A roncs
Szöveges ítélet
Ez a tolószékes betegeknek átalakított, hosszú, magas 9 személyes Ford személygépkocsi 16 éve van Magyarországon és mindig mindenütt segélyszolgálati feladatokat láttak el vele. Kis csapatommal 4 évig nyomtuk a gázt benne, s akár milyen rémálom volt az egész roncs, mégis az otthonuk volt, miközben nagyon sokat sikerült segiteni....
Most egy kalotaszegi faluba került, hogy az ottani kultúrközpont építését és a faluközösséget szolgálja...
Hibalista
- Pl. a jobb első lámpa nem romlott még el. A felső napfénytető helyén egy lemez van. Néha beleakadt valamibe. Most a széle olyan, mint a heringesdobozé, használat után. A szélvédő ki akart esni a rozsda miatt, de végül visszaragasztották. Legalább 100 ezer kilométer óta nem működik a spricc. Megszoktuk. Nem tudom miért, a generátort nem kellett cserélni, még mindig tölt. A kormánykereket sem, csak a kormányművet, ami azóta is hatalamas holtjátékkal üzemel. Ezért a magas hosszú roncs út közben a rendörök örömére állandóan billeg. Lehet, hogy azért, mert minden esetben túlterheltük, valamint csak rossz úton mentünk és lehetőleg teljes gázzal, lévén segélyszolgálatra használtuk. Tehát négy év alatt 120 alkalommal voltunk a határon túl .... És még mindig megy, bár a kardán 2x esett ki menet közben... Néhány téli gumi hátul szétment. Csak egy rugó tört el a kötegben. Vettem valami bontottat, gondolom egy kicsit más tipusból adtak, igy addig cserélgettük a rugókat, amíg majdnem egyenes lett az autó. A határon túli utak miatt, azt hiszem minden mozgó alkatrészt cserélni kellett: csapágyak, gömbcsuklók, mindenféle gumialkatrész, csövek, bizgettyűk stb. Folyik az adagoló...., a kipufogó legalább felét elhagytuk, - el lehet képzelni milyen úton, ha nem hallottuk az eseményt - így hát kivezettük oldalra..., az ajtók külön rémtörténetbe illenek, zárakkal együtt.... A motor nagyon jó , még mindig. Érthetetlen. Teljes túlterheléssel ma is képes 120-al menni autópályán.MEntünk is vele mindig ennyivel. Kicsit mintha hangos lenne ilyenkor. Máshol azért kell lassabban menni, mert a holtjáték, meg az utak...
Ide hordtam szervizbe
Mindenhova, de sehol sem szereltek jól, illetve szakszervizben igen, de nem tudtuk soha sem kifizetni.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
mostanában Péter, aki viszont nagyon jól szerel. Igen, az utcán, mert nincsen műhelye.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 320000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | gázos koczka kisbusz | Következő autója? | Ford Escort 1,6 (1993) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
