Az első szerelem
Szöveges ítélet
Az első "rendes" autóm volt egy szétrohadt Dacia után. Imádtam, máig nosztalgiával gondolok rá. Nagy, klasszikus limuzin forma, gyönyörű fehérben... 2 literes, 120 lóerős benzinmotor, alacsony fordulaton, gyönyörűen ment. Jó motor, kényelmes és mégis feszes futómű, kiváló váltó. Még a hátramenet is szinkronizált volt. BBárhonnan húzott, nagyon jól lehetett vele előzni. 160-nál 3500-at forgott, ilyet manapság a 16 szelepes benzinmotorok korában nem nagyon találni. És megbízható volt (talán pont ezért). Nem volt egy fiatal darab, de csak egyszer hagyott ott (kb 250 ezer km lehetett benne)
Nagyon tágas volt, hosszú úton is kényelmes, és nagyon ment. Tényleg. Olyan önbizalmam volt, hogy egyszer egy 3 literes 164-es Alfa mellé is odaálltam a piros lámpánál. Na, azt azért nem kellett volna...
Fél Európát bejártam vele. Aztán 300.000 km előtt szétdobta magát, és eladtam egy autószerelőnek, 2002-ben. Pár napja szembe jött velem a 7-es úton, gyönyörűen kipofozva. Fájt a szívem, nagyon...
Hibalista
- Kopóalkatrészek.
- A kipufogó gyenge pont.
- 1x otthagyott az olasz autópályán, mert a gyújtáscsatlakozók eloxidáltak.
- 1x termosztát.
Ide hordtam szervizbe
Auto Fort.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 1300 TX | Következő autója? | Ford Mondeo 1.8i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
