az autó emelési pontjait. Vagy csak az emelő szar hozzá, amit adtak. De a lényeg az, hogy nem sokat agyalhattak rajta. Oldja meg a paraszt, úgy ahogy akarja a kerékcserét.

IYGOR:

Tehát mikor a kezeim közé került, sokan mondták, hogy: - Te, tudod mit kapott már ez a kocsi? Tudod hány ember keze alatt volt már ez? Tudod mennyiszer állt már ez szerelőnél?... Mondom nem. De sejtem az állapotából ítélve. Amikor megkaptam aznap jött vissza a szerelőtől az új adagolóval a motortérbe. Mondják nekem, megy mint az álom... Az álom biztos, de hogy ez? Hát lezavartam vele kb. 5000KM-et gondtalanul, (izzókat azért kellett cserélgetni) majd észrevettem, hogy hoppá, 30000-et futott olajcsere óta. Khmm… Ennyire figyeltek a kocsira. Akkor kellett volna olajat cserélni mikor átadták nekem. Majd rá pár napra Budaörsön az IKEA-nál várom a főnököt. Alánézek a kocsinak és látom, hogy a bal hátsó kerék belseje merő olaj. Gépház felpattint, fékolajtartály kinyit, és lám egy milli olaj sincs benne. Fékmunkahenger csere. Azért a szerelő is fasza gyerek. A kéziféket nem sikerült neki beállítani. Bár szerintem hozzá se szagolt. Majd rá pár napra, pénteken, szakaszosan kiürítettem a nyári ablakmosó folyadékot, nehogy hétvégén fagy legyen. Hétfőn feltöltöttem, és nem üzemel. Kész röhej! Állítólag a motor adta meg magát és a szerelő valami 18000 magyar forintot számol csak a motorra. Sajnos sok mindent kellene helyrerakni benne, hogy olyan legyen amilyennek gyárilag lennie kéne, de ez sok idő és pénz. Nem is beszélve arról, hogy ilyenkor a kocsi sem dolgozik, így én is állok. A főnöknek már nem is merem mondani ezeket az apróbb hibákat, mert rögtön elszáll az agya. Az meg nem jó rám nézve. Szóval a lényeg: menjen, meg tudjon állni, előre – hátra világítson a többi meg majd … majd… majd folyt köv 5000 múlva

Hibalista

- 375000 - adagoló - 380000 - fékmunkahenger - 381000 - ablakmosó motor - Rádió széthullott - mitől? - Izzók - Biztosítékok - ABS - AIRBAG visszajelző

Ide hordtam szervizbe

Hetény - Jambrik khm... nem tudom mennyiért dolgoznak, mert a főnököm intézi, és nem mindig csinálnak meg mindent amit kérek. Viszont tiszta rendes környezetben, jól felszerelt helyen várnak.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2003
Kényelem (4) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 375800
Megbízhatóság (6) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Master Következő autója? ?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Transit, Tourneo 2000

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)