A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Transit (1991-2000)

Transit 2.5D 9 személy 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Röfike megyen oda-vissza

Szöveges ítélet

Tanyáról való Moldvába visszaköltözésünk okán (3 kölök) muszáj volt eddigi w124es Merci kombim mellé beszerezni valami nagyobb hordozóeszközt. Marhák eladódtak, igyekeztem valamit összehozni az árukból. Első körben T1/Tn Merci, esetleg Sprinter volt vágyaim tárgya (már az ismert étolajfaló dízelmotor okán is - habár azóta kiderült, hogy a felfúrt kettőfeles amit Sprinterbe raktak, azok már közvetlen befecsisek, már nem előkamrások, ezért nem is szeretik annyira az étolajat), sajnos azokból milla forint környékén nem akadt érdemleges. Megnéztem egy nagyon fos állapotú 9 személyes T1-est Kecskeméten (tökéletesnek mondott igen fos állapotú), másik, teljesen felújított kasztnis 5 személyest Pesten eléggé csöpögő 2.4-es motorral, nem nagyon izgultam fel (iszonyat hangosak a Merci kombim után) . Sprinter csak 20 személyes busz formátumban jött elő a kívánt kettőfeles, nem CDI motorral. Renault, Citroen, Peugeot nem nagyon hatott meg. VW LT-ből nem nagyon lehet kifogni használhatót, nem mellesleg egy hármas Golf, meg a T4-es után nem izgatnak a foswágenek. Maradtak a tranyók kettőfeles szívóval, közvetlen befecskendezés. 70 lóerő :)
Bő 3-4 hétig feküdtem a neten, ezzel keltem, ezzel feküdtem. Nem akartam cdi-t, dci-t, semmilyen közös nyomócsövest. Lehetőleg tehergépkocsit sem (egyszer már szívtam T4-esemmel emiatt).
Nem mellesleg lakókocsit akartam építeni belőle idővel, fontos szempont volt a minél tágasabb tér a második üléssor mögött.
Pont a felújított kasztnis T1-est nézegettem Pesten amikor a Röfike (olyan a rendszám) gazdája hívott, hogy amúgy a harmadik, összecsukható üléssor berakható a második helyére, úgy lesz hátul sok helyem.
Elmentem Abonyba, megnéztem a járgányt, alkudtam csöppet oszt elhoztam 750-ért.
Első körben használtam pár hetet majd adagolóban tömítéscsere (Völgyi Tomi Kaposváron), vezérléscsere, üzemanyagszűrőház cseréje kettes Golf kétcsöcsös gyári szűrőjére (nem becsavarós, van bemenő ág, kimenő ág oszt jóvan). Misi bá (amúgy kasztnis Kadarkúton) nyesett neki tartókát a régi helyére egy fémpántból, én meg végre kipróbálhattam még 3011-es Zetoromhoz szerzett 12 voltos AC-pumpámat. Kiderült, hogy amúgy semmi szükség rá, de olyan megnyugtató volt, ahogy nyomta befele a naftát (azóta leszedtem, a gyári AC-pumpát is beszereztem már, de nem raktam, szívja befele az adagoló vagy mi is történik vele).
Október elején eljöttünk vele Csángóföldre (muszáj volt eljönni tanyáról, covid-fertőzés után teljesen szétestek amúgy is csipőficamos lábaim, marhatartás vége), úgy 1200 km elsőre (előtte volt úgy 1000 km próbaút). Januárban viszamentünk egyet (két nagyobbik kölök magántanuló oszt levizsgáztunk), eljöttünk Moldvába kb. egy tonna rakománnyal. Annyi gebasz volt odafele menet, hogy a szűrőt kétszer cseréltem. Azt is azért mert Bákóban szereztem 120 liter érdekes üzemanyagot. Kiderült, hogy nem volt eléggé leszűrve, a csákó (akitől szereztem) ipari tartályokat takarít oszt van neki ilyesmi. Hoztam is tőle két hete kb. 1000 liter (ez már teljesen tiszta) anyagot. Szerintem pont kompatibilis lesz a folyamatban lévő használt étolajjal, jelezte is a jóember, hogy kissé száraz a nafta, kéne belé parafin. Asszem az étolaj glicerinje pont jó lesz.
Egyebekben Duna-delta, Bulgária, Törökország, Grúzia (bár a nyáron, tán inkább Albánia fele menetelünk egyet próbaképp) a cél, éppeg építem is át a járgányt bennalvósra.
Felfedeztem, hogy az ablakok alatt közvetlenül (ahova kapcsolódnak a raktéri, eléggé gagyi kárpitok) van egy sor luk a kasztni belső felén, amihez menetes szárral nagyon szépen tudok négyszögvasat erősíteni (belül laposvas, kívül négyszögvas, amire merőlegesen 4 tartó, ezekre matractartó deszkák). Meg is csináltam már a rendszert, holnapután szerzek hozzá deszkát, kész is van a 175*200 cm-es franciaágy (amikor a második üléssor előre van döntve). Most tervezem az ablakok szintje fölé a további polcrendszert (félmagasított a járgány), azt már 5*5ös fenyőlécekkel, deszkákkal oldom meg.
Két hete hoztam el vele Karácsonykőről a majdnem 1000 liter naftát, semmi baja nem volt. Kicsit hánykolódott a lé a köbméteres IBC-ben (vagy 60 liter hiányzott belőle), éreztem is menetközben a hömpölygést, ezenkívül szavam nincs.
Nem egy sietős jármű, eddigiek során vízszintesen a 80-at szereti. Viszont rövid difije okán nagyon szépen ugrik, ez az erdélyi, moldvai utakra pont elég is. Merthogy kanyargósak is, meg elég sok az emelkedő. Fogyasztás amúgy kora ősszel, kissé megrakódva volt 8 körül, januárban bő tonnával inkább 10 környékén.
Januárban, kölkök vizsgája felé menet anyóséknál megszálltunk 2 napra. Akkor beszereztem Solymárról K-flex nevezetű öntapadós szigetelőcuccot, bő napos munka után (orr mögött leszedtem a kárpitot) sokat civilizálódott a zaj. A napokban megcsinálom a tetőteret is, meg kicserélem a szigetelést a motorháztetőn is. Tán érdemes lenne a tűzfalon is játszani valamelyest, a Merci után zajoska.
Két nap múlva gömbcsuklók cseréje, leváltom a 14-es kerekeket 15-ösökre nyári gumikkal oszt vár a Delta tavasszal.
Közben kiderült, hogy elülső kerékcsapágyak is ergyák, jövő héten cserélődnek. Valamikor beszerzek majd lengéscsillapítókat is, kezdenek szivárogni.
2022 április 18
Két hétig készültünk egy Csángóföld-Gödöllő-Somogy kirándulásra. Négyszer kellett bemennem Bákóba, míg használható gömbfejeket találtam (bár ezek belsőmenetes nyaka rövidebb a leszedettekhez képest, szerencsére a kormányösszekötők elég hosszúak). Röhögtem is egyet, aki először ki akarta cserélni a gömbfejeket (pokolpataki szervíz, Klézse mellett), amikor kiderült hogy egy héten belül megyek magyarba vele, kinyílt egyet a szeme oszt: Ezzel???
Közben első csapágycsere, kormányösszekötők cseréje, magam cseréltem a toronyszilenteket, majd lejöttek a gömbfejek, vissza újak, aztán futóműbeállítás. Még mindig vitorlázgat nagy szélben, de nyugodtabban indultam útnak.
Jöttünk is két napot vele Gödöllőig, utánfutóval mögöttünk, úgy 8as fogyasztással.
Meg kell tanulni erős emelkedőkön hamar visszakapcsolni, szokni az ilyenkori erős lassúlást, oszt jóvan. Kölkök elvannak benne bőven, annyi hely van mint otthon a nappaliban, különösen mióta a félmagas tető alá, az ablakok fölé közvetlenül beraktam polcokat fenyődeszkából.
A cucc jó.
2022.06.24
Május végén újfent fogtuk magunkat oszt elbattyogtunk a járgánnyal Somogyba. Előtte benéztünk a difibe olaj végett, illetve a váltó olaja is feltöltődött (bár nem hiányzott sok). Közben kiderült a vitorlázás oka: az első gumik (használtan vettem) igencsak ronda állapotba kerültek (szóval Romániában 14es C gumikat használtan nem érdemes venni - fura dolog, w124es Mercimre 7 éven keresztül csak használt téli gumikat raktam, semmi bajom nem volt velük). Sebaj, beszereztem oda is vadiúj, igen drága 14-es télieket, pont mint a hátulsók. Somogyban viszont végre meglettek a 15ös felnik, egyelőre még a rajtuk maradt használt gumikkal. Annyi csak a gebasz, hogy a 14-esekre való kúpos anyák emide nem jók. Kaposújlaki gumisom megoldotta (mondjuk még csak elméletben, nem volt még időm lecserélni), az új 15ös felnikre Toyota Hiluxból származó alátétes anyákat kaptam, azokból majd le kell szedni pár mm-nyi anyagot. Éppen tegnap értünk haza, 3300 km-t mentünk összesen a bő 3 hét alatt. Ezalatt annyi baja volt, hogy egyszer-kétszer bedugult a tankból a szűrőbe bejövő cső, vélhetőleg a tank faláról csendesen jönnek lefele az odaszáradt cuccok (sokáig nem volt használva vélhetőleg). Már vásárláskor beiktattam egy átlátszó előszűrőt, igy semmi izgalmas nem kerül a főszűrőbe. A csődugulást pedig kézipumpa-injekciós tű kombóval oldom meg, lassan feloldódnak a nagyobb szutykok (5 perc alatt megoldom). Mondjuk múltkor, Bukarestbe menet volt egy kis izgalom a témában, de nem történt semmi érdekesebb.
No, hazafele jövet még anyóséknál, Gödöllőn felfedeztem, hogy valami olajpermet került a vonóhorogra, illetve valamelyest a hátsó ajtókra is. Törlés után kiderült, hogy a difi fölött lehet valami kis repedés a fékcsőben. Egyelőre feltöltöttem, simán hazajöttünk vele. Tán forrasztom majd vagy lecserélem a csöveket.
A nagyobbik gebasz viszont pont ennek kivizsgálása kapcsán derült ki: intenziv alvázjavitásra van igény, a vásárláskor még használhatónak tűnő állapot mostanra egérrágta sajtra emlékeztet, sürgősen kasztnis embert kell felkajtatnom. Lehet, hogy a nyári deltai mászkálást a Mercivel zavarjuk le. Annak meg épp elment egy tömités a hátsó, hidraulikus futóműben, de innen szép nyerni.
Tán annyi izgalom volt még, hogy a bihari hegyekben (nagyon el akartam menni már vagy 2 éve Belényes fele, illetve szerettem volna a kölköknek tiszavirágzást mutatni a Fekete-Kőrösön) valahol 1400 m körül enyhén felment a vizhőmérséklet. Viszkóra gyanakszom, mindenesetre helyben megoldottuk egy kis fűtéssel.
Továbbra sincs bajom Röfikével, abszolúte kezelhetőek az út közben felmerülő gebaszok. Egy kis zabszem meg nem árt.
Üzemanyag: a márciusban beszerzett gázolajszerűség lassan felhigitódik használt étolajjal. Kezd erős lángossütő szaga lenni, de továbbra is szépen megy.

Hibalista

- - üzemanyagszűrő ház eresztett mint a nyavalya, csere kettes Golf szűrőjére (a kétcsöcsös) - - adagoló tömítések - - kormányösszekötők (rendesen meg voltak kopva), gömbfejek (lötyögött rendesen mindkettő, egyiken a gumi régen széjjelszakadt), első kerékcsapágyak, toronyszilentek - - vezérléscsere vásárlás után 3 héttel (bár nagyon nem nézett ki rosszul egyik szíj sem) - - kopott gumik cseréje C-s, elől enyhén használtra (valami skandináv), hátul új Barumokra (azóta nem csúszik szanaszéjjel). Közben előre is újak kerültek, de beszereztem egy garnitúra 15ös felnit, azzal jobb lesz a futás is, meg olcsóbbak a gumik is hozzá. - - téli füstölés okán beszereztem vadiúj porlasztókat angolhonból, tavasszal abbahagyódott a füstölés, porlasztók a helyén maradnak - - a bendix az önindítón nem mindig húzott be elsőre, bevittem a bákói elektronyos szervízbe oszt megcsinálták 1 óra alatt.

Ide hordtam szervizbe

Misibá Kadarkúton. Alapvetően kasztnis, de eddig sok mindent megoldott. Amit nem tud, azt valahogy kiötli. Szeretek együttszerelni vele.Bogdánfalvi (ott van Klézse mellett) szerelő gyerek cserélt eddig kormányösszekötőket, kerékcsapágyakat. Gömbfejet elsőre nem, a bákói Unix elsőre 16.3-as kónuszú gömbfejeket adott (aztán "jók még ezek a gömbfejek" felkiáltással aszongya, hogy még megjárjuk Magyarországot). Majd másodszorra is... Csak papíron voltak 18asok. Átnyergeltem Bárdira, egyértelműen jobban tudják mit keresnek.Pokolpataki szervízben klézseiek is dolgoznak, ott lettek lecserélve végül a gömbfejek, futómű beállítva. Gömbfejekről kiderült hogy halottak voltak teljesen.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Völgyi Tomi Kaposváron. Adagolón 3 nap alatt kicserélte a tömítéseket, pedig mindig el van havazva. Ugyan utána folyt még egy helyen a nafta, de köv. találkozáskor azonnal azonosította oszt ki tudtam cserélni.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1991
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 400
Megbízhatóság (8) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? S124 (a W124 kombija) Következő autója? Ikarus 200
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Transit 1991

További ítéletek (33 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)