Tökös, szenvedélyes és polgári, családi - nem ereszt el
Szöveges ítélet
Bele lehet szeretni, tényleg hatalmas teret és kiemelkedő vezetési élményt nyújt együtt. Minőségi belső cuccok, csicsás és tökös külső, és hát a vezetés.... Csak a 2.0-ás Turbó dízellel érdemes, ehhez a súlyhoz kell ennyi erő, de van is benne. Autópályán gyakorlatilag könnyedén lehet biztonságosan 180-200 körüli tempót tartani (ha nem félsz a beméréstől, amúgy 200 a vége, tovább nem engedi a szabályzás). De a vezetés igazán nem autópályán, hanem szép kanyargós hegyi úton az élmény, akár egy gazella, mint egy sportos limuzin, tényleg egy Volvo-BMW kategóriához hasonlítható, persze jóval jobb ár-érték arányban. És nekem a 4 nagy gyerek+feleség belefért csomagostól, két hetes nyaralásra, egyik harmadik sori üléssel lehajtva. Esőérzékelős szélvédőmosók, fűtött-hűtött ülések, első-hátsó tolatóradar, kanyarodás-segítő fényszórók - sosem hittem ezekben, csak azért vettem ilyet, mert ilyen felszereléssel volt raktáron és nem tudtam várni. Most viszont, 20.000 km és kilenc hónap után azt mondom: mindegyik nagyon hasznos.
Bár nemrég otthagyott kétszer is két egymás utáni napon külföldön, és az Asszisztance szolgáltatás kinti partnere pocsék volt (igaz, ingyen) és rendkívül körülményes (nem beszélve a kinti szervízről), mégsem vennék másat - imádom!!! Pedig Auditól BMW-n át Opel Zafiráig mindenem volt már.
Kétségtelen viszont: mint minden új típusnak, a "gyerekbetegségei" még nem jöttek ki, de erre jó a hosszú garancia.
Update: végül több mint 120 ezret nyomtam bele jó három év alatt, naon hozzánk nőtt, bejártuk vele Európát, családostul, nem is egyszer. Imádtuk. Sírtunk is marhára, mikor a svájci frank meg a bank elvitte...
Hibalista
- Romániában, a hegyekben kétszer robbant le két nap alatt Előbb üzemanyagadagolás - rossz üzemanyag - elektronika letiltott, szűrőmosás. Aztán meg újabb 200 km után kuplung (kuplunghenger levegőt kapott, meghalt a pedál). Mivel odakint két hivatalos Ford szervízben sem tudtak mit kezdeni vele, a gyakorlatilag halott (!!!) kuplunggal is haza tudtam hozni (!!!!) (pumpálással levegőzteti saját magát) - ez volt a legjobb a sok bosszúságban. Ezenkívül hibátlan volt. - - Update: hát ugyanaz a kuplung aztán még kétszer, amíg végre a Miskolci Ford Vagép (áldassék a neve) végleg meg nem oldotta. De kaptam miatta 2 év plusz garit:). - Aztán meg 120 körül volt egy DPF szűrő csere, az is gariban.
Ide hordtam szervizbe
Románia 1, Jászvásári (Iasi) szervíz - Ford Tester - kurva drágán kimosták az üzemanyagszűrőt, a garanciát nem fogadták el (Magyarországon visszakapom), egy egész napba telt, és a szűrő további tisztísa végett szerintem túlerőltették a kuplungot (túlpörgették alacsony fokozatban). Románia 2, Marosvásárhelyi szervíz (Auto House West) - hoszzá se szagoltak a kuplunghoz, visszaadták, hogy jó, és 10 km. után ugyanúgy nem működött.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Autó Fort - Váci út - itt vettem, nekem hibátlan volt a kereskedő. Szervíznél (kuplung) kedvesek, segítőkészek voltak, csereautóban is segítettek, de alkatrész csak 4-5 napra ígértek és egy hétig bent áll az autó így.Hááát......... végül is három hétig állt bent, az alkatrészellátás tényleg katasztrófa, vagy csak a szervíz volt béna a rendelésnél? Sebaj, végre visszakaptam, és amúgy adtak csereautót - némi rábeszélés után. És nagyon meguntam őket, 6-os.Ford Vagép Miskolc - 25.000 km. után, ők 10-es, de télleg, marhára látszott a különbség Pest és vidék között, aztán náluk ragadtam amíg megvolt a Maxi, mindig kifogástalan szolgáltatás és jó áron. Ajánlom bárkinek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 126000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Zafira, megy egy Audi A4 | Következő autója? | Daewoo Matiz, me má csak arra futja... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
