Tönkremenni..egy álomért
Szöveges ítélet
73as,"borzalmasdöntésvolt"Wartburgom után tervbe vettem,visszatérek Fordos gyökereimhez..anno,mikor megvolt a P5ösöm,állandóan ezt a következö szériát akartam-a P7est,abból is a "b"-t.Ebben már kárpitozott volt a müszerfal,nem csak fém,nem kürtkarikás kormánya volt,laposabb,szélesebb volt..és lakájosabb belül..nagyon "amerikás"forma..aztán p5ment(sajnos),Wartburg(pfujj)jött,és ment...és tanulva a hibáimból,és az autóim átlagéletkorára(40év) tekintettel...megint beleugrottam egy roncsba;-)..Törökszentmiklóson haladtam-egyszer csak ott áll az út szélén..a rég áhított P7b..ott tespedt,elképesztöen rozoga kaszniját szándékosan nem észrevéve fékeztem-bekerítettem,és el is volt döntve..ennyit a józan ész hangjáról.Ott állt,vászonbetétig kopott gumikkal,és agyam ismét próbált racionális lenni-de a Taunus,mint a fémtestet öltött tagadás-levett a lábamról-nem volt kecmec..4ajtós,bordó,elragadott..ezer sebböl vérzö kasztnijával eggyütt..megalkudtam hamarosan,lementem érte.Nos,rendszáma volt,semmi egyebe..minden Fordokba vetett hitemet összeszedve,beültem-és egy mukk nélkül Pestre jöttünk,vizsga nélkül.Leálltam a ház elé..és kezdtem szervezkedni-anyagi keretemnek megfelelöen..nem restaurálni akartam-csak felújítani-és használni..kábé fél év alatt nagyon egyszerüen lakatoltunk(sehol nem volt lyukas-csak ronda munka),javítgattunk,vörösre fényeztünk..egyszerü,de szép festéssel..beleraktunk elöre két Astra G ülést,forgalomba helyezve,friss müszakival..elkészült..Lézingertöl vettem 4 krómozott rá való felnit,(RS-en volt ilyen)5ezer(!)ftért,és még szépek is voltak!!Új gumik-és mehetett az új álmom..szép-csak közben majdhogy csödbe mentem..Apróbb durcijai voltak,semmi különös..V4es,75lóerös,130nm nyomatékú motor,betonkeverö hanggal,imádtunk csorogni eggyütt..duplatorkú karbival,8-9lityis fogyival..kiment a világból is..kicsikét szakadtka volt,belül,de arra már nem maradt keret-legalább nem ázott be.Menöség,királyság volt-nem vitás..jobban megbámulták,mint bármily 20millás presztízst..nem csalódtam..de annyira legatyásodtam,hogy nem tarthattam meg..ameddig akartam volna..hiteleket vettem fel,stb..cakumpakk,kamatokkal,mindennel volt vagy 800ezerbe...és még mindig csak egy egyszerüen felújított,38éves Ford volt..nem restaurált..el kellett adnom...mert kiraktak volna a lakásból..100ezerért adtam el-majdnem belehaltam..onnantól soha többet nem fogok bele ekkora melóba-csak hogy különleges autóm legyen..túl sok könny,és fájdalom..és a végén mindig más jár jól vele..befejeztem a veteránozást-egyenlöre..de mindezek ellenére csodálatos élmény volt..mindkettö Tau-m..hiányoztok,srácok!
Hibalista
- bendix,hengerfej tömítés,dugattyú repedt,km-óra,karburátor(solex),gyertyák,apróságok.
Ide hordtam szervizbe
Lézinger Mühely,Kispest,Szarvascsárda térnél.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1969 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 122000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28460 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 353 | Következő autója? | 85´-91´Mazda 121est kérek) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
