Átlagos Amerikai
Szöveges ítélet
Egy évig dolgoztam odakinn USA-ban, akkor vettem ezt az autót, 12 évesen, 1700$-ért (akkor kb 200 Ft volt 1$) Igen eléggé más árak vannak autóügyileg odakinn....
Amerikai viszonylatban középkategóriás (itthon persze elég nagynak számít) 3.8 V6-os motorral szerelt fullextrás (kivéve bőrbelső) szedán volt.
Amerikában elég gyakori a típus, mind a mai napig, filmekben is gyakran látható - az autós üldözéses jelenetekben mindig összetörnek legalább egyet :) Valamint a lúzer srácoknak van Taurusa (pl Cool-túra, Szüzet szüntess - bár nekik a régebbi, szögletesebb változat volt)
Kormány melletti "gengszer" váltó, a kézifék mercis stílusban bal lábnál egy pedál, és egy kallantyúval kellett kioldani. (érdekes volt így a hóban egy kézifékes fordulót kivitelezni, de összehoztam!!) Mivel így nem középen zavart a váltó és a kézifék, a két első ülés összeért, és a könyöklőket felhajtva elöl is 3 személy utazhatott (külön öv a középen ülőnek) Bár a dagadt amerikaiak nem tudom hogy férnének el ilyen módon benne :)) Ezen ülésmódozatnak még volt egy nagy előnye, ha csajszit kocsikáztattam :P Persze a hátul ülők sem panaszkodhattak helyhiány miatt.
A belső "fontos" felszerelései közé tartozott még a kihúzható pohártartó és aprópénz tálca (Cup holder, Coin tray) USA autóhoz híven igénytelen anyagok a belső térben, a műanyagok már itt-ott repedeztek (ezért már egy plüss műszerfal takaróval ellátva kaptam)
Mivel jobb oldalon a váltókar helyezkedett el, így a bal oldali 1 db bajuszkapcsolón volt minden: lámpa, refi, index és az ablaktörlő + spricni kapcsolója. Ja ablaktörlő 6 szakaszos és 2 folyamatos törlési sebességgel ellátva (ezzel is el lehetett játszadozni)
A km óra 85 mp/h-ig skálázva (kb 140 km/h) - természetesen autópályán ez jellemzően fölötte volt - az amcsi autók átlagosan 110-115 mp/h-nál tiltanak, tehát a két érték között autóztam, ugye nem tudtam pontosan mennyivel megyek. Azaz de, egyszer 96 mp/h-val mértek be....
Természetesen a 3.8-as V6 elég dinamikusan mozgatta a vasat. Pontos teljesítmény adatokat nem nagyon találtam róla, asszem 140 LE, és 300 Nm körüli nyomaték volt benne. Autópályán toltam is le mindenkit! (az amcsik többnyire szabályosan vezetnek, így csak a többi magyarral kellett odakinn vigyázni :)
Amikor megvettem, az egyik hátsó ajtó nem nyílt. Hamar "megszakértettem", és némi piszkálás után nyílt is, a gyerekzárat kioldottam, így bentről már nyitható is volt, külső nyitáshoz meg a bontóból szereztem egy kis műanyag bizbaszt és már működött is.
Apropó bontó: meglepően jó állapotú járgányok álltak a bontóban! 1$ ellenében kapott az ember egy talicskát (bevásárló kocsit szimbolizálandó) és körbement a roncsok között, ami kellett kiszerelte, és elég olcsón megkapta :)
(azért pár apróbb darabka "ajándékként" került hozzám)
Jómagam elég sok dolgot meg tudtam csinálni a ház előtt, vettem egy szerelési útmutatót, elég jól illusztrálva rajzokkal és fotókkal, így könnyebb dolgom volt.
A szervízek elég drágán dolgoztak, úgyhogy kisebb dolgokat a többieknek is én javítottam.
Olajcserét akciósan több szervíz is elvégzett 10-15$-ért (olajjal együtt!) Persze ehhez tartozott egy ingyenes átvizsgálás is, amin kihozták, hogy még kb 2000$-t rá kéne költeni a kocsira... (agyatlan amcsikat lehet hogy be tudták ezzel hülyíteni) Egy kis példa: szelepfedél cserére 300$-t számoltak. Az autósboltban a tömítést megvettem 20$-ért!! (és a ház előtt kicseréltem...)
Persze párszor kellett szervízbe vinni. Amikor a szervo olajcsöve kilyukadt - hol máshol, mint a kipufogó fölött, így a szervoolaj rácsöpögött, és kis idő után füstölt is rendesen... - Ennek cseréjét azért a ház előtt nem vállaltam be, így szervíz.. kb 250$ volt..
Benzinpumpa adta fel egyszer - elkezdett rángatni, lelassult, majdnem megállt. Viszonylag könnyen cserélhető volt. (tank le..)
Hazajövetelem előtt az utolsó útján adta meg magát, a sok hajtás megártott neki, vagy lehet hogy kaptam egy követ az autópályán, és azért folyt el a hűtővíz. Az tűnt fel, hogy nincs tovább fűtés, és a vízhőfokjelző mutatója is egyre emelkedett. De éjszaka nem akartam az autópálya közepén megállni, és kb 10 mérföld volt hazáig, így hazamentem vele. Persze a hengerfej bánta.... Szintén nem a ház előtt vállalható meló a tömítés vagy hengerfej csere, a szervízben meg kb annyiba került volna a javítás amennyiért (hibátlanul) eladhattam volna, így sajna a bontóban végezte szegény...:(( Ott meg persze csak egy jelképes összeget kaptam érte.
Sokat bütykölgettem és csinosítottam (hetente mosás és porszívó) Pár dekorációs elem is került rá szép sorjában (pl sárvédő gumi - helyett alu, kék helyzetjelző lámpa, fém és mintás rendszámkeret (ilyen miért nincs itthon?)
hifirendszer (amit haza is hoztam és azóta is működik)
Odakinn elég jó dolgokat találni a boltokban :)
Imádtam, mert tudom hogy ilyen jó felszereltségű és nagy motorú erős autóm többet nem lesz. Viszont a sok hiba sajna csökkenti a pontokat...
Hibalista
- benzinpumpa
- kormányszervo olajcsöve
- féltengelyek
- hengerfej
- légkondi
-
Ide hordtam szervizbe
vagy saját magam (könnyebben javítható dolgok)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
többfajta szervíz is volt, van belőlük bőven odakinn.
Sajnos nagyon drágán dolgoznak, viszont korrektül!
(ezért csak 9)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Golf I | Következő autója? | Mazda 626 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
