Motor kerestetik!
Szöveges ítélet
Nagyon örültem ennek az autónak amikor megkaptam. Előtte egy Fiat Dobló 1,3-al jártam, ahhoz képest mindenképpen minőségi előrelépésnek tűnt az egész autó. 2 Connectet vett a cég, az egyiket 82000, a másikat 65000 km körül. Mindkettő hazai, lízingcégtől, vezetett szervízkönyves, garanciális autó. A legerősebb 116 Le-ős változatot kaptuk, nagy változás volt a Doblóhoz képest, a motor jól húzott, a váltó jól hangolt, a 6 sebességes váltóval autópályán sem pörgött sokat a motor. Az autó beltere sokkal modernebb, kidolgozottabb mint a Fiaté, körülöleli az embert, látszik, hogy odafigyeltek a részletekre az utastérben és a raktérben is. A futóműről is csak jót tudok mondani. A szokásos probléma ami a többi dobozosnál is jelentkezik, hogy a magas szélvédő és a belső tükör hiánya miatt a laposan sütő nap nagyon tud vakítani, a 2 napellenző között. A szélvédő nagyon messze van az ülésektől, és erősen döntött. 190 centi vagyok, de nem tudtam az ablakra GPS-t, telefont tenni, mert nem értem el, a jobb oldali napellenzőért is nyújtozkodni kellett.
Aztán 117000 km-nél jött a meglepi, elerőtlenedett az autó meleg motornál, majd észrevettem, hogy eltűnt a hűtővíz (érzékelő nincs a hűtőrendszerben), utánatöltögettem, aztán a szervízben kötöttem ki. Kiderült, hogy elrepedt a motorblokk a henger falánál. A víz és az olaj összefolyt és az égéstérbe is jutott. Garanciális motorcsere, több mint 1 hónapot vártam az autóra, csereautót nem kaptam. Kérdeztem, hogy gyakran fordul elő-e ilyesmi, persze azt mondták, hogy még nem találkoztak ilyennel, csak kisebb motoroknál. Később persze megtudtam az egyik szervízestől, hogy jópár hasonló esetük volt, és nemcsak az 1,6-os, de a 2,3-as Rangerekkel és Mustangokkal is. A motorcsere után garanciát nem hosszabbítottak, így 150000 km-nél lejárt a gari, innentől a saját szerelőmhöz hordtam olajcserére az autót. Az új motorral kb. 80000 km után vettem észre, hogy eltűnik a víz a kiegyenlítő tartályból. Az elején ha letekertem a kupakot, egy szisszenés után feljött a vízszint, később viszont elkezdett fogyogatni, töltögettem utána. Ránézettem a szerelővel, aki 2 helyen talált csöpögésre utaló nyomokat a hűtőcsöveken. Tett fel plusz awabilincseket, de a hiba nem szűnt, továbbra is fogyott a víz. Elvittük egy másik szervízbe, ahol szétszedték a motort, hengerfejes. A hengerfejet és a motort is síkba kell köszörülni. Itt tartunk most.
Kollégám Connectje 130000 km-nél szintén elkezdte fogyasztani a vizet, az is hengerfejes volt, gariban megoldották, azóta nem volt vele gond.
Asszem nem veszünk mostanában Fordot.
Hibalista
- 116.000 km-nél elrepedt a motorblokk -> garanciális motorcsere
- 205000 km-nél hengerfejes lett az "új" motor
- Tolatólámpa meghalt, valószínűleg a váltóban levő érzékelő adta meg magát.
- A rádió gombjainak háttérvilágítása hol működött, hol nem.
Ide hordtam szervizbe
Veszprém Ford szervíz
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 123000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Doblo 1.3 Multijet | Következő autója? | Caddy |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
