A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » S-Max (2015)

S-Max Titanium 2.0 EcoBlue diesel 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Luxus a'la Ford

Szöveges ítélet

Nagycsaládos programban sikerült kedvezményes áron lecserélni 2 kombink egyikét erre az űrhajóra. Méretben, vezetési élményben, kinézetben és komfortban veri a francia társait, viszont olcsóbb, mint a VW csoport jelentkezői. 8-10 évre tervezünk, ezért a Titanium alapfelszereltség mellé 2-3 extrát (lásd lentebb) hagytunk csak ki, "mikor, ha nem most" alapon.
A rendeléskor nem volt (se jó se rossz) információm az új Ford Ecoblue 2.0 diesel motorról, a választás az aranyközéputat jelentő 150LE-s kivitelre esett, 1db turbóval, DPF-el, AdBlue-val. Mivel egy elnyűhetetlen 1.6 TDCI már van a családban, semmi rosszra nem számítottunk. A benzines fogyasztása, és CO2 kibocsátása miatt azóta egyébként ki is hullott a 2020-as árlistából...
A kinézet nekem tetszik, sok praktikus táruló van benne (ülés alatt, ajtóbam, könyöklőben, csomagtér alatt), aki nem sajnál 90eFt felárat, az elektromosan kihajtható vonóhoroggal is kérheti, nekem megteszi a manuális is (Westfalia). Az elektromos csomagtérajtó Titanium felszereltségnél azóta alap, én erre sem szántam 360eFt-ot, ezért nekem kimaradt. Érdekesség: a csomagtérajtó egyébként alacsonyabbra nyílik, mint a Focus-é, nagyobb gyerek, kisebb anyuka is eléri, ha be kell csukni.
Csomagtérből könnyen lehajtható mind az 5 hátsó ülés gombnyomásra, szinte teljesen síkba, nagyon jól pakolható, ráadásul a lökhárítónál sincs küszöb, nem kell emelegetni. A 2. sori ülések is kényelmesek, különállóak, egyenként tologathatóak, dönthetőek, az "Easy Entry" miatt 1 mozdulattal előrebuktatható a 2 szélső ülés, a 3. sori beszállásnál. Itt annyit jegyeznék meg, hogy 3. sorban csak úgy tud (gyerek is) beszállni, ha 2. sori ülés előtte előre van tolva, bár még akkor is van bőven lábtér mindenkinek. A 3 zónás klíma jól ki van találva, mind hátulról, mind előről vezérelhető a gyerekek legnagyobb örömére (apa hűtőház, gyerekek szauna). Az első üléskomfort fejedelmi. 18 irányban állítható hűtött(kell is nyáron a bőrhuzathoz) fűtött, Multicontour masszázsülések mindenkire személyre szabhatóak, bár oldaltartásuk (lévén családi egyterű) nem kiemelkedő. Talán az ST-ben más az ülés... Elektromos kormányoszlop állítás esetén elől is Easy az Entry, ülés+kormány elmegy az útból be-kiszálláskor. A Sync3 képvilága elsőre kicsit primitívnek tűnik, de Android Auto-val, ill. Apple Carplay-el nagyon jól működik. Én 90eFt felárért nem kértem a gyári Navit, Google Maps, és Waze mellett egyébként sem használnám. Emiatt az ülés hűtés-fűtés gombjai csak menüből érhetőek el, de aki a Sony hifit kéri, annak lesz gombja. A sávtartó, fáradtságérzékel, limiteres tempomat mind hibátlanul működnek, szélvédőfűtésből még mindig a Ford csinálja a legjobbat. Automata parkolást imádják a gyerekek, óvodába menet csak így parkolunk (máshol egyébként sehol, bár van olyan sötét, kivilágítatlan utca, ahol jól tud jönni). Az automata fény teljesen jó, LED mátrix fényszóró szerintem felesleges (350eFt), bár éjszakai baglyoknak mehet.
Méretei ellenére egész kis fordulékony, parkolni is jól lehet vele, már ahova a 4,8m körüli hosszával befér. A 150 LE, 350NM nekem eddig elég volt mindenhova, bár csúszós emelkedőn 1-2x a 4WD-t hiányoltam (annyira nem, amennyibe kerül). Azért a vadonatúj kínlódó VW Touran-t balról megelőztem az emelkedőn, miközben azon küzdött, hogy lassabban csússzon hátrafelé...
Koronavírusilag 20.000km-t sikerült csak 1 év alatt beletenni, de voltak gondok, és akkor most jöjjön a való élet:
Más írta, hogy nyekereg. Ezt kikérem magamnak! Ez zörög. De most komolyan. Ezt még mindig a Ford gyártja, reklamálnék is, ha valami nem csattogna, zörögne, nyekeregne. Akinek nem tetszik, vegyen Audit. Az nem zörög, és abban nem kopogós az olcsó műanyag. (Ajtóból jön a hang, és nem az ablak, hanem valamilyen szerelvény, esetleg kábel zörgicsél kátyúkon.) Kocsimosás után 1 hétig nincs hangja, és mivel én hetente mosom, így nekem sosincs... :-D A következő sorok után úgysem fog érdekelni, hogy zörög:

1. 1 (azaz egy) hónap után, nem egész 3.000km után autópályán (M3) elszált...a motor. dadogás, rángatás, nincs ereje. Szerencsére benzinkút volt, úgyhogy a következő 3 órának csak 1 részét töltöttem a 34 fokban. Injektorok gyárihibásak, de a Ford nem Toyota, így nem ad ki általános visszahívást. 2 hét után már vissza is kaptam, 4 új injektorral.

2. Elszállt az ülésállítás, ill. masszázs. Állandó hibaüzenetek miatt használhatatlan volt a Sync3. Márkaszerviz időpont előtt azért még bemásztam az ülés alá, és voilà! Egy csatlakozót Mexikóban nem dugtak össze. Ezt olcsón megúsztam.

3. Tél beköszöntével alig vártam, hogy benyomjam a szélvédőfűtés gombját. Hát benyomtam. Na, erre is időpontot kértem (még 2019-ben), de már csak 2020 januárra lett volna. Sebaj, menjünk autóval Szilveszterezni! Szerencsére azért még hazavitt, de mivel már akkorra hibaüzenet is jelezte, hogy nincs töltés (ezért nem ment a szélvédőfűtés sem) azért cinkes volt generátor nélkül 240km-t vezetni. Garanciában cserélték a generátort. Itt léptük át a Fordnak kiszámlázott 1.000.000 Ft-os garanciális költséget. Ekkor 6 hónapos volt a verda...

4. 2020 június. Család megy nyaralni. Ill. csak menne. Klíma 1°C-os külső hőmérsékletet mutat, nem hűt, de legalább 50 fokos levegőt fúj be. Hmmm. 3 órás késéssel, akksi le-fel után magához tér. Hurrá! Nyaralunk!

5. Apróságok: Sync3 csak 1-2x fagyott, de akkor nagyon. Le kellett állni az autóval (emlékeztetőül: Sync3 nélkül se rádió, se ülésállítás: hűtés-fűtés).

Összességében, és a garancia teljes nyugalmával, igazi Fordosoknak való kis dög. Ha nem fog 5 éven keresztül szórakoztatni, és a garancia idő végére mindent sikerül kijavítani, még lehet, hogy meg is tartjuk. Aki nem az unalmas steril vackokra vágyik, imádni fogja az izgalmakat, és hogy mindig beszédtémát ad. Nagyon jó...lenne, ha a minőségi problémákon felül tudnának emelkedni. Most éppen 1 hónapja nincs semmi baja (kopp-kopp), ilyenkor nagyon szerethető. Nagyon jó vezetni, gyerekek imádják. Olyan komfort feature-ök vannak benne, ami csak a prémium szegmensben szokás. Csak olyan Ford-osan... :-D

Hibalista

- Injektorok - Generátor - Üléskábel (nem volt gyárilag rendesen összedugva)

Ide hordtam szervizbe

Fordulat Autóház Gyöngyös

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Ivanics Budapest Méhész utca

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Focus II kombi 1.6 Duratec Következő autója? Nem tudom, valami ocsmány megbízható koreai
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford S-Max 2015

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)