Ödönke
Szöveges ítélet
2001-ben vettem autószalonban 380 000-ért, amint megláttam a háromajtós metálkék táltost, mindjárt azt mondtam, ez KELL nekem. Szerintem akkoriban ez jó ár volt érte, viszont a negyedik gazdája voltam, és ez meg is látszott rajta. Rengeteg apró hibája volt (jobb index nem kapcsolt, hátsó ajtó nem záródott, sebességmér? nem m?ködött, meg hasonló apróságok, ja meg már akkor kezdett kicsit rozsdásodni, de ezt jól elrejtették)
Vétel után pár héttel kezd?dtek a problémák, többször otthagyott az út közepén, nem startolt, de pár alkatrész kicserélése után minden rendben volt.
Hatalmas kocsi, az ember nem is gondolná, hogy egy háromajtós autóba lehajtott úlésekkel mennyi minden elfér. szekrényeket, h?t?t vittem vele, biciklit volt hogy egyszerre hármat, lecsukott csomagtartóajtóval. 182 cm vagyok, mégis magam mögé kényelmesen elférek.
Motorja er?s, bár el tudnák képzelni er?sebbet is, viszont nagyon hangos, viszont a hangszigetelés egy ilyen hangos motorhoz képest egész jó. 1,8-as benzint az enyémen kivül még nem is láttam. 90-110-es tempóban nem probléma el?zni, nem volt még olyan hegy, amire hármasban 70-80-al fel ne mentem volna. Hozzá kell tennem, Szlovákiában lakok, úgyhogy van hol próbálgatni. El?zéskor visszaváltás még csak eszembe sem jut, bár nem is nagyon lehet, mert négyfokozatú a szerkenty?. Néhányan kinevetnek ezért, de nem érdekel. Mert rálépek a gázra és mindjárt elcsendesednek. Az ablak fölötti kapaszkodók nagyon jól ki vannak használva, mert nem 90-el járok, és a kanyarokat sem 20-al veszem be. Ennek ellenére még sosem csúsztam ki (nem mint a Fábiával). A 185-?s gumik és a kemény rugózás jó úttartást biztosit. Viszont télen a hátsókerék meghajtás miatt nagyon bizonytalan az autó. Földúton nem érdemes vele menni, mert nagyon hamar leér az alja, nagyon alacsonyan van. A kuplung a legjobb, amit eddig autón láttam. Hosszú úton kapcsol, de annál jobban, igaz kis er? kell a pedál lenyomásához, meg jó hosszú lábak.
Tetszik a m?szerfal, ahogy a vezet? felé d?l, kicsit BMW-s. Bár látszik rajta a 80-as évek szögletes és igénytelen izlésvilága és már repedezik is több helyen. Sierra: kábel, az szakad törik, rohad, egyszóval érdemes átdrótozni az egészet egy id? után.
Összefoglalva egész t?rhet? kocsi, és még csajozni is lehet vele, bár nem egy ideális csajozós kocsi. Ronda? Attól függ honnan nézük. Semmi presztizsük nincs, ezért is olyan olcsók, viszont jobbak, mit az áruk alapján gondolná az ember. Az, aki felvágni akar az autójával, semmiképpen sem Sierrát vegyen. De aki hétvégi kirándulásokra, mindennapi intézkedésre használja arra nagyon megfelel. Munkába járást szándékosan nem emlitettem, mert sokat fogyaszt, 7,5-öt országúton, városban 10-12-t is. Még két évig meghagyom, azán nézek valami más autó után.
Hibalista
- elszakadt benzin visszafolyócs?-ingyen
- kerékcsapágyak(csere)-32 000 Ft
- centrálzár zárlatos- azóta kikapcsolva
- gyújtás beállitása(kétszer)- 3000 Ft
- kuplung- 55 000 Ft
- gázpedál zsinórja(elszakadt)- ingyen
- kipufogódob csere- 45 000
- hátsóajtó zárja(csere)- 25 000
Ide hordtam szervizbe
Szlovákia, Érsekújvár, Nyitrai út
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 113000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Daewoo Nexia |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
