A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Transit (1991-2000)

Transit 120 LWB 2.5 D 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Hűséges duna-tiszaközi igavonó

Szöveges ítélet

Azért vettem ezt a fajta öreg Transitot, mert jól ismerem. Én üresen télen is eljárok vele jégen is, jó (téli)gumival, nem gond. Csak jót tudtam róla addig is, amíg saját példányt meg nem ismerhettem. Kezdem gyorsan a kifogásokkal: Az 1994. után gyártott "Monedo műszerfalas" oválmaszkosak alapszínekben rozsdásodásra hajlamosak, mert a zugokban télen ott hagyják a rest fölhasználók a sós latyakot. Gazdás autó nem rohad, különösen, ha a gazdája újkorába minden kényes zugot teleöntözgetett fáradtolajjal. A vékony festés a főok, a vastagabb festésű metálszín példányok nem annyira rohadósak. Különösen akkor kezdett el rohadni, ha a gondos gazda azt hitte, hogy szakképzett autófényezőhöz kell vinnie a rozsdarügyezések kijavítására. Ilyenkor a "szakember" badirücsivel (szórógittel)és főleg pedig az első sárvédővek közötti vízkifolyó begittelésével beadta a kulcsot a kaszninak. Súlyosbítja az orr-részek rohadását az, hogy nem teszik föl akkumulátorcserénél vissza a levezetőkkel ellátott levegőzőpipákat s így a savas gőz dolgozik az orr-részek nejlonos zajcsillapító szivacsa alat.. meg ahol tud.
Szokták kérdezni ismerősök, mi a tipushibája: Az, hogy nincsen neki a rohadáson kívül egyéb. Azaz igavonó barom, nem gyors, de kimegy a világból és ez a tipikus magyar felhasználót ara biztatja, hogy még a kisszervizeket se csinálja meg. Nem cseréli az olajat -és az olajban úszó kátrány aztán kinyír bizonyos részeket, pl a vákuumszivattyú (vagyis a generátor) tengelyét bemarja a szimmeringnél. nem szokás cserélni a 4 porlasztót, amik szétszedhetetlenek és ezért nagyjából 100000 Ft-ba fájnak. Normális transitosnál kb 600ezer kmt birnak. Ha az új gány, semmirevaló, szép és nagyongyors "Transitokkal" összevetem: Ezekkel az öregekkel szívómotorral 90-nel néha megkérve 100-110-zel lehet járni. De az új ál"Transit"-ok, a török kókányoltak se birják tartósan a 140-nel járást. Viszont az öreg vasmotorosok, ha gazdásak, először 650ezernél kérnek komolyabb motorikus nagyjavítást, ami egy porlasztócserével, egy hengerfejfelújítással és egy adagolóbeszabályozással megúszhtaó. tehát nem 550-600ezer, mint az új "Transitok" esetében, elég rá kb 200-250ezer. (Ebben már gyűrűzés is benne van összes tömítéscserével)
nagyon egyszerűen, házilag szerelhető rajta bármi. Én a magyar szerelőtársadalom aljas, vevőszívató-átverő hozzáállása miatt tanultam ki a szakmát, csak szerszámhiány lehet akadálya , ha egy munkát nem végzek el. Szerintem ez is volt a baja ezzel a Transit-tal a Ford fejlesztőinek, hogy ezzel egy gondos gazda szervíz nélkül is elboldogult.
Sokan félnek a turbósoktól -én is rettegtem, meg se néztem turbós autót.. de hirdetést sem. "Menetközben" kiderült, másik autó példáiból, hogy a Lucas elektromos adagoló problémáinak mi a legcélravezetőbb és végleges megoldása. Ki kel szerelni a Delphi Lucas EPIC elektromos adagolót, megállni egy MÉH telep kerítésénél és jó messzire behajítani úgy, hogy lehetőleg senkinek ne essen a fejére. Aztán BOSCH mechanikus adagolót építeni a helyére és tűzz! Turbó maradhat.
Akinek nem kell autópályán versenykörülmények között száguldoznia sokat, annak mindenképen ezt az autót javaslom, ha egymillió alatt olyan teherautót vagy mikrobuszt szeretne, ami szétdógozza az agyát is az újabb, agyonelektronizált és bonyolított szépséges szuperdízeleknek, minimális, szinte figyelmen kívül hagyható költségek mellett. Aki únná a rozsdák kigittelését és maszatolását, körbekaszniztathatja 100zerből és ha előtte a papírvékony nyugat-kínai javítóelemeket vastagon kikente, lenyelte a karosszériás héccencségelését emiatt, majd az üregeket kiöntötte fáradtolajjal, az le is tudta ezeket a problémákat. Szabadon legózható autó, akiket mélyebben érdekel és tudnak angolul, tanulmányozzák a brit Transit fórumot.

még néhány apróság kezdő felhasználóknak:
Ősöreg vasmotor, elősűrít és ezért kell neki hidegindításkor a fordulat. Tehát duplaakkumulátoros példányokat keressünk és ne sajnáljuk jó, új és erős akksikra a pénzt. Nem bűn a motor-előmelegítő használata. Módjával egy-egy pöffenet (csak egy PFF!!!) indításkor, forgás közben , indítóspré használata sem bűn, de vigyázzunk a lángizzításra, , névlegesen -10 egyébként kedve szerint akár -5-6 fokon is bekapcsolhat! Aki sprézik nagyhidegben, húzza le a léngizzítóról előtte az elektromos csatlakozót! Mivel ezt elhanyagolják, a vezetéke föllevegősödik és a lánggyertyához ezért nem kerül gázolaj. Aki nyáron vásárol Transitot, vegye tudomásul, hogy úgy +10 C Fok fölött a haldoklóan gyönge kopott motor is jól indul. Ha nem: van valami bibi. Ám legtöbbször a bibi csak annyi, hogy az öt éve nem cserélt gázolajszűrőbe belekövesedett a paraffin.
Olajcsere 10ezer km-ként ajánlott az öregebb jószágoknál. Méjfilozófiai kérdés, hogy 10w-40-es vagy 15w-40es olajat használjunk. A "vékonyabb" olaj az új, a fiatal, a kevesetfutotakba való. Az öregebbeknél már, főleg nagyigénybevétel esetében ajánlatosabb a 15w-40-es. Sok hidegindítás, rövidutak (30 km kell télen az üzemmeleg elérésére, különösen fűtéssel..) 10w-40 nagy nyárimeleg, nagyigénybevétel: 15w-40. Ha gazdátlannak látszik az autó és dicsekszik az eladó, hogy nem folyik a motorból az olaj sehol (csak ugye a vákuumszivattyú alsó gumicsövénél, de ott rendesen, ilyenkor a bilincsről füllentenek valamit...) az annak a jele, hogy 50-60ezer km óta nem cseréltek olajat és az olajsár eltömíti a motor szivárgó részeit...
Az az autó, amit én vettem, több, mint egymilliót futot úgy, hogy talán egyszer volt gazdája pár évig. Ütötték vágták, fáradtolajjal öntötték utána, ölték, pusztítoták -én egy másik motort vettem bele a legjobb vágásból, az 1991.szeptember (MM alvázszám-vég//motorszámbetűk) 1994.augusztusi sorozatból.

Apróság: Termosztát: Általában gagyi kínai meg francia óccsó termosztátokat vásárolnak, a kínai eleve nem engedi jól felmelegedni a vizet. A NORMAL felirat OR betűje kürül kéne tanyáznia a mutatónak, az utolsó kétév gyártásában valamivel az R után az M felé. Vannak, akik évekig használják a transitjukat úgy, hogy a mutató alig éri el a N-betűt és csudálkoznak, hogy 8-9 litert eszik a Transitjuk. Kényszermegoldás lehet a hűtő elpapírozása, de ezt csak gyakorlott felhasználóknak javallanám, két részből álljon a papír és tavaszal már csak legföljebb fele-háromnegyedrészben takarjunk.
Nem az elfogultság diktálta ezt a kis jegyzetemet. Sok autót kipróbáltam -akinek a költségeket jóformán nincsen miből leírnia.. nem telik ara, hogy kétévente 50%-okat bukva az árból cserélgesse az autóit,, egymillió ft-os ár alatt )sőt 500ezer alatt) keres megoldást, bátran ajánlom.
Vannak, akik az erősített "nagyfutóműves"-re esküsznek, valóban "terepesebb" és kényelmesebb, viszont a nyomvályus utakon nehezebb megfogni az autót, főleg, ha síkos az út, a picivel szélesebb nyomtáv pont nem jó a kamionok gyi'kolta utakon. A kisfutóművesekre olcsóbb a gumi is, viszont a teherbírásuk is kisebb! Kevesebbet fogyasztanak ezzel a futóművel. (Ez is legózható, kinek hogy tetszik, de a "nagyfutómű" főrészeiért egy egész donorautó árát szeretnék a bontókban...)

Hibalista

- Kormánymű és differenciálmű -ezek totálkár' rosszak voltak benne, amikor megvettem.

Ide hordtam szervizbe

Szerelőhöz Soha Soha!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ide se.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1995
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 998919
Megbízhatóság (10) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Transit Következő autója? Transit
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Transit 1991

További ítéletek (33 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)