Nevetségesen olcsó, viszont nagyon ronda luxusautó
Szöveges ítélet
Autó Néróban vettem, a Böszörményi úti telepen. Jól átvertek a törött első kardánnal. 120 ezer bontottan, 99-ben.
Viszont a javításig is működött, szépen ment.
A belső-külső minőséget nem érdemes összehasonlítani a Mercikkel, BMW-kel, mert a Ford a tömegáru kategóriája. Ez egy tucatmárka, és a Scorpio sem nagyon akart más lenni. Amikor megpróbálta, akkor meg csúnyán beégett (lásd békalámpás változat). Nagyon gagyi volt millió dolog benne. A műszerfal műanyagjának minősége pl. a vállalhatatlan szintet döngette - alulról. A kapcsolók szintén vállalhatatlanok voltak. A motor teljesítménye is harmatos volt, mindössze 150 lóerő a 2900 köbcentire, hát ez elég gáz. A városi fogyasztás, persze, az egekben, autópályán nem olyan veszélyes. A technikai részletekhez nem értek, de biztos millió ostobaság volt benne.
Na de a többi szuper volt, és ezért imádtam. A V6-os hang mindig tetszett, már-már bugyborékolt (nem úgy, mint egy igazi amerikai autó, és messze nem V8, de szépen szólt.) Aztán a méretek. Óriási belül, és tényleg. A hosszú Mercik méreteivel vetekedett az utastere (volt SEL 126-osom, na, csak az nagyobb ennél, de nem sokkal). Ahogy mindenki mondja, a kényelme lenyűgöző volt. Főleg hátul, a motoros kanapéval. Amúgy full extra (légkondi, minden elektromos, minden fűthető, minden bőr, minden istennyila, tempomat, tető, gyári hifi, CD-játszó 89-ben!, computer, ABS, 4x4) A csomagtér istálló-méretű, belefért volna egy komplett gulya. Rengeteg vas van az egész kocsiban, szerintem a maga korában az egyik legbiztonságosabb autó volt. És nagyon szépen csilingelt, amikor járó motornál nyitva volt az ajtó. Ez már echte amerikai hang volt. Ja, és a fűthető első szélvédő zseniális találmány. Nem is értem, ma miért nincs ez a hiper high tech új autókban.
Annyira tetszett, hogy később még volt egy Scorpióm. 93-as volt, az is 2.9 Ghia, de ötajtós, automata. Na, az nagyon rohadt, szegény. De ugyanazt a kényelmet nyújtotta, és mivel nem volt 4x4-es, sokkal olcsóbb volt a szerelés. Fillérekért meg lehetett javítattni, leszámítva a karosszéria rettenetét. Emiatt és a fogyasztás miatt nem adtam tizest az üzemeltetés költségeihez, mert autópályán, 130-nél is 10-11 litert evett a váltó miatt.
Összegezve: hihetetlen kényelem, óriási luxus olcsón, nevetséges egyszerűség, nagy fogyasztás, ronda karosszéria (nekem nem tetszett).
a fotók a 93-as példányról szólnak.
Hibalista
- ´89-es példány=
- első kardántengely
- váltóban szinkrongyűrűk
-
- ´93-as példány=
- viszkókuplung
- klímahűtő
- karosszéria
Ide hordtam szervizbe
Bróthág István műhelye, XVIII. kerület. csak azért nem adtam tízest, mert rohadt messzire volt tőlem. dehát, minden jó szerelő mindig rohadt messze lakik a pácienstől.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 1500000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | Renault 5 (szerettem) | Következő autója? | Saab 9000 (nagyon megbántam) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
