A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Taurus (1992-1995)

Taurus 3.8 V6 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

Átlagos Amerikai

Szöveges ítélet

Egy évig dolgoztam odakinn USA-ban, akkor vettem ezt az autót, 12 évesen, 1700$-ért (akkor kb 200 Ft volt 1$) Igen eléggé más árak vannak autóügyileg odakinn....

Amerikai viszonylatban középkategóriás (itthon persze elég nagynak számít) 3.8 V6-os motorral szerelt fullextrás (kivéve bőrbelső) szedán volt.
Amerikában elég gyakori a típus, mind a mai napig, filmekben is gyakran látható - az autós üldözéses jelenetekben mindig összetörnek legalább egyet :) Valamint a lúzer srácoknak van Taurusa (pl Cool-túra, Szüzet szüntess - bár nekik a régebbi, szögletesebb változat volt)
Kormány melletti "gengszer" váltó, a kézifék mercis stílusban bal lábnál egy pedál, és egy kallantyúval kellett kioldani. (érdekes volt így a hóban egy kézifékes fordulót kivitelezni, de összehoztam!!) Mivel így nem középen zavart a váltó és a kézifék, a két első ülés összeért, és a könyöklőket felhajtva elöl is 3 személy utazhatott (külön öv a középen ülőnek) Bár a dagadt amerikaiak nem tudom hogy férnének el ilyen módon benne :)) Ezen ülésmódozatnak még volt egy nagy előnye, ha csajszit kocsikáztattam :P Persze a hátul ülők sem panaszkodhattak helyhiány miatt.
A belső "fontos" felszerelései közé tartozott még a kihúzható pohártartó és aprópénz tálca (Cup holder, Coin tray) USA autóhoz híven igénytelen anyagok a belső térben, a műanyagok már itt-ott repedeztek (ezért már egy plüss műszerfal takaróval ellátva kaptam)
Mivel jobb oldalon a váltókar helyezkedett el, így a bal oldali 1 db bajuszkapcsolón volt minden: lámpa, refi, index és az ablaktörlő + spricni kapcsolója. Ja ablaktörlő 6 szakaszos és 2 folyamatos törlési sebességgel ellátva (ezzel is el lehetett játszadozni)
A km óra 85 mp/h-ig skálázva (kb 140 km/h) - természetesen autópályán ez jellemzően fölötte volt - az amcsi autók átlagosan 110-115 mp/h-nál tiltanak, tehát a két érték között autóztam, ugye nem tudtam pontosan mennyivel megyek. Azaz de, egyszer 96 mp/h-val mértek be....
Természetesen a 3.8-as V6 elég dinamikusan mozgatta a vasat. Pontos teljesítmény adatokat nem nagyon találtam róla, asszem 140 LE, és 300 Nm körüli nyomaték volt benne. Autópályán toltam is le mindenkit! (az amcsik többnyire szabályosan vezetnek, így csak a többi magyarral kellett odakinn vigyázni :)
Amikor megvettem, az egyik hátsó ajtó nem nyílt. Hamar "megszakértettem", és némi piszkálás után nyílt is, a gyerekzárat kioldottam, így bentről már nyitható is volt, külső nyitáshoz meg a bontóból szereztem egy kis műanyag bizbaszt és már működött is.
Apropó bontó: meglepően jó állapotú járgányok álltak a bontóban! 1$ ellenében kapott az ember egy talicskát (bevásárló kocsit szimbolizálandó) és körbement a roncsok között, ami kellett kiszerelte, és elég olcsón megkapta :)
(azért pár apróbb darabka "ajándékként" került hozzám)
Jómagam elég sok dolgot meg tudtam csinálni a ház előtt, vettem egy szerelési útmutatót, elég jól illusztrálva rajzokkal és fotókkal, így könnyebb dolgom volt.
A szervízek elég drágán dolgoztak, úgyhogy kisebb dolgokat a többieknek is én javítottam.
Olajcserét akciósan több szervíz is elvégzett 10-15$-ért (olajjal együtt!) Persze ehhez tartozott egy ingyenes átvizsgálás is, amin kihozták, hogy még kb 2000$-t rá kéne költeni a kocsira... (agyatlan amcsikat lehet hogy be tudták ezzel hülyíteni) Egy kis példa: szelepfedél cserére 300$-t számoltak. Az autósboltban a tömítést megvettem 20$-ért!! (és a ház előtt kicseréltem...)
Persze párszor kellett szervízbe vinni. Amikor a szervo olajcsöve kilyukadt - hol máshol, mint a kipufogó fölött, így a szervoolaj rácsöpögött, és kis idő után füstölt is rendesen... - Ennek cseréjét azért a ház előtt nem vállaltam be, így szervíz.. kb 250$ volt..
Benzinpumpa adta fel egyszer - elkezdett rángatni, lelassult, majdnem megállt. Viszonylag könnyen cserélhető volt. (tank le..)
Hazajövetelem előtt az utolsó útján adta meg magát, a sok hajtás megártott neki, vagy lehet hogy kaptam egy követ az autópályán, és azért folyt el a hűtővíz. Az tűnt fel, hogy nincs tovább fűtés, és a vízhőfokjelző mutatója is egyre emelkedett. De éjszaka nem akartam az autópálya közepén megállni, és kb 10 mérföld volt hazáig, így hazamentem vele. Persze a hengerfej bánta.... Szintén nem a ház előtt vállalható meló a tömítés vagy hengerfej csere, a szervízben meg kb annyiba került volna a javítás amennyiért (hibátlanul) eladhattam volna, így sajna a bontóban végezte szegény...:(( Ott meg persze csak egy jelképes összeget kaptam érte.

Sokat bütykölgettem és csinosítottam (hetente mosás és porszívó) Pár dekorációs elem is került rá szép sorjában (pl sárvédő gumi - helyett alu, kék helyzetjelző lámpa, fém és mintás rendszámkeret (ilyen miért nincs itthon?)
hifirendszer (amit haza is hoztam és azóta is működik)
Odakinn elég jó dolgokat találni a boltokban :)

Imádtam, mert tudom hogy ilyen jó felszereltségű és nagy motorú erős autóm többet nem lesz. Viszont a sok hiba sajna csökkenti a pontokat...

Hibalista

- benzinpumpa
- kormányszervo olajcsöve
- féltengelyek
- hengerfej
- légkondi
-

Ide hordtam szervizbe

vagy saját magam (könnyebben javítható dolgok)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

többfajta szervíz is volt, van belőlük bőven odakinn.
Sajnos nagyon drágán dolgoznak, viszont korrektül!
(ezért csak 9)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1992
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Golf I Következő autója? Mazda 626
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Taurus 1992

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)