Vezetés: személyautós, pakolhatóság: buszos
Szöveges ítélet
Azért vettem, mert nagy, és mert ennek ellenére jól néz ki.
Ez a része bejött: tényleg egy bálterem, és tetszik, ahányszor csak meglátom. Szerintem nagyon eltalálták a formáját, ekkora testet ilyen arányosra, és sportosra formálni már művészet.
Olyan autót kerestem, ami 7 üléses, mert 3 lett a kölkök száma, és néha egy-egy nagyszülő, unokatesó is befigyel. A korábbi nyomorgós-ölbeültetős-gyereküléskiszedős mutatványoknak vége. A második sorban három teljes értékű ülés van, így az egymásmellé szerelt gyerekülések nem jelentenek problémát. A Mazda 5 ezen vérzett el, a második sora gyakorlatilag 2 személyes, nem 3. A többi hasonló méretű egyterű (VW, SEAT, stb.) pedig az ormótlan buszformák miatt lettek kizárva a versenyből.
Az első komoly negatívum a kocsi árazása. Az indulóár se piskóta, de elég szörnyű, hogy mindent extraként kell rendelni borsos áron. Azért tolatóradart és tempomatot vettem bele. A tolatóradar egy ekkora kocsihoz egyszerűen kell. Nem látni se az elejét, se a végét. Különösen a sötétített hátsó üvegekkel. Ami szintén extra volt, de sztem sokat dob a kocsi kinézetén. Valamint vettem bele fűthető első szélvédét (ilyenem még nem volt, de ha tényleg megóv a jégkaparászástól, meg a párásodás elleni küzdelemben is segít, akkor tuti szeretni fogom). A gyári CD-játszó helyett pedig megrendeltem bele a SONY cuccot. Ehhez nem volt összehasonlítási alapom, de hallottam egy-két rosszat a gyáriról, és azt gondoltam, hogy ha tényleg bénán szól, akkor utálni fogom miatta az egész kocsit, meg magamat is, hogy 7 milliós kocsinál miért pont azon a 70 ezer forinton spóroltam. Szóval ha úgy vesszük, ez főként a lelki nyugalmam miatt került bele. Ja és persze a 3. sori ülés is extra, de ez fő szempont volt, hogy tudnia kell.
A motor 2 literes benzines. Mondhatnám, hogy "az autó benzinnel megy; a gázolajat töltsék csak a teherautókba", de igazából azért ezzel vettem, mert hasonló teljesítményű dízel az egy milával drágább. És hiába hozza be az árát 3-4-5 év alatt a fogyasztásból adódó különbözet, én nem tudok ennyire előre gondolkodni, legyen inkább most olcsóbb.
Ahogy más is írta, a 2 literes benzines "még éppen elég" ehhez az 1.7+ tonnához. Kellemesen mozgatja a kocsit; országúton lehet előzni halálfélelem nélkül (persze visszakapcsolva), autópályán 130-nál lehet gyorsítani az emelkedőn is, de senki ne várjon tőle sportos élményt, vagy a sávok között cikázáshoz szükséges robbanékonyságot, mert ez az utolsó jelző, ami erről a motorról az ember eszébe jutna.
A fogyasztás így az első 2000 km-en, 9-10 liter közötti, vegyes használat mellett. Ebben van 130-as autópálya, 80 körüli országút, meg városi dugó egyesbe-üresbe-egyesbe-üresbe is. Ezzel ki vagyok békülve, a korábbi 1.6-os honda 8-9 között fogyasztott, és itt sokkal nagyobb cuccost kell mozgatni.
A vezetési élmény és kényelem hibátlan. Teljesen személyautós, semmi buszos érzés, ami nagyon meglepő, és nagyon kellemes. A vezető ülés kényelmes, és nem produkálja azokat az elállítgatódásokat, amiket más tesztekben olvastam. A második sori üléseknél a helykínálat egyszerűen fejedelmi. Amíg nem nyitjuk ki a 3. sori üléseket, mert ahhoz már előre kell húzni a 2. sori üléseket. De a 2. sor még így is nagyon rendben van. A 3. sor gyerekeknek való, attól nem is lehet mást várni.
A váltóval nem vagyok teljesen kibékülve, mert néha akad a 2->3, de ezt egyelőre betudom a bejáratósságnak, vagy hogy szoknom kell, vagy hogy eddig el voltam kényeztetve a korábbi hondám tökéletes váltója miatt. Reménykedek, hogy nem valami gyári hibás cuccot fogtam ki, mert hiába a garancia, ha emiatt szét kell kapniuk a kocsit, akkor abból csak a bajok jönnek utána.
Még néhány gyors pozitívum és negatívom:
+ nagy pakolóhelyek mindenhol,
+ szépen szól a SONY lejátszó,
+ szép az alumínium középkonzol (bár azt írják, karcolódik -- majd vigyázok rá),
+ a kormány nagyon kellemes, meg úgy általában az összes kapcsoló a helyén van, átgondolt, kézreálló,
+ az ülés tologatása, hajtogatás nagyon jól és könnyen működik,
+ a kéziféket mások fikázták, hogy becsípi az ujjat, meg ilyenek, nekem semmi bajom vele: sztem jobban kézreáll, mint a hagyományos,
+ a mérete ellenére nem nehéz vele manőverezni, parkolni (mondjuk a parkolóradar nélkül nem biztos, hogy ezt mondanám).
- a kalaptartót nem lehet hova tenni, ha az ember kinyitja a 3. sori üléseket, tehát ezt elindulás előtt kell eldönteni, hogy akkor most 5 vagy 7 személyes napot tartunk-e,
- nincs pótkerék, se emelő, csak gumijavító szett, nagyon imádkozom, hogy sose legyek rászorulva,
- az első ülések közötti tároló rekesz teteje egy vicc: elég béna az anyaga (pedig folyton kéz alatt, pontosabban könyök alatt van), és mintha csak a szentlélek tartaná, úgy lifeg -- mások szerint le is fog esni, és csak spéci szerszámmal javítható -- alig várom.
Összegezve? Imádom.
-------------------
Gyors update 10e km-nél.
- A 2 literes benzines motor egyszerűen gyenge ehhez a kocsihoz. Aki teheti, csakis erősebbel vegye.
- A váltóval továbbra se vagyok kibékülve. Pontatlan, néha megakad. Próbálok lassabban váltani.
- A középkonzol és a kormány gombjai nem túl precízek. Sokszor duplán kell rányomni valamire, mert a könnyed, gyors mozdulatot egyszerűen nem érzékeli.
- A csomagtartó rögzítő csavarmenet kiakasztott. Hiába a gondos visszadugózás, két használat között úgy be tud koszolódni, hogy utána egy óra küzdelem és WD-40-ezés, amíg sikerül újra behajtani a csavart. Asszem a következő kocsimon tetősín lesz.
- Ha biciglit szállítok a tetőn, akkor megbosszulja magát a nagy magasság. Korábbi kocsiknál megszoktam, hogy simán fel-le pakolom a bringákat, de itt alig érem el őket, kell valami, amire felléphetek.
- Már írtam korábban, hogy a kalaptartót nem lehet hová tenni olyankor, ha a 3. sori üléseket felnyitom. Ugyanakkor nehéz ki-be pakolni a kalaptartót, teljesen be kell másznom a csomagtartóba, hogy a helyére tudjam illeszteni, vagy épp ki tudjam venni. Emiatt a kalaptartó egyre ritkábban kerül vissza.
+ A hatalmas és kényelmes beltér miatt minden fenti negatívum megbocsátva.
+ Az ülések variálhatósága nagyon jó. Akár az utas sok, akár a pakolnivaló, pikk-pakk meg lehet oldani.
+ Az első-hátsó parkolóradar egyszerűen életmentő.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Ford M1 - kiszolgálás rendben, de egy vicc, hogy magánszemély csak készpénzzel fizethet (se bankkártya elfogadás, se átutalás)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Civic 1.6 | Következő autója? | nemtom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
