A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » S-Max (2006-2014)

S-Max 2.0 Trend 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vezetés: személyautós, pakolhatóság: buszos

Szöveges ítélet

Azért vettem, mert nagy, és mert ennek ellenére jól néz ki.
Ez a része bejött: tényleg egy bálterem, és tetszik, ahányszor csak meglátom. Szerintem nagyon eltalálták a formáját, ekkora testet ilyen arányosra, és sportosra formálni már művészet.

Olyan autót kerestem, ami 7 üléses, mert 3 lett a kölkök száma, és néha egy-egy nagyszülő, unokatesó is befigyel. A korábbi nyomorgós-ölbeültetős-gyereküléskiszedős mutatványoknak vége. A második sorban három teljes értékű ülés van, így az egymásmellé szerelt gyerekülések nem jelentenek problémát. A Mazda 5 ezen vérzett el, a második sora gyakorlatilag 2 személyes, nem 3. A többi hasonló méretű egyterű (VW, SEAT, stb.) pedig az ormótlan buszformák miatt lettek kizárva a versenyből.

Az első komoly negatívum a kocsi árazása. Az indulóár se piskóta, de elég szörnyű, hogy mindent extraként kell rendelni borsos áron. Azért tolatóradart és tempomatot vettem bele. A tolatóradar egy ekkora kocsihoz egyszerűen kell. Nem látni se az elejét, se a végét. Különösen a sötétített hátsó üvegekkel. Ami szintén extra volt, de sztem sokat dob a kocsi kinézetén. Valamint vettem bele fűthető első szélvédét (ilyenem még nem volt, de ha tényleg megóv a jégkaparászástól, meg a párásodás elleni küzdelemben is segít, akkor tuti szeretni fogom). A gyári CD-játszó helyett pedig megrendeltem bele a SONY cuccot. Ehhez nem volt összehasonlítási alapom, de hallottam egy-két rosszat a gyáriról, és azt gondoltam, hogy ha tényleg bénán szól, akkor utálni fogom miatta az egész kocsit, meg magamat is, hogy 7 milliós kocsinál miért pont azon a 70 ezer forinton spóroltam. Szóval ha úgy vesszük, ez főként a lelki nyugalmam miatt került bele. Ja és persze a 3. sori ülés is extra, de ez fő szempont volt, hogy tudnia kell.

A motor 2 literes benzines. Mondhatnám, hogy "az autó benzinnel megy; a gázolajat töltsék csak a teherautókba", de igazából azért ezzel vettem, mert hasonló teljesítményű dízel az egy milával drágább. És hiába hozza be az árát 3-4-5 év alatt a fogyasztásból adódó különbözet, én nem tudok ennyire előre gondolkodni, legyen inkább most olcsóbb.

Ahogy más is írta, a 2 literes benzines "még éppen elég" ehhez az 1.7+ tonnához. Kellemesen mozgatja a kocsit; országúton lehet előzni halálfélelem nélkül (persze visszakapcsolva), autópályán 130-nál lehet gyorsítani az emelkedőn is, de senki ne várjon tőle sportos élményt, vagy a sávok között cikázáshoz szükséges robbanékonyságot, mert ez az utolsó jelző, ami erről a motorról az ember eszébe jutna.

A fogyasztás így az első 2000 km-en, 9-10 liter közötti, vegyes használat mellett. Ebben van 130-as autópálya, 80 körüli országút, meg városi dugó egyesbe-üresbe-egyesbe-üresbe is. Ezzel ki vagyok békülve, a korábbi 1.6-os honda 8-9 között fogyasztott, és itt sokkal nagyobb cuccost kell mozgatni.

A vezetési élmény és kényelem hibátlan. Teljesen személyautós, semmi buszos érzés, ami nagyon meglepő, és nagyon kellemes. A vezető ülés kényelmes, és nem produkálja azokat az elállítgatódásokat, amiket más tesztekben olvastam. A második sori üléseknél a helykínálat egyszerűen fejedelmi. Amíg nem nyitjuk ki a 3. sori üléseket, mert ahhoz már előre kell húzni a 2. sori üléseket. De a 2. sor még így is nagyon rendben van. A 3. sor gyerekeknek való, attól nem is lehet mást várni.

A váltóval nem vagyok teljesen kibékülve, mert néha akad a 2->3, de ezt egyelőre betudom a bejáratósságnak, vagy hogy szoknom kell, vagy hogy eddig el voltam kényeztetve a korábbi hondám tökéletes váltója miatt. Reménykedek, hogy nem valami gyári hibás cuccot fogtam ki, mert hiába a garancia, ha emiatt szét kell kapniuk a kocsit, akkor abból csak a bajok jönnek utána.

Még néhány gyors pozitívum és negatívom:

+ nagy pakolóhelyek mindenhol,
+ szépen szól a SONY lejátszó,
+ szép az alumínium középkonzol (bár azt írják, karcolódik -- majd vigyázok rá),
+ a kormány nagyon kellemes, meg úgy általában az összes kapcsoló a helyén van, átgondolt, kézreálló,
+ az ülés tologatása, hajtogatás nagyon jól és könnyen működik,
+ a kéziféket mások fikázták, hogy becsípi az ujjat, meg ilyenek, nekem semmi bajom vele: sztem jobban kézreáll, mint a hagyományos,
+ a mérete ellenére nem nehéz vele manőverezni, parkolni (mondjuk a parkolóradar nélkül nem biztos, hogy ezt mondanám).

- a kalaptartót nem lehet hova tenni, ha az ember kinyitja a 3. sori üléseket, tehát ezt elindulás előtt kell eldönteni, hogy akkor most 5 vagy 7 személyes napot tartunk-e,
- nincs pótkerék, se emelő, csak gumijavító szett, nagyon imádkozom, hogy sose legyek rászorulva,
- az első ülések közötti tároló rekesz teteje egy vicc: elég béna az anyaga (pedig folyton kéz alatt, pontosabban könyök alatt van), és mintha csak a szentlélek tartaná, úgy lifeg -- mások szerint le is fog esni, és csak spéci szerszámmal javítható -- alig várom.

Összegezve? Imádom.

-------------------
Gyors update 10e km-nél.

- A 2 literes benzines motor egyszerűen gyenge ehhez a kocsihoz. Aki teheti, csakis erősebbel vegye.
- A váltóval továbbra se vagyok kibékülve. Pontatlan, néha megakad. Próbálok lassabban váltani.
- A középkonzol és a kormány gombjai nem túl precízek. Sokszor duplán kell rányomni valamire, mert a könnyed, gyors mozdulatot egyszerűen nem érzékeli.
- A csomagtartó rögzítő csavarmenet kiakasztott. Hiába a gondos visszadugózás, két használat között úgy be tud koszolódni, hogy utána egy óra küzdelem és WD-40-ezés, amíg sikerül újra behajtani a csavart. Asszem a következő kocsimon tetősín lesz.
- Ha biciglit szállítok a tetőn, akkor megbosszulja magát a nagy magasság. Korábbi kocsiknál megszoktam, hogy simán fel-le pakolom a bringákat, de itt alig érem el őket, kell valami, amire felléphetek.
- Már írtam korábban, hogy a kalaptartót nem lehet hová tenni olyankor, ha a 3. sori üléseket felnyitom. Ugyanakkor nehéz ki-be pakolni a kalaptartót, teljesen be kell másznom a csomagtartóba, hogy a helyére tudjam illeszteni, vagy épp ki tudjam venni. Emiatt a kalaptartó egyre ritkábban kerül vissza.

+ A hatalmas és kényelmes beltér miatt minden fenti negatívum megbocsátva.
+ Az ülések variálhatósága nagyon jó. Akár az utas sok, akár a pakolnivaló, pikk-pakk meg lehet oldani.
+ Az első-hátsó parkolóradar egyszerűen életmentő.

Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Ford M1 - kiszolgálás rendben, de egy vicc, hogy magánszemély csak készpénzzel fizethet (se bankkártya elfogadás, se átutalás)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Civic 1.6 Következő autója? nemtom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford S-Max 2006 (2006 - 2010)

További ítéletek (51 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)