A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Scorpio (1985-1998)

Scorpio 2.0 DOHC Ghia 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Hajó

Szöveges ítélet

Bemutatom a Scorpio-t. Mi úgy hívjuk, hogy a Hajó, és az autókért kicsit sem rajongó barátnőm majdnem sírt, amikor felvetettem, hogy adjuk el. Ez a bevezető, de akkor most megpróbálok objektíven mesélni róla.

Kezdjük azzal, hogy ugyan én szeretem, de a rossz híre egyáltalán nem alaptalan. Kell egy mindent is tudó elektronikai szakember egy ilyen autó mellé, mert MINDIG van valami kis idegesítő (vagy nagy, és nagyon idegesítő) ilyen jellegű probléma. Ha kevés extrás modell lenne, akkor gondolom ez kevésbé lenne így, de ebben majdnem minden létező extra benne van, és majdnem mindegyiknek volt is már gondja.

KÉNYELEM:
A már elmondottak ellenére nem véletlenül szeretem. Ültem már új luxusautókban, és mindenféle elfogultság nélkül állítom, hogy még az új S-osztályos Merciben sem sokkal kényelmesebb az utazás, persze leszámítva a sok modern extrát, ami ebben nincs. A futómű, amikor megvettem, fáradt volt és kopogott, ütött-rúgott, de teljes körű felújításon ment keresztül, és azóta olyan, mint egy óceánjáró luxushajó. Kanyarokban mai viszonylatban eléggé dől még így, jó állapotban is, de meglepően jól tartja az ívet nagyobb sebességnél is. A rugózási komfort pedig... elképesztő. Tényleg hihetetlen. Olyan úthibákon tudunk észrevétlenül átmenni, amik a legdrágább luxuscirkálókon kívül bármilyen modern autóban ülve is rendesen fenékbe billentenének. A Róbert Károly / Hungária körúton úgy végig lehet vele menni, hogy a legdurvább hibákat leszámítva észre sem vesszük, hogy mennyire ótvar az út minősége.

Extrák tekintetében persze mai szemmel csodát ne várjunk, pedig ez majdnem full extrás, csak bőrülések és tempomat nincs benne. Van a tetőn egy kis board computer-szerű valami, tud stoppert, hőmérsékletet mérni, időt mutatni. Van egy kis visszajelző, ami az akkori Fordokra jellemző, ami mutatja, melyik ajtó van nyitva, melyik izzód égett ki éppen, meg ilyesmik. Van klíma (még működik is), elektromosan billenthető-nyitható tetőablak, szervokormány, okos fejegység volt benne gyárilag (a külső hanghatásokhoz állította a hangerőt), de ez azóta egy modernebb cuccra lett cserélve a hangrendszerrel együtt. Van elöl ülésfűtés, elektromosan állítható és nagyon jól eltalált deréktámasz, minden irányban elektromosan állítható ülések. még a hátsó ülések háttámlája is elektromosan dönthető. Van egy fogyasztást mérő board computer is a kormánytól balra, de az sosem működött jól, dísznek mindenesetre jó. A helykínálat pedig tényleg hihetetlen. A süppedős fotelekben úgy terpeszkedhet még egy nagyobb termetű ember is, mint egy nappaliban. Hátul pedig 190 centis sofőrre (magamra) állított első ülés mögött konkrétan keresztbe teszem a lábam, és még nem súrolom a háttámlát. Én aludtam már benne hátul. Kényelmes volt.

A beltér minősége szintén dicséretet érdemel. Plüss kárpit van benne, ami ennyi év és km után sem kopott el, ahogy a kormány sem! Ebben még volt anyag, a belső tényleg olyan mintha új lenne, 1-2 foltot leszámítva. 1-2 dolog zörgött benne már természetesen, a kesztyűtartó és a jobb oldali b-oszlop borítása, ezeket házilag orvosoltam, azóta tényleg olyan halk, mint egy új autó. Csak a régimódi motor terheléskor halk berregése, az aránylag széles kerekek gördülési zaja hallatszik autópályán, meg a hatalmas tükrök okozta halk szélzaj. Halkan lehet benne beszélgetni. Még a német pályán, 160-nál is.

TELJESÍTMÉNY
Mint mondtam, a futómű nagyon kényelem-orientált, és abban az időben még nem tudott egy autó egy gombnyomásra hajóból sportautóvá változni, mint manapság, így ezzel kanyarokat vadászni nem fogunk. Lehet vele, Dobogókőnél a szerpentineken egész szép tempóban lehet menni, csak minek.
Ebben az autóban a 2 literes benzines DOHC motor van, gyári adatok szerint 120 lóerővel. Nem sok, de a karakterisztikája annyira jól eltalált, hogy nem is értem. Szívó, természetesen, de valahogy már alul, 2000-es fordulatnál is történik valami, ha az ember gázt ad. Teljesen tisztességesen húz alulról, ha nem muszáj nagyon sietnem, akkor 3500 fölé sosem forgatom, és nemhogy tartom ezzel a forgalom tempóját, hanem lendületesen vezetek. Mivel az autó súlya - meglepő módon - még velem együtt is csupán 1300kg körül van, így tényleg egész tempósan tud gyorsulni magához képest. Autópályán sem probléma vele előzni, 130-ról is gond nélkül megindul.
A váltó manuális, és aki már vezetett régi Fordot ('80-'90-es évek) manuállal, az tudja, milyen: kásás, nem túl pontos, de megszokható, és végülis egész kényelmes. Olyan, mint maga az autó: folyós, lustulós, de ha kell, egész fürge, lehet vele kapcsolgatni gyorsan is, ha megszokja az ember. Csak megint az a kérdés, hogy minek.

A fogyasztás pedig példás. Az alulról nyomatékos karakternek köszönhetően nem kell nyúzni, meg egyébként is tudat alatt nyugisabban megyek vele, mint mondjuk a többi hobbiautómmal (sajnos kicsit beteg az agyam, van 4db veterán / youngtimer kocsim, ezen kívül mind sportos), vagy a cégessel. Városban ha sietek, 10 liter körül van, ha nem sietek, 9 körül. Autópályán 130-140 között 7-7,5 literrel megy, a német pályán 150-160 környékén kb 8,5 volt. Autóúton 90-110 körül 6 literből elvan.

MEGBÍZHATÓSÁG

Ez nálam kétélű dolog. Egyrészt mindig van valami idegesítő kis hiba, ami örülnék, ha nem lenne. Másrészt viszont ez az autó még soha nem állt meg, kivéve amikor meghalt a generátor, és nem lehetett vele elindulni. Értsd: soha. Az első tulajnál sem, meg a másodiknál sem. Olyan, mintha tényleg tönkretehetetlen lenne, pedig tudom, hogy előttem eléggé kapott a sorstól. Legyen elég annyi, hogy a négy idős kocsimból mindig a Scorpio az, amelyik biztosan működik, és amivel a legnagyobb túrákat is be merjük vállalni. Voltunk vele még Finnországban is tavaly, problémamentesen.

ÖSSZEGZÉS

Ez egy veterán autó, ami ráadásul tele van elektronikával, így fokozottan törődést igényel. Amikor viszont jól működik, akkor olyan jóautó-érzést tud, amit még nem éreztem más hasonló korú autóban. Hasonló használtpiaci értékű autóban meg főleg nem, mert az kb a régi Swift, meg az F-Astra. Én szeretem.

Hibalista

- Elektronikai problémák armadája, de annyi, hogy már nem is emlékszem az összesre. Amire igen: - -Immobilizer: egy Conlog nevű mágikus cucc van benne, ami néha működik, néha nem, és amikor nem, akkor nem mozdul az autó. Egyszerűen néha nem érzékeli a pöcköt, amit be kell dugni hogy feloldjon. Amikor már el akartam látni a baját, fogta magát és megjavult. Azóta jó. Egyelőre. - -Ablakok: elöl-hául el.ablakos, és néha az első, héha a hátsó ablakok nem húzódtak fel-le, sem a saját, sem a vezető mellett lévő kapcsolóikkal. Biztosíték csere nem oldotta meg, a relével sem volt gond, egyszer szétszedtem mindent ami ezzel kapcsolatos, kapott a WD40 csodaszerből rendesen, összeraktam, azóta működik. Le is kopogom. - -Generátor: megadta magát. 3000 forintért szereztem egy bontottat, a rosszat meg majd felújíttatom és elrakom pótnak. A csere kb. 20 perc volt, magam csináltam. Szíjat is cseréltem, abból kapott újat kétezerért. - -KM számláló: már akkor sem ment, amikor én megvettem, így a km adatok csak körülbelüli számok. Engem nem nagyon érdekel, ismerem az előéletét, nagyjából tudom mennyi lehet benne. - -Hangszórók. Az évek múlásával elöregedtek, recsegtek. Kapott egy új rendszert, az majdnem 200 ezer volt, de az Aréna megirigyelné a hangtechnikát. - - Motor: - -Szelepszár szimering csere volt, mert füstölt és ette az olajat. Azóta olajcserénként (kb. 8-10 ezer km) kb 1 deci hiányzik belőle, nem füstöl. Ezt ismerősömmel csináltuk meg, így olcsó volt, szerviztől 80 ezres ajánlatot kaptam rá. - -A hűtőradiátort cseréltük, 12 ezerért vettem bele egy régi, de még sosem használt gyári alkatrészt. Nem lett volna muszáj, de valamiért össze-vissza álltak a bordái. - -A fűtőventillátor néha működik, néha nem. Most fogjuk megnézni, mert az idő kezd olyan lenni, hogy zavar. - -Az ülésfűtés először jobb elöl, majd a vezetőülésen is meghalt. Még ezt sem vizsgáltuk ki.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 400000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Mondeo Következő autója? W140
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Scorpio 1985 (1995 - 1998)

További ítéletek (54 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)