A Dromedár
Szöveges ítélet
Egy fél éves Nissan Vanette Cargo eladása után vettem a cégünknek.Hosszított-magasított,utolsó csőrös modell,már az újabbakba épített direkt befecskendezéses DI motorral.Eredetileg busz volt,de az ülések kiszedése után,az előző tulaj üdítő szállítására használta.Ennek megfelelően a váltó áttételei elég hosszúak voltak.Ez volt az az autó,amit egyszerűen nem lehetett tönkre tenni.A felsorolt hibalista,elenyésző ahhoz képest,hogy ez az autó mit kapott.Megvételkor sok helyen rohadt volt,ezért kapott egy teljes lakatolást,alvázvédelmet és teljes fényezést.Az autó nagyon megbízható volt,nem füstölt,az olajat sem ette,-20 ban is elindult,pedig még torok izzítás sem volt rajta!Mesébe illő,hogy ez az autó miket kibírt,pedig tanúk vannak rá.Amikor a telephelyünket építettük,ezzel húzgáltam a kivágott fákat,igaz 4 ember ült a kocsi végében.A karosszériás haveromnak trélert húztam vele.Beton oszlopokat,téglát vittem,sőt még egyszer sódert is lapátoltam bele.Ezt az autót használtuk,amikor a házunkat építettük.Sokszor úgy meg volt rakva,hogy nagyobb gödröknél leért a vonóhorog.Kamion kerekekkel raktuk tele.Egyszer egy 3 tengelyes (igaz hogy üres,de így is 6 tonna)pótkocsit húztam vele arrébb.De amikor az egyik kamionunk összetört,ezt használtam húzatópadnak:rákötöttünk egy drótkötelet,hátra tolattam,a drótkötél meglazult,aztán 1. padlógáz és durr neki.Ha az övem nem lett volna bekapcsolva,a szélvédőn kiestem volna.A autót fuvarozni is használtuk,6 sofőr hajtotta!De mikor nem kellett munkára,akkor a belsejét slaggal kimostam és mentünk kirándulni a haverokkal,vagy éppen 3 crossmotort az összes felszereléssel zsúfoltunk bele,és irány motorozni.Rendszeresen szervízeltem,e téren nem volt elhanyagolva.A kényelme sem volt rossz,elöl három bőrfotel volt benne,és igaz hogy nem szervokormányos volt,de könnyű volt vezetni.Utazósebesség 80-90,fogyasztás 7-8 liter!Még volt egy hibája,hogy a kuplung rázta a kasztnit,de ezzel nem foglalkoztam.Télen is el lehetett menni vele,igaz ilyenkor 6 db kamion akksi volt a seggében.Amikor eladtam,ugyan annyiért vitték el,mint amennyiért én vettem.
Hibalista
-
- 4 db lengéscsillapító 50.000 Ft
- főfékhenger ,javító készlet 6.000 Ft
- kézifékkötél 3.000 Ft
- első fékbetétek 6.500 Ft
- hátsó fékdob+betétek 12.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Saját magam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 280000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vanette Cargo 2,3 D | Következő autója? | Mitsubishi L 400 2,5 TD 4 WD, új |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
