NAAAGY és olcsó, utazáshoz
Szöveges ítélet
1996-ban vette az apám az autót, családi kocsinak.
IRGALMATLAN NAGY kaszni! A hátsó ülésen kevés autóban jobb utazni, mint az els?n - na hát ez ilyen. Hány olyan autót tudtok még, amiben keresztbe tudjátok tenni a lábatokat magatok mögé ülve? A felszereltsége gyengus, nekem a legjobban a légkondi hiányzik meg a légzsák. Van viszont rajta vonóhorog... Mindenesetre nem tudom, 13 éve milyen volt az átlagos felszereltség.
A motor tönkretehetetlen, régivágású 2500-as dízel, turbóval (92 LE). Állítólag ezek elmennek 500ezret is. Átlag 7 liter fogyasztással el lehet vele autózni, más kérdés, hogy a takarékos stílusnak ezen esetben nincsen alternatívája - a motor bizony lomha. De nem gyenge! A motornak majdhogynem mindegy, hányan ülnek az autóban, hogy 50-nel megyek vagy 140-nel. Igazán az autópályán jó vezetni, olyan 175 körül lehet a végsebessége, aminek az eléréséhez kb. ugyanannyit er?lködik, mint ha 90-r?l gyorsítanék 130-ra. 140-es utazótempóval 10 óra vezetés sem fárasztó vele. Ja és közben 7 lter körül fogyaszt ez a böhöm
Több építkezést is végiggürcölt, utánfutót húzni is könny? vele, a régiféle dízelek alacsony fordulaton (értsd: alapjárat) is bivaly nyomatékával.
Átvételkor volt benne 58000 km. Aztán 60000-nél a kilométeróra megállt. Lehet hogy babrálták a futott km-eket? Végülis mindegy, gondoltuk, és használtuk úgy. Aztán valamelyik szerviz közben alattomos módon megcsinálták. Azóta bejártuk vele Európát meg számtalan építkezést uszkve 200ezer további km-t tekerve bele.
6-7 éve tönkrement a sebességváltó, azt meg kellett csináltatni.
Amikor tavalyel?tt az apám végül vett egy Mondeo kombit (2.0 TDI 115 LE), a keresked? 300 ezret akart adni a Scorpioért. Hát annyiért inkább megtartom, gondolta, és így megmaradt.
Aztán pedig, mivel a karosszériát szépen elkezdte már falni a rozsda, tavaly rendbe raktuk. Újrafényeztettük, új hátsó kerékdobok, alvázvédelem. Nem volt olcsó, de az elkövetkez? években még hasznos háziállat lesz.
NAGY, OLCSÓ, KÉNYELMES. ÉS NEM EGY RAKÉTA
Hibalista
- nem tudom a szakszer? megnevezését, de akik ismerik a jelenséget, biztosan tudják, mi az, amikor a dízelmotor hosszabb út után állóra fékezéskor a motor lefullad, és nem engedi magát visszagyújtani. Szörny? érzés a forgalomban állni. Aztán valami ötezer forintos alkatrészt kellett cserélni benne, cask az tartott sokáig, mire a szerel? megértette a problémát.
-
Ide hordtam szervizbe
Szakszerviz - mintha szándékosan pusztították volna az autót.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
szaki. Szépen karbantartja a kocsit
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ford focus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
