A család nagy kedvence némi kellemetlenségekkel
Szöveges ítélet
A családnak nem kellett bánkódnia az előző C-Max után, azonnal megszerették az S-Maxot. Tágas, külön jó, hogy a második üléssorban három teljes értékű ülés van, ezek isofixesek és külön-külön állíthatóak.
A család szintén nagyon szereti a panorámatetőt, bár hiányzik, hogy nem nyitható (nem is lehetett azzal rendelni).
Tehát a család részéről megvan a rózsaszín köd mindenféle aggály nélkül, de ők "csak" utasok.
Fogyasztás: autópályázás megúszható 6 liter környékén, városban simán megeszi a 10-et, néha többet is, de ez nem kizárólag az autón múlik.
Lássuk a gondjaimat. Nem sok, nem nagyok, de mégis van benne elég idegesítő is.
Egyszer felgyulladt egy narancssárga szerelőkulcs a műszerfalon. Ez meglehetősen kiakasztott, bár a következő induláskor már nem világított. Erre a kezelési útmutató azt írja, hogy vigyem szervizbe, hogy ránézzenek az autóra, gondolom, hibakódot kellene kiolvasni. Ez még nem történt meg, úgyhogy erről további infóm nincs egyelőre.
Van, hogy Budapest belvárosában járok vele, esetleg le is kell parkolni. Ez mindig egy necces pont, mert az autó elég nagy darab, nem lehet akárhova csak úgy betenni. Bár mostmár eléggé érzem a méreteket, úgyhogy ez csak megszokás kérdése.
Egy másik érdekes dolog jött elő szintén egy ilyen belvárosi parkolás során pont az új autó átvétele utáni napokban. A parkolóhelyek úgy voltak kialakítva, hogy ferdén lehetett felállni a padkára (VI. ker., Eötvös utca, Szófia utcai kereszteződésnél). A csomagtérből kellett pakolni, a végén pedig szokás szerint lecsuktam, viszont nagyon nem akart bezáródni a csomagtérajtó. Ilyet azóta sem tapasztaltam, bár hasonlóan, ferdén, padkán sem álltam azóta, úgyhogy arra tudok gondolni, hogy a csomagtérajtó egy kicsit máshogy csavarodott, mint az ideálisan tolerálható lett volna, ezért nem tudott rendesen becsukódni.
Ami az eddigieknél idegesítőbb, bár semmiféle használati korlátozást nem von maga után, az az, hogy a kárpit és a farmernadrág erősen sztatikus elektromosság generáló páros. Így, amikor kiszállás után becsuknám az ajtót, megráz.
Ami minden alkalommal idegesít és zavar, az a szenzorsziget, ami a beltéri visszapillantótükör előtt van. Ebben helyezkedik el a táblafelismerőhöz tartozó kamera és az esőérzékelő (valamint a megfelelő extrákkal felszerelt modelleknél további érzékelők). Ezt a dobozkát sikerült rettenetesen rossz helyre tenni vagy talán csak rossz méretűre és alakúra sikeredett. Ha megállok a pirosnál, a tőlem jobbra lévő lámpát biztosan és majdnem minden esetben kitakarja, ilyenkor meg kell találni azt a helyet, ahonnan látszik a lámpa. Ez egy olyan pont, amit a következő autónál mindenképpen figyelembe kell vennem, mert engem így nagyon zavar.
Downsizing. Egy legalább 1700 kg-os autót kellene megmozgatnia egy három hengeres másfél literes (bár turbós) motornak. Hát, ez kevéske. Autópályán szépen kijön belőle az a sebesség, amit elvárok, ez rendben van. Viszont induláskor, például lámpánál vagy kikanyarodáskor rendszeresen próbálom bíztatni, hátha ettől erősebb lesz a drága kicsi motor (nem szokott). Ezt a nyári melegben a légkondi tovább súlyosbítja. Kétezres fordulat környékén kezd magára találni, onnantól már nincs is baj, ha gyorsítani kell (ha pedig nem kell gyorsítani, akkor nincs baj). Ez az 2000 feletti fordulatszám-tartomány szintén indokolt emelkedőn felfelé, különben hamar elfogy az ereje. Ez is egy olyan szempont, amit a következő autónál máshogy fogok szemlélni.
Nem életbe vágó, de hiányzik az is, ami pl. egy VW Touranban megvan, hogy a csomagtérrolót el lehet tenni/rejteni az autón belül.
Ja, igen, kis fekvőrendőrön (pl. amilyen parkolóházakban van) áthajtva hajlamos nyikorogni. A gumis egy téli-nyári cserénél megjegyezte, hogy ez a fajta mindig recseg-ropog megemeléskor.
Még egy (két?) utolsó apróság. Talán én nem vagyok elég magas (bár kb. 190 cm vagyok), mindenesetre az ajtó könyöklője valahogy mélyen van nekem. Ha egy kicsivel lejjebb lenne, az már kényelmetlen lenne. Sikerült eltalálniuk az éppen jó, de majdnem komfortos magasságot. Hasonlóan valahogy nem sikerül az ablakemelő gombjait sem megszoknom, sokszor a hátsó ablakot nyitom, amikor az elsőt akarnám.
A fentiektől függetlenül nagyon szeretjük ezt a járgányt. Ha kell, nagyon megpakolható, viszont ha úgy kell, akkor "sokan" tudunk utazni benne (7 személyes változatú a mienk).
Hibalista
- Egy év használat után nem romlott el rajta semmi, bár ez elvárható szerintem. - Az ablaktörlő lapátokra van egy kis panasz egyedül, az új kora óta úgy töröl, hogy egy keskeny csíkban, de nekem pont szemmagasságban hagy egy nem teljesen letörölt részt.
Ide hordtam szervizbe
Ford Szabó, Érd
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | C-Max | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
