Egy kellemes családi kisbusz
Szöveges ítélet
Ez egy rövid tengelytávú (SWB), 125Lovas változat. Nem bőrüléses, és nincs benne navi/tolatókamera. Amúgy jól felszerelt model.
Nagyon kellemes vezetni, a szokásos kisbuszos érzés. A váltó nekem nagyon pontosan és könnyen jár, de a fokozatok kiosztása a Jumperben sokkal jobb. Sajnos 2-ből nem indul.
Nagyon alacsonyan tartja a váltó a fordulatszámot, 130 km/h- nál nem pörög egészen 2000rpm-ot.
Városi fogyasztása nem alacsony, olyan normális, 8-9 liter körül mozog.
Országúton nem sietve 7,5 litert eszik,
autópályán 8-9 között (140km/h alatt maradva)
Vegyesben pedig 8,5 körül van a fogyasztása.
A 125Le elégséges a mindennapokban, de ha valaki autópályázna vele sokat akkor annak kevés lesz. Szinte semmi erőtartaléka nincs. Megy, gyorsul, de nagyon komótosan,
persze majd 2,2 tonna üresen, tehát nem is csoda, hogy nem fürge.
Az ülések valóban jól variálhatóak, de azért ne boruljon tőle senki hanyatt... olyasmi mint a nem mai kiadású Fiat Scudo és barátaiban, csak nincs a háttámlákban pohártartó, valamint nem terhelhetőek. (ez az új modelben már módosult)
Az üléseket kicsi átalakítással meg lehet fordítani. De nem a teljes sort, mert a kartámaszok nem férnek el. Vagy a padot, vagy az egyes ülést magában meg lehet fordítani, kis átalakítással. De ha valaki mindenáron háttal utazni kíván, akkor lehet bele venni a jobb kormányos kivitelekhez adott "fordított" kiosztású sort.
Vagy az új verziót ahol szinte tényleg minden lehetséges.
A fenntartását illetve, nem rossz.... 50 000 km a szervizintervallum, vagy 2 év.
Természetesen bárki elviheti 5-10,15 vagy 20 000 kilométerenként is. (ki mit gondol erről)
Ebben az autóban 155 000 km van és eddig háromszor látogatta meg a szervizt. Semmi baja nincs. Remélem nem is lesz :-)
A belső: kellemes kialakítású, kellemes anyagokkal (amennyire lehet egy kisbuszban). A telefon kihangosítás valahogy nem az igazi. Eléggé nehezen hallani mit is mond a vezető. Talán a mikrofon van rossz helyen. Viszont kérdés nélkül csatlakozik hozzá bármelyik típusú telefon.
A tolatóradar szerintem nagyon frankó, tényleg akkor sípol folyamatosan ha már közel vagyunk valamihez. A nappali fény professzionális! Szürkületben, árnyas helyeken is felkapcsolja a tompított fényt és a zárlámpát. Az esőérzékelő frankó, nekem állandóan be van kapcsolva az ablaktörlő (már 6 éve folyamatosan automata módban van), így amint érzékeli az esőt el kezd törülni, és azt eléggé jól is csinálja.
A csomagtartója bár nem mély, mert ez csak a rövid verzió (majd 5 méter), de magas és emiatt sok mindent elnyel, valamint az ülések alá rengeteg minden befér. Én csináltam bele egy jól terhelhető kalaptartót is. Összességében sokkal több minden befér mint az s-max-ba.
Az első ülések (két különálló) kimondottan kényelmesek, az anyós ülés is állítható magasságában. Kár, hogy a kézifék nem a jobb oldalra került.
A középső sorban kegyetlen lábhely van. Az új Vivaro-k utasai irigykedhetnek de rendesen. És a hátsó üléseknél is bőséges a hely. Az üléstámlák dőlésszöge állítható.
Szellőzés: az oldalablakok a tolóajtón csak kibillenthetőek, de ha az első két ablak nyitva és ezek is kibillentve akkor a levegő kering valamelyes, de nem egy eltolható ablak szinten van sajnos.
A klíma az amúgy frankó. Elől és hátul külön motor dolgozik, külön szabályzással.
Minden egyes üléshez tartozik egy plafon befúvó, és a padok alatt van 2-2 nyitható nyílás a lábak hűtéséhez (plafon)-fűtéséhez(láb).
Belső világítás az van benne... de valami rengeteg. 6 darab izzó mindig világít, ha az ajtó nyitva van és a többi 3 az kapcsolható. Valamint van még üléssoronként 2-2-2 olvasólámpa is. A lámpák, csatlakozók 30 perc után maguktól lekapcsolnak. Ezután már csak ajtónyitás, vagy gyújtás kapcsolás után használható bármi is újra.
Gyerekekkel egy jó választás annak aki nem riad vissza egy ekkora autótól. Hozzáteszem, hogy a jó tükröknek köszönhetően (a Jumpernek jobb van) és a pontos radarnak hála, nagyon jó manőverezhető autó. Nem is beszélve a nagyon kis fordulókörről.
Ha van bármi fontosabb akkor bővítem még az irományt.
Ha valaki gondolkozik a motor tuningon, az ne habozzon! :-)
Úgy gondoltam, hogy elég a gyári 125Le / 350Nm, ami mint kiderült 170 000 kilométernél csak 119Le / 305Nm lett.
A 165Le / 405Nm nagyon állat!
Kipucoltattam a koromszűrőt, érezhetően hamarabb megérkezik a nyomaték. Eddig 2000 környékén indult meg nagyon az autó, most ahogy elvárná tőle az ember, olyan 1400-1500 rpm-től szépen húz.
195 000 Kilometer lesz benne, de eddig semmi gond nincs vele.
Megfutotta a 12 évet és a 243 ezer kilométert. A hibalistához leírtam amik eddig voltak vele.
Hibalista
- Egyenlőre semmi ami a kopó alkatrészeken felül lenne. Ide sorolnám az első rugót is, a bal oldali eltört. Ennek a cseréje a Fordnál pont nem volt olcsó, 160 000 körül mozgott. Ebben a két első rúgó, a bal oldali toronycsapágy és a munkadíj volt. Amúgy egy sima 5+ motorcraft szerviz 40 000 forint rá, két évente, vagy. 50 000 kilométerenként. - - Telnek az évek és a kilométerek... (10+ éves lett és 230 000 km van benne) - - 177 452 kilométernél takarítattam ki a DPF-t, de a szerviz szerint "természetesen szennyezet" kategóriában volt koszos. - - 1 parkszenzor megadta magát 5000 forint és 3 perc a cseréje (kényelmes tempóban) - - 200 ezer környékén eltört az első stabilizátor rúd. 60 ezer körül volt (csak gyári van készleten) - - az "anyós" oldali napellenző megadta magát - - 2 garnitúra fékbetét cseréltem körbe az elmúlt 70 ezer kilométer alatt ( a mostaniban még csak 10 ezer km van) - - a "középső" kipufogó dobot cseréltem, a régebbi model dobjára (5000 forint és némi mókolás volt, amúgy 70 ezer körül lenne egy dob) - - Tönkre ment a vezető oldali ajtózár.... a legalsó rugó vége a zárban tört el, na az szívás. Kiszedni, szétfúrni a patenteket majd összehegeszteni. De így némi mókolással 0 forintból javítottam. (Amúgy csak egyben cserélhető és nem olcsó) - - A mennyezetből kiesett az egyik lámpa, mert a dupla izzó megolvasztotta a műanyagot és a deformáció miatt kiesett. (azóta ki van kötve) - - A Start-Stop nem működik, és sajnos a tempomat sem egy valamilyen központi hiba miatt... 180 ezer lenne az alkatrész csere és a feltanítás. - - 1 kuplungpedál kapcsoló csere (kb 7000 forint és 2 perc) - - EGR szelepet takarítottam, de nem volt egyáltalán mocskos, csak úgy korom film volt rajta. - - 1 segéd akkut cseréltem (az indító még a gyári 10 éves Ford akksi) - - 2023.februárjában 216 192 kilométernél lett benne a kötelező szervizzel együtt 2 hosszbordás szíj cserélve a szíjtárcsával együtt (na itt csak a tárcsa 95 ezer), hozzá a 3 görgő és a egy generátor felújítás a kötelező szervizzel együtt volt 300 ezer forint. - - 2024 őszén lett egy hiba, miszerint leállt a motor. Szerencsére mindig jó helyen. A hiba jött aztán ahogy jött úgy ment, a szervizben kvázi soha nem csinálta, de aztán végül csak meglett a bűnös egység. - A hiba "kisnyomású üzemanyag ellátó rendszer elektromos hiba" hibaüzentre hallgat. Sok keresgetés és ez-az csere után meglett az ok; a motortéri biztitábla 7,5 amperos biztosíték alsó bekötése (csak szétbontással volt látható) kokszosodott el. Ez lett cserélve és azóta jó. - Az EGR szelep végül mégis hibás volt, bár nem írta ki a számítógép. De az újat egyszerű beépíteni, és aztán a feltanítás sem nagy dolog szervizben. - Cseréltem benne 2 akkumulátort. (dupla akksis) Mindkettő kuka volt már, érdekesség, hogy soha nem volt indítási baja, a két akksi okosan megoldja az indítást. - Valamint az alsó motor/váltó tartót cseréltem. - - Bemérettem a porcsúcsokat is, mert sokszor olvasni, hogy megmegy és oda a dugattyú is. A mérés eredménye szerint szinte a gyári értéket hozták mind mechanikusan, mind elektromosan a csúcsok. - - Megjegyzés... tavaly nyáron LIQUI MOLY PRO-LINE dízel rendszer tisztító adalék 1000 ml adalékot beletöltöttem szépen az adagolásnak megfelelően. Nem tudom, hogy ez hozzá járult e a porcsúcsok jó állapotához. - - Egyenlőre ezek voltak. - - Ha azt nézem, hogy az S-max 300 000 kilométerig kb hibamentes volt, ennek sok a baja, főleg az érthetetlen apróságok mint a zár, belső lámpa, napellenző, stab rúd törés... - - De még azt mondom, hogy nem vészes.
Ide hordtam szervizbe
Szentendre, Ford Hovány ;-)Tímár motors (Bp.) ;-)Mindkét hely jó.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 149500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | S-max | Következő autója? | Nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
