Sportos, családi autónak látod ? Az is!
Szöveges ítélet
Németországból hozattam be 1,5 éve 4000 km-rel (bemutató autó volt).Majd’ 40 évesen, gyerekekkel, sok rokonnal, családtaggal, barátokkal és „jövünk-megyünk” életmóddal és dinamikus vezetési stílussal olyan autót kerestem, ami jól is néz ki, menni is lehet vele, de azért mindenekelőtt minden kényelmesen belefér. Életemben először sem a céges car policy sem a pénztárca nem jelentett súlyos korlátot, ráadásul éppen abban az évben jelent meg és már a képeken is nagyon tetszett. Az enyém szinte az összes létező extrával fel van szerelve így még tesztautóként sem volt olcsó (8,5 millió). Ezért az árért az ember már elég sok mindent elvár egy Fordtól (a számszerű minősítésnél is ehhez képesti relatív minősítéseket adtam). A kérdés az volt, hogy megfelel -e hosszú távon is az elvárásoknak. Nos a válasz 1,5 év után : teljes mértékben.
Pozitívumok(hosszú lehetne a lista de a lényeg):
Az autó abszolút azt adja amit kinézel belőle: hihetetlen mennyiségű cuccot benyel (pld állítva 4 bringa). A feleségem nem gyenge pakolásban de a hátsó fejtámlák fölé ritkán szokott nőni a bőröndtenger. Minden ajtóban óriási rekeszek (1,5 literes ásványvíz simán belefér) Belül széles (még a felségem sílécei is bent utaznak – keresztben !), magas, hátul a középső pont olyan kényelmesen ül ,mint a két szélső, elől meg tényleg kényelmes személyautós jelleg. A 2 literes tdci tökéletesen elég a tartós 160-170 ig, a futóműve és kormánya nagyon jól hangolt (az enyém 18-as peres gumival érkezett- ez mondjuk túl kemény a magyar utakon). Az autó nem imbolyog ahogy a egyterűek általában szoktak. Én szinte csak városban (Bp: araszolgatás, stb.) és autópályán (gyorsan )megyek vele így nekem kimarad a fogyasztás szempontjából optimális 90-120-as sáv. Igy az átlagfogyasztás 8,5 télen picit 9 felett. Néhányszor kipróbáltam optimális sebességgel is : 1x pld. konvojban mentünk Horvátországba 120-szal , öten + cuccok 2 hétre, a fogyasztás 5,5 volt ! Szóval : ha nyomod neki akkor sem vészes, ha meg spórolni akarsz akkor az is megy vele.
A 3. sori ülés variálhatósága OK de semmi extra, ennél azért már tudnak jobbat is. Ha a 2. sori üléseket kicsit előrébb húzod (és erre bőven van hely) akkor felnőttek is elég jól elülnek benne (bár azért mindig inkább gyerekeket küldünk hátulra- szerintük viszont tökéletes). Kívülről jól néz ki, sokan megnézik, te is könnyen felismered a sajátodat a parkolókban.
Sok extra érkezett az autóval , amit nem rendeltem volna meg de így hogy benne vannak és megismertem őket sokat közülük melegen ajánlok mert érdemes: kanyarfényszóró, ülésfűtés, első szélvédő fűtés nagy királyság sokszor és jól használhatók. Első- hátsó (tolató)radar és elektromosan behajtható tükrők nélkül meg tényleg ne vedd meg mert a méretei és a formái miatt városban parkolásnál illetve szűk helyeken meghalsz nélküle. (valamiért mindenki a saját autója szélességéből indul ki és csodálkoznak amikor melléd érnek, hogy nem férnek el )
Negatívumok :
A legnagyobb: nekem a középső sor túl magasan van és nem is szeretek ott ülni (más nem panaszkodik rá, úgyhogy lehet, hogy ez szubjektív hülyeség. )
Más bosszantó apróságok: a középső konzol jól néz, ki de ritka gagyi anyagból készült. Már most úgy néz ki mint egy 5 éves autón- ennyiért nem ezen kellett volna spórolniuk. Fedélzeti komputer folyamatosan olajcserére buzdít(indokolatlanul) –már nem is törődök vele. Szivargyújtó a hamutartóban: ha töltesz valamit akkor folyamatosan szemezel a betuszkolt szemetekkel., máshol meg az utastérban nincs). Még szükségpótkerék sincs csak javító készlet (várom azt a pillanatotl amikor éjszaka széthasadt gumival állok mondjuk egy külföldi autópálya szélén és egy ilyen piti hülyeség miatt kell fél napot ott töltenem)
Mindent összefoglalva: alapvetően egy nagyon jó autó, abszolút azt adja amit elsőre is mutat magából. Alapvetően nagyon jó minőségű autó és néhány apró gyengesége mellett is bátran ajánlom annak, aki ilyesmit keres és van erre az egyterű „belépő kategóriás” áránál egy kicsit több pénze.
Hibalista
- akkumulátor (garanciában cserélték)
- könyöklő csavarjai folyamatosan kilazul (apró de nagyon bosszantó hiba- megjavítani 5 mp de persze speckó csavarhúzó kell hozzá)
Ide hordtam szervizbe
ford ivanics bp 11.ker
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Zafira | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
