A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Transit (1965-1978)

Transit FK 1250 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ismeretlen szívrabló

Szöveges ítélet

A ford transitok első generációja annyira ritka, hogy a feltöltött kategória képpel sem ismerteti ezt a modell-t :-(

Első benyomásra egy régi vw-t1 lehetne hasonlítani vagy talán még a barkas jöhetne szóba. Gyakorlatban egyik autóra sem hasonlít. A 60-as évek egyszerű és funkcionális autója ma már igazán ritka retro autónak számít.A vw busznál dinamikusabb, a barkas nyomába sem ér. Hozzá értők szerint a transit megbízható és ezzel a modellel alapozta meg a későbbi ford transitok sikerét.Készült több felépítménnyel és számos területen alkalmazták.Ma már csak gyűjtőknél található néhány

Az autó már első benyomásra is szimpatikus.Külső méretei arányosak, az ajtók maximálisan kinyithatóak könnyű beszállni, pakolni. A dobozos verzió-ba 2 ember fér el és 1 tonna teher.Ez lehet akár 4db kerékpár, de 2m-es ágy vagy bármi ami elfér.Az utasteret egy kb 1m méter magas (vállmagasságig érő) válaszfal különíti el. Beszállásnál rögtön feltűnik, hogy a vezetőülés és az"anyós ülés" között helyezkedik el a motortér, amit csak az utastérből lehet kinyitni. Az erőforrás 4 hengeres benzines 1500 ccm benzin motor.teljesítmény 54 Le. A motor azonnal indul és egyenletesen pontosan jár. Az autó önsúlyához képest viszonylag nagy teherbírású és üresen a motor dinamikusan mozgatja. A motor nyomatékos,robbanékony. A 4 sebességes váltó könnyen precízen kapcsolható. A kormányzás álló helyzetben nehéz, de ha már egy kis sebességgel haladunk a kormányzás is könnyű lesz.A dob fékek is megfelelően működnek, bár a motorfék segítségére nagyobb lejtős szakaszokon szükség van. A városi autózáshoz a méretei és gyorsulása alapján ideális. Ami viszont hátrány, hogy magas embereknek 180 cm felett a kilátás nem az igazi. Az autó nagyon feltűnő jelenség, könnyen elsőbbséget adnak és vidáman mosolyognak főleg a fiatalabb korosztály.A futómű a mai autókhoz képest spártai. Terhelés nélkül és az eredeti diagonál gumikkal, rossz utakon nagyon nehéz irányítani.A radiál gumikkal és jobb lengés csillapítással az autó sokkal stabilabb és kezelhetővé válik. Az országúti közlekedés hosszú távon fárasztó. Az utazó sebesség 100-110 km/óra. Nagyobb sebességre is képes, de erősen zajossá válik és a fogyasztás is jelentősen növekszik. Az ülések sem igazán kényelmesek, érdemes párnát rakni az ülésekre, fejtámla nincs. Azért hosszú távokra is el lehet utazni, mert nagyon megbízható. A hosszabb utakra, több időt kell szánni, fel kell készülni az utazásra és elfogadni a nyugodt tempót.Autópályán a kamionok előtt stabilan tarthatjuk a tempónkat, de talán érdekesebb és kényelmesebb 80-90 km/óra között országutakon kalandozni. Egyenletes, kényelmes tempónál a fogyasztás 8 liter alatt marad.A hosszabb utakat igazán csak nyáron érdemes tervezni. Meleg, száraz időben az első ajtókról pár perc alatt (4 db 10-es anya)levehetjük az ablak keretet.Oldal ablakok nélkül nagyon szabad érzés vezetni.Nem kell klíma, ventilátor csak egy kis sebebesség és senki nem fog leizzadni. Téli vezetési tapasztalatom nincs, de egy ilyen idős autót vétek lenne a téli utakon használni.
Az autónak összességében számos jó tulajdonsága van. Öröm a vezetés, szimpatikus a megjelenés, gazdaságos és több célra használható. Ami a negatívumok között szerepel az is inkább szubjektív. Részemről a 6 voltos rendszer hátrány, mert ennek megfelelő autó rádiót, zene lejátszót nem találtam. Negatívumnak tartom, hogy az autóval nem lehet észrevétlenül közlekedni. Aki persze az állandó feltűnést keresi annak ez nem okozhat problémát, de én nem szeretem.

Kinek való a mai világban?Első sorban annak aki szeretné kifejezni önmagát. Ideális mozgó reklámnak, buli járgánynak, antiglobalizációs szimbólumnak.Cégeknek akiknek a stílusos szállítás, egyedi megjelenés fontos.Természetesen gyűjtőknek is, hiszen az ára csökkenni már nem fog.

Hibalista

- Semmi komoly. Gyakorlatilag csak izzót és biztosítékot, gumikat kellett cserélni.Kötelező zsírozni és az autó zsír marad!

Ide hordtam szervizbe

Miután rendbe lett rakva nem kellett szerelőhöz hordani. Jó kézügyességgel, néhány szerszámmal szinte bárki karban tudja tartani.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1965
Kényelem (4) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 13000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? transit Következő autója? transit
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Transit 1965

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)